Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آرامکو دیروز(یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که درآمد خالص آن در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۸۸.۱۹ میلیارد دلار رسیده در حالیکه در آمد این شرکت در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار بوده است.

یکی از مهمترین دلایل کاهش سود و درآمد بزرگترین شرکت نفتی جهان در سال ۲۰۱۹ «پایین آمدن قیمت نفت خام» ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش درآمد مالی سال ۲۰۱۹  ثروتمندترین شرکت نفتی جهان تحت تأثیر ویروس کرونا یا از هم پاشیدن ائتلاف اوپک پلاس نبوده که باعث سقوط قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ شده است.

از این رو به نظر می رسد رویاها و بلندپروازی های «محمد بن سلمان» شاهزاده سعودی در چارچوب «چشم انداز ۲۰۳۰» که اکنون با عنوان ولیعهد، نایب رئیس شورای وزیران، وزیر دفاع و رئیس چندین شورای اقتصادی و کلیدی همه امور سعودی را در اختیار گرفته، در حال فروپاشی است.

در پایان سال گذشته میلادی، این غول نفتی با فروش ۱.۷۵ درصد از سهام خود در یک عرضه عمومی اولیه در بازار محلی، رکورد کسب درآمد بیش از ۲۵ میلیارد دلار را ثبت کرد تا به بزرگترین شرکت در فهرست بازار مالی تبدیل شود.

در آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی، آرامکو برای اولین بار دفاترآژانس های رتبه بندی خود را افتتاح کرد تا نشان دهد که این شرکت سودآورترین شرکت جهان است اما نتایج درآمدی دیروز اولین نتیجه ای است که آرامکو به طور مستقیم برای سرمایه گذاران و عموم مردم منتشر می کند.

آرامکو در بیانیه خود آورده است: درآمد خالص برای کل سال ۲۰۱۹  میلادی به ۳۳۰.۷ میلیارد ریال سعودی (۸۸.۲ میلیارد دلار) رسیده درحالیکه درآمد آن در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۱۶.۵ میلیارد ریال سعودی (۱۱۱.۱ میلیارد دلار) بوده است.

در این بیانیه اضافه شده است:این کاهش در درجه اول به کاهش قیمت نفت خام و مقادیر تولید وعلاوه بر این به کاهش سود بخش های پالایش و مواد شیمیایی و کاهش ارزش مثبته شرکت شیمیایی «صداره» مرتبط است.

«امین الناصر» رئیس و مدیر ارشد اجرایی آرامکو برای توجیه این ناکامی غول نفتی سعودی، سال ۲۰۱۹ میلادی را برای آرامکو «استثنائی» خواند و گفت که سلسله تحولات بزرگ جهان بطور بی سابقه ای بر قدرت و انعطاف پذیری آرامکو تاثیر داشته است.

وی افزود: آرامکو در سال ۲۰۲۰ به دنبال انطباق خود با پیامدهای تاثیر شیوع ویروس کرونا بر قیمت نفت است.

الناصر تاکید کرد: شکی نیست که شیوع و گسترش سریع ویروس کوید ۱۹ بر قدرت و توان همه طرف ها و اقدامات در جهان همواره در حال تغییر تاثیر می گذارد و اما تمرکز راهبرد اساسی آرامکو محافظت از عملکرد و قدرت مالی خود است.

مدیر اجرایی آرمکو اضافه کرد: آرامکو بسته ای از اقدامات لازم و پیشگیرانه را اتخاذ کرده تا هزینه های برنامه ریزی شده سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ میلادی تقویت شود.

الناصرهمچنین تاکید کرد: آرامکو راهبرد خود را بر چالش دوگانه پاسخگویی به درخواست فزاینده جهانی در خصوص نفت و پاسخگویی به تمایل رو به افزایش جوامع برای دریافت انرژی پاک متمرکز کرده است.

برچسب‌ها عربستان سعودی محمد بن ‌سلمان آرامکو نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی محمد بن سلمان آرامکو نفت فرانسه عربستان سعودی محمد بن سلمان آرامکو نفت میلیارد دلار سال ۲۰۱۹ قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟

آفتاب‌‌نیوز :

تیمی از دانشمندان آلمان، ایالات متحده آمریکا و لوکزامبورگ داده‌های بیش از ۱۴ هزار نفر را که در یک تحقیق طولانی‌مدت شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۷۴ میلادی به دنیا آمده و متعلق به نسل‌های مختلف بودند. این افراد که بین ۴۰ تا ۱۰۰ سال داشتند، به ۸ پرسش طی یک دوره زمانی ۲۵ ساله پاسخ می‌دادند.

یکی از سوالات اصلی این بود که «در چه سنی کسی را پیر توصیف می‌کنید؟»

متولدین سال ۱۹۱۱ میلادی در پاسخ به این سوال گفتند که پیری به طور متوسط در سن ۷۱ سالگی شروع می‌شود؛ و هنگامی که همین پرسش از متولدین سال ۱۹۵۶ میلادی پرسیده شد که اکنون به سن ۶۵ سالگی رسیده بودند، آن‌ها آستانه پیری را سه سال دیرتر دانستند و ۷۴ سالگی اعلام کردند.

مارکوس وتشتاین، عضو این تیم تحقیق در گزارشی می‌نویسد: «امید به زندگی افزایش یافته است و برخی از جنبه‌های سلامت نیز در طول زمان بهبود یافته است؛ به طوری که افراد در سنین خاصی که در گذشته پیر محسوب می‌شدند، اکنون دیگر مسن تلقی نمی‌شوند.»

همین روند در سطح فردی نیز مشاهده شد. بگونه‌ای که هر شرکت کننده پس از چهار یا پنج سال مسن‌تر شدن، تخمینش را برای شروع سالمندی یک سال افزایش می‌داد. زنان نیز آستانه پیری را بطور متوسط حدود دو سال دیرتر از مردان درنظر می‌گرفتند.

فاکتور‌های دیگری نیز وجود داشتند که بر تخمین فردی افراد تأثیر می‌گذاشتند؛ مثلا افرادی که مشکل سلامتی داشتند، تنهاتر بودند یا «احساس می‌کردند» مسن‌تر هستند، عموماً معتقد بودند مرحله کهولت زودتر شروع می‌شود.

البته این مطالعه دارای محدودیت‌هایی نیز بود؛ از جمله اینکه شرکت‌کنندگان همگی از یک کشور یعنی آلمان بودند. همچنین این احتمال وجود دارد که در فرهنگ‌های غیر اروپایی، «پیری» به گونه‌ای متفاوت دیده و توصیف شود.

در عصر حاضر، انسان‌ها طولانی‌تر از همیشه زندگی می‌کنند و با ادامه بهبود کیفیت زندگی و سلامت، احتمالا رسیدن به یکصدمین سالگرد زندگی بسیار رایج‌تر خواهد شد؛ به طوری که مردم شروع به طرح این سوال می‌کنند که آیا برای زندگی انسان محدودیتی وجود دارد یا خیر.

نتیجه این مطالعه در مجله Psychology and Aging منتشر شده است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی