Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نصوری با بیان‌اینکه دعا بهترین راه پر کردن خلاءهای روحی در بحران‌ها است، گفت: منتظران در هیچ شرایطی از زمینه‌سازی برای ظهور دست نمی‌کشند و می‌کوشند از بحران‎‌ها صالحانه عبور کنند. این روزها فرصت جهل‌زدایی از مباحث مهدوی است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به منظور بررسی آثار و برکات توجه به امام زمان(عج) و انس با ایشان و نیز ظرفیت های فرهنگ انتظار بر کاهش اضطراب ها و ترس های ناشی از شیوع کرونا و دیگر بحران ها، با حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، کارشناس مباحث مهدوی و معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت گفت وگویی داشته ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

 

توصیه مقام معظم رهبری به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه در شرایط مقابله با کرونا، چه ضرورت ها و الزاماتی را در جامعه منتظر و در حال حرکت به سوی ظهور مشخص می کند؟

 

ابتدا باید توجه داشت نکته ای که رهبری معظم به آن توصیه کرده اند به هیچ وجه نفی رعایت مسائل بهداشتی و درمانی نیست لذا برخی سوءاستفاده نکنند که در چنین شرایطی، دعا چه گره ای می تواند از ما باز کند؟!

در سبک زندگی اهل بیت(ع) هم رعایت دستورات طبیب وجود دارد چنان که بعد از ضربت خوردن بر بالین امیرالمومنین(ع) طبیب آوردند و به توصیه وی مبنی بر نوشاندن شیر به حضرت امیر(ع)، عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا هم ائمه(ع) و هم علما در بحران ها و بیماری های فراگیر به رعایت مسائل بهداشتی پزشکی اهتمام داشته و دارند چراکه اساساً اسلام دین سلامتی و بهداشت و تندرستی است.

اما درباره ضرورت دعا و ارتباط با خدا و اهل بیت(ع) در چنین شرایطی باید گفت، وقتی بحران ها بروز می کند خلاهایی برای انسان ایجاد می شود که بهترین راه پر کردن آنها، ارتباط با خدا و بهترین واسطه برای این ارتباط، توسل به اهل بیت علیهم السلام است.

 

تمسک به ادعیه و اوراد در جامعه منتظر چه رهاوردی از نظر برون رفت از بحران ها دارد؟

 

دعای موردتوصیه رهبری انقلاب (دعای هفتم صحیفه سجادیه) فضای برون رفت از بحران ها برای انسان های مومن و جامعه دینداران است.

ادعیه تماما طلب و خواستن از خدا است، انسان ها در حالت استیصال به آسمان و مباحث دینی مذهبی توجه بیشتری می یابند چنان که این روزها بسیاری کیفیت خواندن نماز جعفر طیار را می پرسند.پ

به عبارت دیگر، فضاهای بحرانی، جامعه دیندار را بیشتر متوجه مسائل دینی ایمانی می کند و این تزکیه دینی، آرامش بخش است.

در فضای کنونی جامعه هم که شیوع ویروس کرونا و درگذشت عده ای بر اثر آن، یاس و ناامیدی وجود دارد، پناه بردن به خدا و اهل بیت(ع) هم چاره ساز و هم آرامش بخش است.

باید توجه داشت این بحران ها امتحاناتی است که باعث می شود انسان طوری خود را بسازد که بعد از خروج از بحران هم توجه و عنایت خدا را جلب کند.

 

در این فضای یاس و ناامیدی، انتظار و انگیزه بخشی ناشی از آن چقدر می تواند در تغییر حال و هوای جامعه موثر باشد؟

 

قطعا انسان های منتظر از زمینه سازی برای ظهور دست برنمی دارند، همانطور که آیه 105 سوره مبارکه انبیاء زمین را ارث صالحان می داند، منتظران هم باید همه همّ و غم شان این باشد که در این بحران، صالحانه عمل کنند.

این حضور اجباری در منزل فرصتی مغتنم است که بررسی کنیم چه باید برای امام زمان(عج) انجام می دادیم، که از آنها غافل شده ایم به ویژه آنکه آمادگی برای ظهور ابعاد مختلف دارد اعم از فرهنگیف اجتماعی، اقتصادی، نظامی و ... دارد.

در گام دوم انقلاب که حرکت به سمت تمدن سازی برای آن ترسیم شده، باید فرهنگ جاهلی به فرهنگ مدرن اسلامی تبدیل شود.

خوشبختانه برخی به فرصت های مطالعاتی در این ایام توجه دارند، جامعه ما که مطالعات مهدوی بالایی ندارد می تواند در این ایام به سمت مطالعه در این باره برود و فضای جهل زدایی از آموزه های مهدوی را ایجاد کند.

 

انس و الفت با امام زمان(عج) برای عبور از بحران ها به ویژه کاهش تلاطمات روحی ناشی از آنها چه آثاری دارد؟

 

در بسیاری از جوامع تشخیص حق و باطل سخت است، زمانی می توان حق و حقانیت را درک کرد که به قرآن و عترت(ع) پناه ببریم. اینکه علما و بزرگان به دعا و نماز و قرآن در بحران ها ما را توصیه می کنند یعنی ارتباط با خدا و اهل بیت(ع) را قطع نکنیم چراکه اینها واسطه فیض الهی هستند و به سبب آنها دعاها استجابت می شود. چنان که امروز امام مهدی(عج) واسطه این فیض و باب اجابت دعاها هستند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا سبک زندگی منتظرانه وظایف منتظران امام زمان عج بحران ها اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عباسعلی مؤمن امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب که با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای متولی در صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب علاوه بر شریعت باید به قانونی بودن موضوع نیز توجه ویژه داشت.

وی افزود: قانون‌گرا بودن مردم در بسیاری از کشورها لازم الاجرا است و عفاف و حجاب نیز مختص بانوان نبوده و در این بین باید به آقایان نیز در جهت رعایت برخی موارد تذکر داده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: کشف حجاب در جامعه کنونی معلول یک سری علت‌ها است و یکی از این علت‌ها شرایط اقتصادی‌است که کاشفان حجاب از آن به عنوان یک ابزار در جهت اعتراض مدنی به شرایط اقتصادی استفاده می‌کنند.

مؤمن تصریح کرد: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین نهادهای مجری در این حوزه آموزش و پرورش است که وظیفه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان اثرگذار در سطح جامعه را برعهده دارد و آموزش و پرورش در عمل به این معروف خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 748522

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است