Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@18:27:29 GMT

پلیس با خطرآفرینان چهارشنبه سوری برخورد می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۲۴۰۳

پلیس با خطرآفرینان چهارشنبه سوری برخورد می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ابراهیم پرسا صبح دوشنبه در گفتگوی خبری با اشاره نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال، ضمن هشدار به هنجارشکنان در فضای مجازی اظهارکرد: خرید و فروش مواد خطرآفرین، انفجاری و احتراقی که نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مخدوش می‌کند، ممنوع است و پلیس با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به شیوع کرونا و شایعه هایی کرونایی اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته موضوع شیوع ویروس کرونا و انتشار اخبار مرتبط با آن از کانال های مختلف در فضای مجازی، بحث داغ رسانه های داخلی و خارجی شده و برخی از افراد سودجو هم از آن سوء استفاده کرده و این فضا را برای هر گونه نا آرامی و ایجاد رعب و وحشت، برهم زدن امنیت روانی جامعه، اختلال در بازار و یا نظام اقتصادی کشور آماده می کنند.

پرسا افزود: برخی دیگر از مجرمان هم با هدف کلاهبرداری از شهروندان، از ترفند فروش ماسک و سایر اقلام بهداشتی در فضای مجازی سواستفاده کرده و با هدایت خریداران به سمت صفحات جعلی، اطلاعات حساب بانکی آنان را سرقت می کنند که مردم باید مراقب باشند.

مراقب کلاهبرداری از طریق اسکیمر باشید

رئیس پلیس فتای گلستان بیان کرد: گـاهـی هم مشـاهـده می شود کـه در برخی از خیـابان‌ها و معـابـر بیـن شهـری، افـراد ناشـناس، در پوشـش فـروشـنده در جهت جـذب مشـتری، بـرخـی کـالا و نیازمندی های عمومی مـردم را  با قیـمت بسـیار پـائیـن تـر از عـرف بـازار، برای فـروش گـذاشـته‌اند و در کنار تـابلـوی قیمـت‌های ارزان، نوشـته‌اند دسـتگاه کـارت‌خـوان هم موجود است.

پرسا توضیح داد: شهروندان زیادی هم از این افـراد ناشناس خرید می کنند و به خاطر نداشـتن پـول نقـد، وجـه خریدشان را، کـارت می‌کشند غـافـل از اینکه، در این بین، برخی از افـراد سـودجـو به شیوه های مختلف، اطلاعات کارت بانکی و رمـز آن کارت را اخذ کنند.

وی گفت: در این روش، افراد سـودجـو، بیش از دو کارت خوان در اختـیار دارند و در مرحله اول، به جای کشیدن کارت بانکی مشتری در دستگاه کارت‌خوان واقعـی، کارت بانکی مشتریان را بر روی  شـیار دستگاه اسکیمر(کارت خوان جعلـی) می کشند و کـپی از اطلاعات مغناطیـسی کارت بانکی مشتریان را در حافظه این اسکـیمر ذخـیره می‌کنند و زمانی که این مشـتریـان، رمز اول کـارت بـانکی را به صورت لسـانـی بـه این افـراد می گویند، آنها با حفظ و یادداشت کردن رمـز بانکـی، نهایتا همه اطـلاعات کارت بـانکی مشتری در اختیار دارند و در فرصت مناسب، این اطلاعات ذخیره شـده در  حافظه اسکیـمر را بـر روی یک کـارت خـام بانکـی انتـقـال می دهند و اقدام به سرقت موجودی حساب شهروندان می کنند.

رئیس پلیس فتای گلستان یادآور شد: با در اختیار داشتن این کارتی که دقیقا مشابه کارت مشتریان است، فرد سودجو می تواند توسط دستگاه‌های کارت‌خوان، خـریـد انجام دهد  و یا با مراجعه به خودپردازها یا دستگاه ای تی ام، پول نقـد دریـافـت کند و حتی با دریافت رمز دوم، خرید اینترنتی انجام دهد.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان سعی کنند خریدهایشان را از فروشگاه های معتـبر انجام دهند و در صورتی که به فروشگاه های معتـبر دسترسی ندارند و مجبور شدند که بخشی از نیازمندی های خودشان را از سایر فروشنده ها تهـیه کنند حتما در زمان پرداخت  هزینه خـرید از طریق کارت خوان ها، خودشان رمـز را وارد کنند و اینکار را به گونه ای انجام دهند که کسی رمز کارت آنها را نبیند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جامعه چهارشنبه سوری خرید و فروش رئیس پلیس ماسک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کارت بانکی کارت خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

مهر در گزارشی نوشت: موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900563

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟