Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از آسوشیتد پرس، در شرایطی که شیوع گسترده کرونا در آمریکا باعث شده است تا آنتونی فوچی، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا درخواست تعطیلی ۱۴ روزه سراسری را مطرح کند، وحشت شهروندان آمریکایی آن ها را به خرید بیش از پیش اقلام بهداشتی، ضد عفونی و مواد غذایی وا داشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این اتفاق از مردم خواست که دست از خالی کردن فروشگاه ها و انبار کردن اجناس بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی که در کنفرانسی خبری حضور یافته بود خطاب به مردم این کشور گفت: نیازی نیست آن قدر خرید کنید؛ خونسردی خودتان را حفظ کنید!

رئیس جمهور آمریکا به مردم این کشور اطمینان خاطر داد که فروشگاه های زنجیره ای باز خواهند ماند و از سلامتی مواد خوراکی اطمینان حاصل خواهد شد.

برخی از کارشناسان بهداشتی روز گذشته در نامه ای به رئیس جمهور هشدار داده بودند که با هجوم مردم به فروشگاه‌ها و صف های طولانی خرید، کرونا فرصتی طلایی برای شیوع و مبتلا کردن افراد بیشتر پیدا خواهد کرد.

ترامپ سعی کرد تا در بخش دیگری از سخنانش نسبت به ثبات اقتصاد اطمینان دهد: این ویروس به شدت مسری است اما کاملا آن را مهار خواهیم کرد. وی با ابراز رضایت از اقدام بانک مرکزی آمریکا در کاهش یک درصدی نرخ بهره گفت: این برای کشور ما خیلی خوب خواهد بود.

ترامپ همچنین در جلسه ای با مدیران فروشگاه های زنجیره ای بزرگ آمریکا از آخرین تحولات مربوط به شبکه توزیع اقلام مورد نیاز مردم مطلع شد.

این وضعیت در حالی است که به دنبال هجوم مردم به فروشگاه ها، مواد ضد عفونی کننده دست و دستمال نایاب شده اند.

به دنبال اعلام وضع اضطراری در آمریکا، بسیاری از اماکن عمومی تعطیل شده اند. در کالیفرنیا و ایلینویز که دو شهر پرجمعیت آمریکا یعنی لس آنجلس و شیکاگو در آن ها قرار دارند، دولت های محلی دستور بسته شدن رستوران‌ها و کافه ها را صادر کرده اند. در نیویورک، قطب مالی و بانکی آمریکا نیز فرماندار دستور بستن کلیه اماکن عمومی و آموزشی را صادر کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران کرونا کرونا ویروس آمریکا فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند