Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی خون اهدایی گفت: هر چند در شرایط فعلی توصیه می‌شود به غیر از کارهای ضروری از منزل خارج نشوید ولی اهدای خون یک کار کاملا ضروری است. ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

مجید زینلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار در اصفهان، با اشاره به کاهش ذخیره خونی در استان، اظهار داشت: همه ساله در فصل سرما به ویژه در ماه پایانی سال و استقبال از نوروز آمار اهدا کنندگان فراورده‌های خونی کاهش می‌یابد، هر چند که نیاز مراکز درمانی به خون کماکان باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال ورود ویروس کرونا به استان مشکل را بیشتر کرد و عدم خروج مردم از منازل و نگرانی‌های آنان از حضور در مجامع به شدت روی میزان دریافت خون تاثیر گذاشته است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه میزان دریافتی خون کاهش داشته است، گفت: نزدیک به 50 درصد اهدا کنندگان از مراجعه به مراکز انتقال خون خودداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: جمعیت اهدا کنندگان بسیار تحت تاثیر نگرانی از ابتلا به کرونا قرار گرفته و مراجعه برای اهدا خون با کاهش مواجه شده در صورتی که همچنان نیاز به مصارف خونی در بیمارستان‌ها پابرجاست و بیماران منتظر دریافت خون هستند.

زینلی ادامه داد: کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون، نوید بخش ایام نوروز خوبی برای ما و مصرف‌کنندگان خون نیست، چرا که 15 روز تعطیلی در ایام نوروز داریم و مردم سرگرم مسافرت و دید و بازدیدهای عید هستند و کمتر برای اهدا خون مراجعه می‌کنند.

درخواست مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از مردم؛ نیاز به اهدای خون وجود دارد2400 هرمزگانی نیازمند اهدای خون هستندکاهش 23 درصدی اهدای خون در گلستان/3500 بیمار خاص به طور مداوم نیاز به خون دارند

وی با اشاره به کاهش میزان اهدا خون در فصل سرما و ایام نوروز اظهار داشت: از مردم خوب و مهربان استان می‌خواهم افراد نیازمند به خون را در این ایام فراموش نکنند و با توجه به مشغله‌های شخصی به یاد بیماران تالاسمی و دیگر نیازمندان خون باشند و هر چه سریع‌تر برای اهدا خون به مراکز مراجعه کنند، چرا که ورودی خون بسیار کاهش داشته ولی خروجی و نیاز به خون به قوت خود باقی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: خیال اهداکنندگان خون با توجه به وضعیت فعلی انتشار ویروس کرونا در اصفهان راحت باشد، ما تمامی تمهیدات لازم بهداشتی را در مراکز انجام داده‌ایم و هر کس وارد مراکز انتقال خون می‌شود کاملا با یک مرکز تمیز که تمام موارد بهداشتی رعایت شده، مواجه می‌شود.

وی افزود: رعایت موارد بهداشتی در مراکز انتقال خون هم برای حفاظت از اهدا کنندگان و هم برای پرسنل مراکز انجام می‌شود و جای نگرانی برای شهروندان نیست.

زینلی تصریح کرد: نسبت به روزهای عادی نزدیک 50 درصد از حجم ورودی خون کم شده در حالی که میزان مصرف در جای خودش است و اگر با همین روند پیش برویم قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به اهدای خون به عنوان یک ضرورت اظهار داشت: توصیه ما هم مانند سایر همکاران این است که مردم غیر از موارد ضروری از منزل خارج نشوند اما اهدای خون یک کار کاملا ضروری است و هیچ جایگزینی برای خون و فرآورده‌های خونی نداریم و مراکز درمان وابسته به خون‌های اهدایی هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با ابراز نگرانی بابت میزان خون در روزهای آینده، گفت: نگران هستیم که نتوانیم در روزهای آینده به میزان کافی فرآورده خونی تهیه کنیم، در حال حاضر وضعیت ذخیره خونی در استان بحرانی نیست اما با توجه به روزهای در پیش رو باید ذخیره خونی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/166/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال خون استان اصفهان مراکز انتقال خون اهدا کنندگان اهدای خون اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

سرهنگ خلبان برزو فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام چهار پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های کرند غرب و ماهیدشت در استان کرمانشاه و اسدآباد در استان همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در این مناطق توانستند به چهار نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این افراد به‌علت بیماری نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگردهای اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

کد خبر 6095347

دیگر خبرها

  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟