Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:57:59 GMT

البرز قطب تولید دارو و مواد بهداشتی پیشگیرانه است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۴۱۲۸

البرز قطب تولید دارو و مواد بهداشتی پیشگیرانه است

سرهنگ پاسدار مهران طیران روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به شیوه فعالیت کارگران و واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی در استان اشاره کرد و افزود: یکی از فعالیت های اصلی بسیج در شرکت هایی که پایگاه داریم، پیشگیری از شیوع و واگیر بیماری کرونا با قطع زنجیره انتقال است.

وی اظهار داشت:‌  پیش از ورود کارگران به محیط صنعتی بعضی پایش ها همچون کنترل دمای بدن و ضدعفونی بدن آنها را انجام می دهیم و از ورود افراد مشکوک به بیماری به محیط کارگری جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیران  با بیان اینکه بسیج کارگری البرز در ۷۷ شرکت و کارخانه دارای پایگاه است، گفت:‌ خوشبختانه در کارخانه ها و شرکت هایی که پایگاه بسیج داشتیم با هیچ گونه مشکلی از لحاظ شیوع بیماری روبرو نیستیم.همچنین در تعاملی که با شهرک های صنعتی اشتهارد و نظرآباد داشتیم با کمک بسیج حوزه های شهری فضای داخلی شهرک ها به صورت مرتب ضدعفونی می شود ضمن اینکه شهرک ها نیز به صورت خودجوش اقدام به ضدعفونی می کنند.

راه اندازی سه کارگاه بزرگ تولید ماسک درالبرز

رییس سازمان بسیج کارگری یکی از اقدامات مناسب بسیج کارگری را راه اندازی سه کارگاه بزرگ تولید ماسک در استان برشمرد و اظهار داشت: پیش از این با وجود اینکه مواد اولیه تولید ماسک در استان به وفور بود ولی هیچ شرکت تولید کننده ماسک در استان وجود نداشت و تمام مواد اولیه برای تولیدبه تهران ارسال می شد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر این سه شرکت روزانه حدد ۱۵ هزار ماسک تولید می کنند علاوه بر اینکه بسیج سازندگی استان نیز کارگاه های کوچکی راه اندازی کرده که ظرفیت آن ها نیز روزانه ۱۰ هزار است.

این در حالی است که بنا بر اظهارات برخی مسوولان نیاز روزانه استان البرز به ماسک حدود ۷۰ هزار عدد می باشد.

کمک به رفع موانع تولید شرکت های تولیدکننده مواد پیشگیرانه

طیران در ادامه به بروز برخی موانع برای شرکت های تولیدکننده مواد پیشگیرانه و ضدعفونی کننده مثل ماسک، دستکش و ژل های ضدعفونی کننده در استان اشاره کردو گفت: بعضی از این شرکت ها برای تامین نیاز کشور سایر خطوط تولید خود را تعطیل کرده اند.

وی با بیان اینکه ۲۵ شرکت در این حوزه در استان فعال هستند، افزود: این شرکت ها در سه شیفت کاری فعالیت می کنند تا نیاز کشور را برطرف کنند در حالیکه بیشتر آن ها در تامین الکل با مشکل مواجه شده اند.

رییس سازمان بسیج کارگری استان البرز اضافه کرد:‌ مشکل از طریق سازمان غذا و دارو و صنعت و معدن در حال پیگیری است ولی همچنان تولید ادامه دارد.

وی افزود: در مبارزه با کرونا، صنعت پیشرو در استان است علاوه بر اینکه بنیاد دارویی برکت نیز به این بخش کمک می کند و بزرگترین انبار این بنیاد در البرز مستقر است.

طیران با اشاره به اینکه بخش صنعت کار خود را به صورت شبانه روزی و با تمام تلاش برای تولید انجام می دهد، بیان داشت:‌ مشکل کمبود این مواد در واحدهای توزیع کننده مربوطه در سطح شهر به بخش صنعت برنمی گردد و سازمان غذا و دارو این مواد را خریداری و توزیع می کند.

از حدود سه هفته پیش تاکنون ۱۰۶  مشکوک و کرونایی در البرز جان باخته اند ضمن آنکه تاکنون یک هزار و ۱۰۰ بیمار مشکوک و کرونایی البرز بهبود یافته اند.

اکنون ۵۰۰ بیمار کرونایی و مشکوک در بیمارستان های البرز بستری هستند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کارگر کرج سازمان بسیج مستضعفان پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کارگر کرج سازمان بسیج مستضعفان ویروس کرونا کارگر کرج سازمان بسیج مستضعفان بسیج کارگری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز در سالن تولید یکی از کارخانه های استان البرز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت