Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابایی با بیان اینکه کمیته امداد از اقشار آسیب دیده از کرونا در گلستان حمایت می کند، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار کم درآمد گلستانی شناسایی شدند.

«عیسی بابایی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بسیاری از مردم از جمله قشر کم درآمد از طریق دستفروشی و غیره به دنبال تأمین مخارج خود از طریق بازارهای شب عید بودند اما با شیوع ویروس کرونا کسب و کار بسیاری از مردم تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست کمیته امداد استان گلستان ادامه داد: کمیته امداد از اقشار نیازمند که فاقد درآمد بوده و یا درآمد ثابتی نداشتند و یا کسب و کار آنها بر اثر کرونا آسیب دیده است حمایت می کند و این افراد را به مدت سه ماه تحت پوشش خود قرار می دهد.

 

وی تصریح کرد: تاکنون 2 هزار و 700 خانوار کم درآمد گلستانی که بر اثر کرونا کسب و کار خود را از دست دادند شناسایی شدند و برای مدت سه ماه تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند و براساس برآورد استاندار گلستان این تعداد بیشتر از 4 هزار خانوار نیست.

 

بابایی یادآور شد: در جلسه اخیر، استاندار گلستان و مدیران دستگاه های اجرایی داوطلبانه اعلام آمادگی کردند که برای کمک به اقشار کم درآمد و آسیب دیده از کرونا از حساب شخصی خود هزینه 5 هزار سبد غذایی را تأمین می کنند.

 

سرپرست کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه 78 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گلستان قرار دارند، بیان کرد: از این میزان 35 هزار خانوار سالمند و در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند لذا تهیه بسته بهداشتی برای این خانوارها در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه در مقابله با ویروس کرونا به نیازمندان استان گلستان کمک شده است، افزود: در مرحله نخست قرار بود بسته های حاوی اقلام بهداشتی به ارزش یک میلیارد تومان تهیه و بین نیازمندان توزیع شود اما با توجه به اینکه برای تهیه اقلام بهداشتی با محدودیت مواجه بودیم کمک هزینه خرید مواد ضدعفونی کننده و ماسک برای 10 هزار خانوار سالمند و مددجویان در معرض ابتلا به کرونا واریز شده است.

 

بابایی خاطرنشان کرد: در شهرستان های استان گلستان نیز 500 میلیون اعتبار برای تأمین ماسک و مواد شوینده اختصاص یافت که اقلام بهداشتی موردنظر تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

 

سرپرست کمیته امداد استان گلستان اضافه کرد: روز گذشته نیز 300 میلیون تومان دیگر برای تهیه بسته های بهداشتی ویژه نیازمندان تخصیص یافت که بسته های بهداشتی حاوی مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای 10 هزار خانوار و سالمند نیازمند تأمین و توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا برگزاری جشن نیکوکاری به صورت غیرحضوری برگزار شده است، افزود: شیوع کرونا موجب نشد ما لبخند فرزند یتیم و شب عید نیازمندان را فراموش کنیم.

 

بابایی خاطرنشان کرد: مردم گلستان تاکنون بیش از 4 میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به مراکز نیکوکاری ما کمک کردند که دو میلیارد تومان از کمک های جمع آوری شده، مسجدمحور بوده است.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: تأمین اقلام بهداشتی سرپرست کمیته امداد گلستان ویروس کرونا میلیارد تومان استان گلستان کمیته امداد هزار خانوار آسیب دیده کم درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد که از این تعداد ۴۹ مورد با مشارکت خیرین انجام شد.

وی افزود: با این تعداد پروژه توانستیم ۱۹۷ کلاس درس را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه در استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی داریم طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۴۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسانیم و آنها را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

فراهی اظهار کرد: ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان ۳۰ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و استانی در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090474

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان