Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@14:34:21 GMT

بازداشت ۲۹۸ مقام دولتی در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۱۵۹۲

بازداشت ۲۹۸ مقام دولتی در عربستان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عربستان سعودی روز یکشنبه از بازداشت ۲۹۸ مقام سعودی از جمله شماری از افسران ارتش و پلیس این کشور به ظن دست داشتن در جرایم رشوه‌خواری و سوء  استفاده از مناصب خود خبر داد و گفت که بازپرسان اتهام‌هایی را به آنها وارد خواهند کرد.

در سال 2017 هم حکومت سعودی در چارچوب کمپین موسوم به مبارزه با فساد ده‌ها نفر از نخبگان اقتصادی و سیاسی در این کشور را در هتل ریتز کارلتون ریاض بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوان پادشاهی عربستان سال گذشته  پس از گذشت پانزده ماه از بازداشت این نخبگان خود از پایان یافتن کمپین مذکور خبر داد، اما به دنبال آن مقامات سعودی گفتند که پیگرد قضیه فساد کارکنان دولتی را آغاز خواهند کرد.

کمیته نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی معروف به شفافیت روز یکشنبه در توئیتر گفت که شماری از مقامات سعودی را دستگیر کرده و آنها را به جرایمی از جمله رشوه، اختلاس، اتلاف بیت المال و سوء استفاده از قدرت متهم خواهد کرد.

این کمیته افزود: کل مبلغی که این افراد در طول تحقیقات اولیه به آن اذعان داشتند 379 میلیون ریال (101 میلیون دلار) بوده است.

به گفته کمیته نظارت و  مبارزه با فساد عربستان سعودی از میان بازداشتی‌ها هشت نفر از افسران ارتش شاغل و بازنشسته هستند که به گفته این کمیته در جرایم رشوه، پولشویی و سوء استفاده از قراردادهای دولتی در وزارت دفاع در بین سال‌های 2005 تا 2015 دست داشتند.

این کمیته افزود: «از میان بازداشتی‌ها 29 نفر از مسئولین وزارت کشور در منطقه الشرقیه عربستان هستند که در بین آن سه نفر افسر با درجه سرهنگی و یکی با درجه سرلشکری و یکی با درجه سرتیپی است».

این کمیته از حضور دو قاضی در میان بازداشتی‌ها خبر داد و گفت: آنها در جرم رشوه خواری دست داشته‌اند و نُه نفر هم به فساد در دانشگاه المعرفه ریاض متهم هستند که موجب وارد آمدن خسارت سنگین به یکی از ساختمان‌های دانشگاه وکشته و زخمی شدن تعدادی شده است.

این کمیته اسامی بازداشت شدگان را بیان نکرده ودر جزئیات این مسئله نیز ورود نکرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصادی و سیاسی جرم دلار عربستان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد