Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به چهارشنبه آخر سال بیان کرد: همه ساله چهارشنبه سوری در سطح کشور با تهدیدها و ناملایماتی در زمینه‌های تأمین امنیت مردم همراه بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از اموری که رخ می‌دهد، باعث بی نظمی در جامعه می‌شود، افزود: همچنین برخی به بهانه شب چهارشنبه سوری با انجام اقداماتی نامتعارف، سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از خطرهای چهارشنبه سوری بیان کرد: ممانعت از ورود و تهیه مواد محترقه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا ادامه داد: چهارشنبه سوره علاوه بر تهدیدهایی که پیش روی سلامت شهروندان قرار می‌دهد، در تجمعات باعث شیوع و انتشار این ویروس می‌شود.

برخورد جدی و قانونی با اخلال گران

حجت الاسلام حمیدی کرونا را تهدیدی بسیار جدی دانست و بیان کرد: از شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان خواستاریم در سال جاری در راستای جلوگیری از حوادث ناگوار و انتشار کرونا بایدها و نبایدها را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با مراجع نظامی و انتظامی جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری انجام شده است، گفت: پیشگیری از تجمعات مد نظر ویژه متولیان قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر فرد یا افرادی بخواهند توصیه‌های نیروهای نظامی و انتظامی را جدی نگیرند و با اقدامات خود امنیت جامعه را مختل کنند، از طریق دستگاه قضائی با آنها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ویروس سرکش کرونا موضوعی جهانی شده و کشورهای زیادی برای جلوگیری از شیوع آن فعالیت می‌کنند، گفت: مقابله با این ویروس نیازمند عزمی ملی است که می‌طلبد با اتخاذ سیاست‌های درست و پیشگیرانه از سوی مسئولان اعمال شود.

حجت الاسلام حمیدی خواستار همکاری مردم برای مقابله با این ویروس شد و افزود: اگر مردم در هر گونه سیاستی همراهی نکنند، به نتیجه نخواهد رسید.

ورود دستگاه قضا به موضوع کرونا

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم باید کرونا را جدی گرفته و از کنار این موضوع بی تفاوت عبور نکنند، گفت: همچنین خواستاریم شهروندان ترددهای بین شهری و خارج شهری را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز از ناحیه برخی از مردم معضل کرونا جدی گرفته نشده است، گفت: بسیاری از شهروندان در کشور و یا در خراسان جنوبی بدون توجه به هشدارها و تذکرات، روال زندگی عادی خودشان را پیش می‌برند.

حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر اینکه ورودی‌های شهر باید با جدیت کنترل شود، افزود: اگر نظارت بر ورودی‌ها، نیازمند ورود دستگاه قضائی بود قطعاً ورود پیدا کرده و حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به ایام پایان سال و پیش رو بودن عید نوروز بیان کرد: از شهروندان خواستاریم با کاهش دید و بازدیدها، مهمانی‌ها، رفت و آمد ها و پرهیز از مسافرت‌های غیر ضروری زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند.

آمار کرونا نگران کننده است

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه آمار و ارقام پیرامون شیوع کرونا نگران کننده است، اظهار کرد: کرونا به هیچ فردی رحم نمی‌کند، بنابراین رعایت مراقبت‌های بهداشتی بر تک تک افراد جامعه لازم است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: طی بخشنامه‌ای به دادستان‌ها اعلام شده که مصوبات ستادهای شهرستانی و استانی مقابله با کرونا پشتیبانی قاطع داشته باشند.

وی هر جا ضابطین و متولیان نیازمند ورود دستگاه قضا باشند، دادستان‌ها با قاطعیت ورود خواهند کرد و دستورات قضائی صادر می‌شود، گفت: دادگستری در راستای کاهش مراجعات مردم به این نهاد، بخشی از خدمات حضوری را اینترنتی کرده ایم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین قرارگاهی که تحت فرمان مقام معظم رهبری از سه روز قبل در کشور راه اندازی شده که بدون شک نیازمند پشتیبانی قضائی خواهد بود، گفت: با تمام توان و به جدیت حمایت قضائی ما را به نبال خواهد داشت.

تمهیداتی برای زندانیان

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده میز خدمت در جلوی مجموعه‌های قضائی مستقر شده است، اظهار کرد: در این طرح، مردم به جای ورود به مجموعه‌های قضائی، پاسخ شأن را در جلوی درب دریافت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: تا چهارشنبه پایان سال وقت رسیدگی پرونده‌ها را داشتیم که تمام وقت‌های رسیدگی را لغو و تجدید وقت شده است بنابراین مراجعین به دادگستری‌های شهرستان‌ها و مجموعه‌های قضائی در سطح استان تردد نکنند.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه باید اقداماتی انجام شود تا ویروس کرونا از طریق زندانیانی که مرخصی می‌روند به زندان منتقل نشود، افزود: چنانچه زندانیان مرخصی می‌خواهند، باید تسهیلاتی گذاشته شود که در این ایام در خانه بمانند و به زندان مراجعه نکنند.

کد خبر 4879512

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری خراسان جنوبی ویروس کرونا بیرجند بوشهر ایلام شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا گرگان شهرکرد ماسک طبی احتکار قزوین استانداری سمنان شیراز زاهدان بیرجند مشهد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی حجت الاسلام حمیدی چهارشنبه سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است

ایسنا/کردستان رییس کل دادگستری کردستان ضمن تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های محکومین به قصاص در استان گفت: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی روز شنبه(۸ اردیبهشت) در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری استان با روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی تابعه استان در سنندج اظهار کرد: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه نمودن پرونده های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی تاکید کرد و افزود: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ تری در میان مردم داشته باشند و بصورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال ‌جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیتهای دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان بر تکریم مراجعین به دستگاه قضایی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

در این جلسه، اعضای شورای معاونین دادگستری استان و روسای دادگستری و دادستان های حوزه های قضایی تابعه استان به بیان برنامه های حوزه های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی هم به تصویب رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت