Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:01:51 GMT

آغاز آزمایش بالینی واکسن کروناویروس

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۴۵۲۰

آغاز آزمایش بالینی واکسن کروناویروس

ایسنا/خراسان رضوی گروه‌های تحقیقاتی زیادی در سرتاسر دنیا برای ساخت واکسن کروناویروس تلاش می‌کنند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. شرکت "مدرنا"(Moderna) ایالات‌متحده نیز که در این فعالیت شرکت دارد از آغاز آزمایش انسانی واکسن جدید خود در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش نیوز، مقامات دولتی اظهار کردند: اولین نمونه آزمایش بالینی واکسن جدید برای مقابله با کروناویروس، میزان لازم از این واکسن را در روز دوشنبه دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پژوهشگاه ملی بهداشت و موسسه تحقیقات سلامت Kaiser Permanente واشنگتن در سیاتل بودجه این آزمایش را تأمین می‌کند.

مقامات بهداشت عمومی اظهار کردند: اعتبارسنجی این واکسن 12 تا 18 ماه زمان لازم دارد. این آزمایش با 45 داوطلب جوان با میزان‌های مختلف واکسن تایید شده شرکت مذکور، اجرا می‌شود. هدف از این آزمایش شناسایی عوارض این واکسن اعلام‌شده است.

ده‌ها گروه تحقیقاتی در سراسر جهان برای ساخت واکسن بیماری کووید-19تلاش می‌کنند ، آنان انواع مختلفی از واکسن‌ها را که با فناوری‌های جدید تولید شدند که نه‌تنها سریع‌تر از تلقیح‌های سنتی تولید می‌شوند بلکه ممکن است قوی‌تر نیز باشند را موردبررسی قرار می‌دهند. حتی هدف برخی از محققان واکسن‌های موقتی است، مانند مواردی که بتواند یک ماه یا دو ماه از افراد محافظت کند.

شرکت داروسازی Inovio نیز قصد دارد آزمایش‌های ایمنی واکسن موردنظر خود را در ماه آینده در چندین داوطلب در دانشگاه پنسیلوانیا و یک مرکز آزمایش در کانزاس سیتی، میسوری آغاز کند و پس‌ازآن یک مطالعه مشابه در چین و کره جنوبی انجام شود.

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی(NIH) گفت: حتی اگر آزمایش‌های ایمنی اولیه موفقیت‌آمیز باشد، استفاده گسترده آن یک سال تا یک سال و نیم بعد خواهد بود. برای تولیدکنندگان واکسن، این مدت‌زمان، ضروری است زیرا نیاز به مطالعات اضافی در مورد هزاران نفر دارند تا عملکرد واکسن را بررسی کنند.

در حال حاضر، هیچ درمان ثابت‌شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد. در چین دانشمندان، ترکیبی از داروهای اچ آی وی و همچنین یک داروی تجربی ( Remdesivir داروی مبارزه با ابولا) را برای درمان بیماران مبتلا به کروناویروس بررسی می‌کنند.

در ایالات‌متحده، مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا آزمایش برخی از موارد تجربی را در برخی آمریکایی‌ها که در سفر با کشتی قرنطینه شده در ژاپن به بیماری کووید-19 مبتلا بودند را انجام داده است.

برای اکثر افراد، کروناویروس جدید فقط علائم خفیف یا متوسط مانند تب و سرفه ایجاد می‌کند و در افراد مسن و افراد دارای مشکلات زمینه‌ای، باعث شدت بیماری و ذات‌الریه می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، افراد مبتلابه بیماری خفیف طی دو هفته بهبود می‌یابند، درحالی‌که درمان مبتلایان در وضعیت شدیدتر بیماری، ممکن است سه تا 6 هفته زمان لازم داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

 

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با جود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است