Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیمه قرنطینه کردن شهرها و تعطیلی بازارهای شهرهای منطقه بلوچستان هرچند با توجه به شرایط این استان برای پیشگیری از شیوع کرونا ضروری است، اما ضررهای اقتصادی کمرشکنی روی دوش دکه‌داران بومی که خود را برای نوروز آماده می‌کردند گذاشته است. ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، سیستان و بلوچستان همچنان کمترین آمار ابتلا به کرونا ویروس را در کشور دارد؛ وزرات بهداشت می‌گوید سیستان و بلوچستان با دو میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و 11 درصد گستره خاک ایران کمترین میزان ابتلا به کرونا نسبت به جمعیت و وسعت را در 31 استان کشور دارد و بر مبنای آخرین آمار، تاکنون 60 نفر در این استان به کووید-19 مبتلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بومیان و کارشناسان متفق‌القولند در صورتی که سیستان و بلوچستان اصطلاحاً در پیک کرونا قرار گیرد با توجه پایین بودن شاخص‌های بهداشتی و درمانی در این استان به‌ خاطر محرومیت‌های عمقی، جدی و تاریخی آن احتمالاً فاجعه‌ای همه‌گیر نصیب مردمش می‌شود، بنابراین از ابتدای اپیدمی این بیماری در کشور محدودیت‌هایی فراگیر در این استان اعمال و اعلام شده است.

گزارش ویدئویی تسنیم| شهرهای بلوچستان نیمه قرنطینه شدند / محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ در ورودی شهرهاخیز مسافران برای سفر به شهرهای ساحلی؛ چرا چابهار و کنارک قرنطینه نمی‌شوند؟

شهرهای ساحلی و گردشگری منطقه بلوچستان مثل چابهار و کنارک عملاً نیمه قرنطینه هستند، ورودی‌ها یا مسدود شدند و یا تحت مراقب قرار گرفتند و مغازه‌‌ها و دکه‌های بومیان تعطیل شدند، تعطیلی که هرچند با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان برای پیشگیری از این بیماری ضروری است اما ضررهای اقتصادی کمرشکنی را هم روی دوش دکه‌داران بومی منطقه بلوچستان که خود را برای نوروز آماده می‌کردند گذاشته است.

رحمدل بامری فرماندار ویژه چابهار به تسنیم می‌گوید: در مصوبه‌ای تاکید شده اجاره این ماه دکه‌هایی که متعلق به شهرداری‌‌ها است بخشیده شود؛ همچنین با سرمایه‌داران نیز مذاکره شده تا اجاره آن دسته از دکه‌هایی که برای آن‌هاست هم یا بخشیده شود و یا با تخفیف و تسهیلات گرفته شود. علاوه‌بر این‌ها بنا بر مصوبه‌ای پول آب و برق و انرژی دکه‌داران هم با تسهیلات و مشوق برای پرداخت همراه است.

به همین بهانه خبرنگاران تسنیم در یک روایت ویدیوئی پای درد دکه‌داران بومی منطقه بلوچستان در خیابان‌ها و بازارهای تعطیل این روزهای شهرهای گردشگری و ساحلی چابهار و کنارک نشسته‌اند.

 

گزارش از: سیدامیرحسین عظیمی و منصور کریمدادی

انتهای پیام/395/ی

R7843/P/S6,65/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دکه داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق