Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در نیمه‌شرقی کشور بارش باران، گاهی وزش باد شدید و رعد و برق رخ خواهد داد، عمده بارش در برخی نقاط استان‌های خراسان‌جنوبی، یزد و کرمان خواهد بود. بعد از ظهر در سواحل دریای خزر و در شمال‌غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: وضعیت آب و هوا در ۲۵ اسفند/ بارش پراکنده باران در سواحل شمالی کشور

سه‌شنبه در نوار شمالی و بعد از ظهر این روز در شمال‌غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در شمال‌غرب و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود، به تدریج گسترش فعالیت این سامانه کل نیمه‌غربی کشور را فرا خواهد گرفت. در این روز در استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، قزوین، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، شمال کهکیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، شمال خوزستان بارش شدت خواهد داشت و  آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

پنج‌شنبه در شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب‌غرب، همچنین در نوار شمالی رخ می‌دهد.

جمعه با تقویت فعالیت سامانه بارشی در مناطق مذکور، گستره فعالیت آن نیمه‌جنوبی کشور را نیز فرا خواهد گرفت. شنبه این سامانه در کل کشور فعال است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا پیش بینی هواشناسی آب و هوا پیش بینی می شود شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان گفت: بیشترین شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی، مناطق مرتفع شرقی، شمال شرقی، شرقی و شمالی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه های پیش یابی تاثیرات سامانه بارشی به تناوب تا اواخر روز شنبه بر روی استان مشاهده می شود که سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط همراه با تندباد لحظه ای خواهد شد.

وی افزود: بیشترین شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شرقی، شمال ِشرقی و شرقی و شمالی خواهد بود. همچنین ریزش تگرگ نیز در بعضی مناطق دور از انتظار نیست. روند کاهش دما تا جمعه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه روند کاهش دما تا جمعه ادامه دارد، ادامه داد: شمال خلیج فارس نیز تا پایان هفته مواج و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۳۸.۲ و ایذه با ۱۳.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۶.۵ وحداقل به ۲۳.۴ د رجه سانتیگرا د رسیده است.

کد خبر 749435

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی