Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از ریزش موج جدید ملخ‌ها در فروردین پیش‌رو خبرداد و گفت: تاکنون ۳ هزار و ۵۷۵ هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شده است. ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، هجوم ملخ‌های صحرایی که استان‌های جنوبی از جمله بوشهر در بر گرفته  برای کشاورزان نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملخ‌های صحرایی به تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز خسارت وارد می‌کنند، که مبارزه با این آفت در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی با همکاری کشاورزان و سازمان‌های مردم نهاد قرار گرفته است.

بر اساس اعلام  کارشناسان ملخ‌های صحرایی قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا 150 کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی که از آفریقا و عربستان به ایران وارد شده است اراضی کشاورزی و ملی استان بوشهر را تهدید کرده است.

هجوم ملخ‌ها تهدیدی برای امنیت غذایی و معیشت مردم  محسوب می‌شود

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر ادامه دارد اظهار داشت: ریزش ملخ‌های صحرایی از اواخر بهمن‌ماه امسال به اراضی استان بوشهر آغاز شد و از همان زمان مبارزه با هجوم این آفت محصولات کشاورزی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 300 نفر به صورت مستقیم با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر مبارزه می‌کنند افزود: 55 اکیپ ردیاب،20 تیم مبارزه کننده و 7 فرودگاه برای سم‌پاشی هوایی در استان بوشهر فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ در استان همچنان ادامه دارد گفت:  تاکنون 3 هزار و 575 هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شده است.

منوچهری با بیان اینکه تخم‌ریزی ملخ‌ها در نقاط صعب‌العبور و سخت انجام شده است خاطرنشان کرد: در این راستا تیم‌های مبارزه کننده به این نقاط اعزام شدند و نقاط  آلوده را سم‌پاشی کردند.

62 کانون تخم‌ریزی ملخ در اراضی استان بوشهر شناسایی شد 

وی از شخم زدن کانون‌های تخم‌ریزی در اراضی خبر داد و بیان کرد: 62 کانون تخم‌ریزی ملخ در اراضی استان بوشهر شناسایی شده که عملیات شخم 50 هکتار اراضی برای نابودی ملخ‌های آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه مبارزه شیمیایی به مکانیکی علیه آفت ملخ در استان تبدیل شده تصریح کرد: ملخ‌ها در کوهستان‌ها  و نقاط مرتفع کنترل و در این راستا عملیات  مبارزه مکانیکی در اراضی مسطح آغاز شده است.

منوچهری از افزایش هجوم ملخ‌ها به اراضی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می‌شود جمعیت ملخ‌ها در اوائل فروردین تا تیرماه  با کوچ آنها از آفریقا و عربستان  به ایران، در استان بوشهر افزایش یابد.

20 تن سم و 10 سم‌پاش جدید برای مبارزه با ملخ‌ها خریداری شد

وی از افزایش آمادگی برای مبارزه با آفت ملخ خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این مهم 20 تن سم و 10 سم‌پاش جدید خریداری شده.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیشترین سم‌پاشی علیه ملخ‌ها را در شهرستان دشتستان دانست و افزود: تاکنون 7.1 تن سم در مبارزه با ملخ‌ها در استان بوشهر مصرف شده است.

منوچهری بیان کرد: تاکنون ملخ‌ها به محصولات و اراضی کشاورزی استان خسارت وارد نکرده‌اند.

3 هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شد2400 هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شد+ تصاویر100 دستگاه تراکتور برای مبارزه با ملخ‌ها در استان‌‌های جنوبی بکارگیری شد

وی از پیش بینی افزایش 3 برابری سم پاشی علیه ملخ‌ها در استان بوشهر خبر داد و گفت: عملیات سم‌پاشی پارسال در سطح 104 هزار هکتار اراضی استان بوشهر انجام شد که امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان سه برابر افزایش یابد.

انتهای پیام/190ح

R41363/P/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ های صحرایی سم پاشی شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر مبارزه با ملخ ها استان بوشهر ملخ ها تخم ریزی آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

سیدمحمدرضا حسینی در گفت وگو با ایسنا، افزود: رفع این تداخلات براساس عکس های هوایی دهه۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته انجام شده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان های سیستان وبلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است که یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده های حقوقی در محاکم قضایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان