Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@10:13:45 GMT

هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۶ استان

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۳۴۴۲

هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۶ استان

خبرگزاری تسنیم: سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای از بارش‌های سیل آسا در ۱۶ ستان خبر و نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

نوع مخاطره: بارش شدید باران، گاهی همراه با رعدوبرق و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف

زمان شروع: چهارشنبه ۹۸/۱۲/۲۸

برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، قزوین، مرکزی، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز

اثر مخاطره: احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال وقوع صاعقه

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفر‌های غیرضروری تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آمادگی این سازمان برای بارش‌های سیل آسا در چند استان و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به راه‌ها و پل‌ها خبر داده است. به گفته وی، حدود ۸۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در سراسر کشور به همراه ۱۲۰۰۰ راهداری در آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: هواشناسی بارش سیل آسا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها

قطره از بارش‌ پراکنده باران در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: بیشترین بارش‌ها برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری از عشایر و کوهنوردان خواست: از اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید