Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@14:00:38 GMT

محصص: لیگ نوزدهم باید دوباره برگزار شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۲۶۲۹

محصص: لیگ نوزدهم باید دوباره برگزار شود

لیگ تعطیل شده و سازمان لیگ اواخر فروردین ماه را برای برگزاری مجدد لیگ اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، شیوع ویروس کرونا چاره‌ای جز تعطیلی تمرینات برای تیم‌ها باقی نگذاشته و یک سؤال بزرگ برای همه اهالی فوتبال وجود دارد که بالاخره سرنوشت لیگ ایران به چه شکل خواهد بود؟ آیا لیگ نوزدهم تمام می‌شود؟ تصمیم‌گیری سازمان لیگ در این رابطه چه خواهد بود؟


مسئولان برگزاری مسابقات در سازمان لیگ هر تصمیمی در این خصوص را به نیمه دوم فروردین ماه و نظر نهادهایی مانند وزارت بهداشت درباره برگزاری مسابقات در این شرایط موکول کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط مشابه این در لیگ‌های کشورهای دیگر، احتمال‌های مختلفی را پیش روی مسئولان برگزاری مسابقات گذاشته است. مثل برگزاری بازی‌های پلی‌آف بین تیم‌های بالای جدول و پایین جدولی‌ها یا برگزاری مسابقات چهار تیم بالای جدول به جای همه مسابقات. بیشتر کارشناسان اما معتقدند که اتخاذ چنین تصمیم‌هایی در فضایی با مختصات فوتبال ایران، به ایجاد حواشی زیادی منجر خواهد شد. به همین دلیل دو راه بیشتر پیش روی مسئولان نمی‌ماند. یا برگزاری لیگ به صورت فشرده و بدون حضور تماشاگران در فاصله بین اردیبهشت تا خرداد که طبیعتاً مشکلاتی چون مصدومیت بازیکنان را در پی خواهد داشت یا برگزاری مجدد لیگ نوزدهم در سال آینده که به خودی خود صدای اعتراض بسیاری تیم‌های متضرر را در‌می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

خواسته گل محمدی به‌حق است؟


آخرین توضیحات درباره برگزاری مسابقات لیگ را غلامرضا بهروان اینطور بیان کرده است: «اگر مسابقات لیگ خرداد ماه از سر گرفته شود، باشگاه‌ها باید سه روز یک بار بازی کنند که بعید می‌دانم این شرایط را قبول کنند. از سوی دیگر برخی باشگاه‌ها می‌گویند بهتر است فصل آینده لیگ برتر 18 تیمی شود که این هم به نوعی بازگشت به عقب است زیرا مدت‌ها طول کشید تا ما لیگ برتر را 16 تیمی کردیم و اگر بخواهیم لیگ برتر 18 تیمی شود در آن صورت لیگ دسته اول هم باید تعداد تیم‌هایش زیاد شود و این شرایط مناسب نیست و بازگشت به عقب است. باید امیدوار باشیم هر چه سریع‌تر از شر این ویروس منحوس راحت شویم و مسابقات از سر گرفته شود. زیرا اگر بخواهیم در خرداد مسابقات را از سر بگیریم دو ماه باید بین دو فصل استراحت به تیم‌ها بدهیم. از سوی دیگر مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا و فوتبال ملی و فیفا هم وجود دارد. در آن صورت باید تمام این مسائل را در برنامه‌ریزی در نظر بگیریم.»


مجید جلالی یکی از افرادی است که برگزاری فشرده لیگ را تنها راه حل موجود می‌داند و می‌گوید: «برای اینکه تیم‌ها ضرر نکنند باید منافع همه باشگاه‌ها و حتی تیم‌های لیگ یکی در نظر گرفته شود. تنها راه این است که مسابقات به صورت فشرده از 15 اردیبهشت تا 20 خرداد برگزار شود.»


مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال با اینکه تصمیم‌گیری درباره این موضوع را برعهده سازمان لیگ می‌داند اما توصیه خود را در این رابطه اینطور مطرح می‌کند: «تا زمانی که وضعیت خطر و ریسک ویروس کرونا برای ورزشکاران وجود داشته باشد، نمی‌توانیم ریسک برگزاری مسابقات را بپذیریم. حتی اگر برگزاری مسابقات به بهای ابتلای یک نفر از مجموعه فوتبال باشد، به نظر من برگزاری لیگ، اشتباهی نابخشودنی است. شما به آمار تلفات توجه کنید. در حال حاضر آرتتا، سرمربی آرسنال، تیم مورد علاقه من به این ویروس مبتلا شده است! حتماً باید در لیگ ما یک نفر مبتلا شود تا درباره تعطیلی لیگ به قطعیت برسیم؟ بهترین راه این است که لیگ تعطیل شود و ما لیگ نوزدهم را دوباره برگزار کنیم. این بهترین راه است.»

تصمیم‌گیری درباره چگونگی به پایان رساندن لیگ نوزدهم، البته یکی از سخت‌ترین تصمیم‌هایی خواهد بود که سازمان لیگ پیش‌رو دارد و نامشخص بودن وضعیت کنترل شیوع بیماری کرونا، به دشواری تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در این رابطه دامن زده است.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مرتضی محصص لیگ برتر نوزدهم ویروس کرونا برگزاری مسابقات لیگ نوزدهم تصمیم گیری سازمان لیگ باشگاه ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد محجوبی با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح سواد آبی در مدارس استان، اظهار کرد: طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این طرح مسابقات و نوآوری های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه "خبرنگار آب باشید" با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد، هدف از برگزاری طرح ملی سواد آبی را آموزش و فرهنگ‌سازی قشر آینده‌ساز و دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از منابع آب و مدیریت مصرف آن دانست.

محجوبی بیان کرد: در طرح داناب برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین و در طرح سواد آبی مسابقه مناظره دانش آموزی که از طرح‌های ابتکاری استان یزد هستند با موافقت شرکت مدیریت منابع آب در سال آینده به صورت ملی انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در سال جاری کتاب انسان و محیط زیست از دروس مطرح در کنکور سراسری خواهد بود.

کد خبر 6097629

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • تعویق مسابقات بوکس نونهالان
  • ۱۹ و ۳۶، رتبه تیراندازان المپیکی ایران در جام جهانی
  • اینزاگی ساسولو را به بقا امیدوار کرد
  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز
  • برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد