Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای مقابله با بحران کرونا باید مردم در کنار مسوولان گام بردارند تا بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، علیرضا رفیعی‌پور درباره پویش «سهم من در بحران کرونا» افزود: امیدواریم به زودی با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی دولت و سازمان دامپزشکی کشور و همکاری مردم در سطح جامعه بتوانیم از این شرایط بحرانی بیماری کووید - ۱۹ عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: من به عنوان عضوی از جامعه بزرگ ایران، بر اساس مسوولیتم وظیفه دارم در این شرایط سخت در محل کارم حضور داشته باشم اما از مردم می خواهم که تا جای ممکن در منزل بمانند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: این سازمان در کنار وظیفه خطیر خود در کنترل بیماری‌های مشترک انسان  و دام، اکنون تابع دستورات ستاد کشوری مقابله با کرونا است.

به گفته وی، رصد، پایش مراکز تولید، عرضه و فروش محصولات خام دامی توسط مدیران استانی این سازمان در حال انجام است.

وی با اشاره به حدود ۹۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام گفت: با توجه به اینکه بیماری‌های مخاطره آمیز جهانی همچون آنفلوانزا  منشا مشترک انسان و دام دارد، سازمان دامپزشکی ایران و جهان اقدامات ارزنده‌ای در کنترل آن انجام داده‌اند.

رفیعی پور با بیان اینکه اپیدمی بیماری آنفلوانزا در سال ۱۹۱۸ صورت گرفته بود، اظهار داشت: پس از آن در سال ۱۹۶۰ ویروس جدید کرونا که منشأ حیوانی داشت در حیوانات شناسایی و از سال ۲۰۰۳ تحت عنوان بیماری‌های سارس و مرس در انسان مشاهده شد که اکنون قابل انتقال از انسان به انسان است.

وی تصریح کرد: با وجود اقدامات بهداشتی سازمان بهداشت جهانی دام و سازمان دامپزشکی کشورهای مختلف هر ۱۰۰ سال جهان با اپیدمی یک بیماری مشترک بین انسان و دام روبرو می شود که اکنون با ویروس خطرناک کرونا مواجه هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اکنون تلاش داریم با رصد و پایش از انتقال مجدد این ویروس به حیوانات جلوگیری کنیم که این امر نیازمند همکاری همه دستگاه ها و مردم است.

رفیعی‌پور تصریح کرد: سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که پیش قراول درمان است، اعلام آمادگی کرده تا با کمک یکدیگر از ظرفیت خطوط تولید کارخانجات دارویی و واکسن دامپزشکی بهره‌مند شویم به همین منظور نامه ای از سندیکای مواد ضد عفونی کننده به سازمان غذا و دارو ارسال کردیم تا با همکاری یکدیگر از این ظرفیت در تولید مواد ضدعفونی کننده استفاده کنیم.

وی بر ایمن بودن جمعیت دام، طیور و آبزیان در بحران ویروس کرونا تأکید کرد و افزود: همچنین سازمان دامپزشکی اقدامات کنترلی و پیشگیری خود را با ضدعفونی اماکن و جایگاه ها، اجرای عملیات واکسیناسیون دام، طیور و آبزیان در سراسر کشور افزایش داده است تا از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دامپزشکی ایمنی وزارت جهاد کشاورزی طیور سازمان دامپزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره

ایسنا/زنجان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره گفت: اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره در سال جدید با حضور گروه‌های عملیاتی در روستای انجلین برگزار شد.

 مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره، اظهار کرد: در این اردوی جهاد دامپزشکی بیش از ۲۲۵۰ راس دام سبک شامل گوسفند و بز علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بیماری برسلوز تحت پوشش کامل واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در این اردوی جهادی، گفت: خدماتی مانند واکسیناسیون دام‌ها در روستاهای هدف علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان، سم‌پاشی دام‌ها و اماکن نگهداری دام، معاینه، ویزیت و پایش بیماری‌های دامی و برگزاری دوره آموزشی ترویجی درباره بیماری‌های دامی ویژه دامداران در منطقه برگزار شد.

حیدری با اشاره به واکسیناسیون بالغ بر ۵۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، بیان کرد: حدود ۱۵ راس دام سبک و سنگین به‌طور رایگان توسط دامپزشکان جهادی ویزیت و درمان شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟