Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:31:39 GMT

گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۹۹۹۵

گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی

ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص طب سنتی با تشریح گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی، گفت: فراموش نکنید که گیاهان دارویی می‌توانند عارضه داشته باشند، مصرف گیاهان دارویی همراه با داروهای شیمیایی نیز می‌تواند تداخل دارویی و عارضه ایجاد کند، همچنین ادعای درمان تمام بیماری‌ها توسط طب سنتی نادرست است.

دکتر احد بناگذار در گفت‌وگو با ایسنا، گزنه را یکی از گیاهان دارویی دارای خاصیت ضد ویروسی و تعدیل کننده سیستم ایمنی عنوان و اظهار کرد: دو الی سه گرم از گیاه خشک و خرد شده گزنه را به 150 میلی لیتر آب جوش افزوده و پس از 10 الی 15 دقیقه صاف و میل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه گیاه گزنه در دوران بارداری و شیردهی یا در صورت ابتلا به بیماری‌های شدید قلبی و کلیوی نباید مصرف شود، گفت: قاعده آور، محرک رحم و استروژنیک بودن و قابلیت سقط جنین از جمله عوارض این گیاه به شمار می‎آید.

وی، خاطرنشان کرد: گیاه دارویی گزنه با ضد انعقادها، داروهای ضد افزایش فشارخون، داروهای ضد دیابت، تضعیف کننده سیستم ایمنی و با گلبولین انسانی متصل شونده به هورمون‌های جنسی و مکمل‌های آهن، تداخل دارد.

پزشک و متخصص طب سنتی ایرانی در ادامه با اشاره به خواص گیاه دارویی آویشن در تقویت سیستم ایمنی بدن، اظهار کرد: این گیاه اثرات ضد ویروسی، خلط آور، ضد نفخ و ضد التهابی دارد، یک الی دو گرم از گیاه خشک و خرد شده را به 150 میلی لیتر آب جوش افزوده و پس از 15-10 دقیقه صاف کرده و بنوشید. 

وی بر ضرورت منع مصرف گیاه دارویی آویشن در دوران بارداری و شیردهی، کودکان زیر یک سال و بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید، تاکید کرد.

عضو انجمن علمی طب سنتی، در ادامه با بیان اینکه شیرین بیان هم دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد التهابی و بهبود عملکرد مخاطات تنفسی است، گفت: دو الی چهار گرم ریشه شیرین بیان خرد یا پودر شده را در 150 میلی لیتر آب و سه بار در روز بعد از وعده‌های غذایی به صورت جوشانده و یا دم کرده مصرف کنید، اما مدت مصرف دارو نباید بیش از شش هفته باشد.

وی، متذکر شد: آویشن در مواردی مانند کاهش فزاینده سطح پتاسیم در خون، دیابت، نارسائی شدید کلیوی، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات کبدی، بارداری و شیردهی، منع مصرف دارد.

وی، یادآور شد: آویشن با داروهای ضد افزایش فشار خون،  کورتیکواستروئیدها، دیگوکسین، استروژن‌ها ، فوروزماید، دیورتیک‌های نگهدارنده پتاسیم، اتاکرینیک اسید، انسولین و ضد انعقادها تداخل دارد.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه گاو زبان ایرانی نیز تقویت کننده عمومی بدن بوده و خاصیت ضد ویروسی و ضد سرفه دارد، گفت: سه الی چهار گرم گل گاو زبان را در 250 میلی لیتر آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کرده و بعد از صاف کردن آن را دو قسمت کرده و به فاصله 12 ساعت مصرف کنید.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه مصرف گل گاو زبان هم در بارداری و شیردهی ممنوع است، گفت: این گیاه دارویی با داروهای بیهوشی، ضد تشنج، ضدانعقاد، ضد التهاب غیر استروئیدی، فنوتیازین‌ها و مکمل‌های آهن تداخل دارد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی كرونا ویروس کرونای جدید درمان کروناویروس طب سنتی ایران کننده سیستم ایمنی بارداری و شیردهی گیاهان دارویی میلی لیتر آب گیاه دارویی ضد ویروسی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری

یاسر رحیمیان اظهار داشت: در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری زنجیره ارزش راهبردی بادام و ماهیان سردآبی در حال پیگیری بوده که ارزش تقریبی هر کدام از این زنجیره‌ها در بادام ۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) و در ماهیان سردآبی ۱۵ همت است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در بحث زنجیره راهبردی ارزش بادام رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: این استان به‌عنوان راهبر زنجیره ارزش بادام در کشور نیز انتخاب شد.

رحیمیان با اشاره به زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان، اضافه کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد در این حوزه با سازمان جهادکشاورزی استان همکاری دارند.

بیشتر بخوانید

صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد

وی گفت: سالانه ۲۵ هزار تن ماهی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و به زودی توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی و شیلات با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و سازمان شیلات ایران در دستور کار قرار می‌گیرد.

رحیمیان ادامه داد: پس از زنجیره ارزش بادام و گیاهان دارویی، تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی و پروتئین شامل (گوشت قرمز، گوشت مرغ و تولیدات زنبور عسل) در سال‌جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی