Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، دبیرخانه ستاد بحران در راستای گردآوری درخواست ‏ها و مطالبات اعضا و یاری گرفتن از تمام ظرفیت ‏های ممکن و با همکاری با سایر تشکل ‏های همکار، برای کاهش فشارها و رفع مشکلات کسب و کارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از گذار از شرایط بحران خواهد کوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فراخوان آمده است: «بیش از یک ماه است که کشور درگیر اپیدمی ویروس کرونای Covid-۱۹ است. در حالی که این مقطع زمانی اوج فعالیت‌های کاری شرکت‌ها است، بنا به توصیه‌های ستاد بحران، بسیاری از کسب‌وکارها به حالت نیمه‌تعطیل در آمده و نیروی های کار مولد قرنظینه و خانه‌نشین شده‌اند.

لطمات انسانی و از دست دادن عزیزانی در سراسر کشور، تاثیر بیم بیماری و مراقبت‌های بهداشتی بر رفتارهای اجتماعی و کسب‌وکاری، و مهم‌تر از همه سرعت رشد بحران و نامشخص بودن زمان پایان این دوران نگرانی‌ها را چند برابر کرده و بهره‌وری‌ نیروهای فعال فعلی را نیز به شدت کاهش داده است.

علاوه بر موارد فوق و جنبه‌های انسانی موضوع، همه کسب‌وکارها از جنبه‌های دیگری نیز شدیدا تحت فشار (به طور مشخص شرایط خاص پایانی سال و پرداخت حقوق و عیدی کارمندان) هستند و در صورتی که این فشارها کنترل نشود، ممکن است صدمات غیرقابل جبرانی به پیکره آنها وارد آمده و بحران‌های دیگری را نیز پس از گذراندن بحران کرونا شاهد باشیم.

عمده‌ تمرکز و اهتمام فعلی دولت بر کنترل روزانه‌ بحران بیماری و حل مسائل روز درمان، معیشت طبقه‌ محروم و آسیب‌های آشکار فضای کساد کسب‏ وکار است. اما واقعیت آن است که عمده‌ چالش‏ های کسب‌وکارها بعد از فروکش کردن شرایط اضطرار و بحران نمایان خواهند شد.

به عنوان نمونه‌ای از این چالش‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. زمان قراردادها و تعهدات مرتبط با تحویل پروژه‌ها؛

۲. عدم ایفای تعهدات مالی کارفرمایان بخش‌های دولتی و عمومی؛

۳. اقساط سررسید شده وام‌ها؛

۴. تامین و پرداخت حقوق کارکنان در شرایط نیمه تعطیل بنگاه‌ها؛

۵. سررسید پرداخت‌های بیمه و مالیات و جریمه‌های تاخیر آنها؛

۶. نیاز به مشمول شدن شرایط فعلی به عنوان «نمونه ‏ای از شرایط فورس ‏ماژور» در قراردادها

در این راستا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در راستای مسئولیت‌های خود در دفاع از منافع صنف در نظر دارد تا با تشکیل دبیرخانه بحران نسبت به گردآوری درخواست ‏ها و مطالبات اعضا در زمینه محورهای زیر اقدام و با یاری گرفتن از تمام ظرفیت‏ های ممکن و با همکاری با سایر تشکل‏ های همکار، برای کاهش فشارها و رفع مشکلات کسب و کارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از گذار از شرایط بحران، بکوشد.

• شناسایی سایر چالش‌های کسب‌وکارهای حوزه؛

• جمع‌آوری راهکارهای پیشنهادی برای مواجهه با چالش‌های شناسایی شده؛

• اعلام چالش‌ها و راهکارها با دولت و حاکمیت و پیگیری اجرای این راهکارها، به عنوان یک مطالبه عمومی صنفی؛

• معرفی نماینده به ارگان‌های دولتی و حاکمیتی برای حضور در کارگروه‌های تشکیل شده برای اجرای راهکارهای پیشنهادی.

به منظور گردآوری مشکلات و چالش ‏های کنونی، از همه اعضای سازمان درخواست می ‏شود دغدغه‏ ها و مشکلات جاری و آینده خود را به آدرس info@irannsr.org ارسال تا پس از دسته‏ بندی مشکلات و با توجه به ظرفیت‌ها، پیگیری ‏های لازم با نهادهای دولتی، حاکمیتی و تصمیم ‏ساز با هدف دستیابی به راهکارهایی برای رفع مشکلات اعلام شده انجام پذیرد.»

کد خبر 4879836 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان نظام صنفی رایانه ای ویروس کرونا فضای کسب و کار فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی ایالات متحده آمریکا تولید نوآوری گوگل فناوری فضایی ماهواره موبایل اینترنت فیس بوک فناوری اطلاعات چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟

اصلاح نرخ گذاری اوراق رهنی مسکن و تخصیص یارانه سود به آن، انتشار اوراق رهنی بدون کوپن، بهره گیری از نظام صحیح رتبه بندی اعتباری در انتشار اوراق از جمله پیشنهادات به منظور رفع موانع و چالش های انتشار اوراق رهنی مسکن است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسکن و تأمین مالی آن یکی از ضرورت های کنونی نظام اقتصادی کشور است. یکی از روشهای متعارف تأمین مالی مسکن در همه کشورها، پرداخت تسهیلات بلند مدت بانکی است؛ لیکن پرداخت تسهیلات بلندمدت به ویژه در صورت ثابت بودن نرخ سود تسهیلات، نظام بانکی را با انواع مخاطرات اعم از مخاطره (ریسک) نقدشوندگی، اعتباری و تغییرات نرخ بهره مواجه خواهد کرد، لذا راهکارهایی برای حل این چالش طراحی شده است که یکی از مهم ترین آنها، انتشار اوراق رهنی مسکن و خارج کردن دارایی مربوطه (مانده تسهیلات مسکن) از ترازنامه بانک است.

انتشار این اوراق به ارتقای ظرفیت تأمین مالی بانک ها و نهادهای مالی در حوزه مسکن منجر می شود و ابزاری برای مدیریت ریسک نقدینگی و ریسک نرخ بهره (سود) بانک ها و نهادهای مالی است که سبب می شود تا انگیزه کافی برای تأمین مالی بلندمدت حوزه مسکن توسط آنها فراهم گردد.

با این حال، علی رغم نیاز اقتصاد و تکلیف قانونی به بانکها برای پرداخت تسهیلات بلندمدت در حوزه مسکن در ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، این زیرساخت در نظام اقتصادی کشور به خوبی مهیا نشده است و تا کنون تنها دو مرحله انتشار اوراق رهنی مسکن توسط بانک مسکن صورت گرفته است که نشان از عدم عمق کافی این بازار و وجود موانعی برای انتشار آن است.

 نرخ گذاری دستوری بر تسهیلات اعطا شده در حوزه مسکن و همچنین سود اوراق رهنی مسکن یکی از چالش ها و موانع مهم استفاده از این اوراق بوده است.

اصلاح نرخ گذاری این اوراق و تخصیص یارانه سود به آن، انتشار اوراق رهنی بدون کوپن، بهره گیری از نظام صحیح رتبه بندی اعتباری در انتشار اوراق به خصوص اوراق رهنی مسکن، آموزش و فرهنگ سازی نسبت به سرمایه گذاری و استفاده از این اوراق از جمله پیشنهادات مرکز پژوهشهای مجلس به منظور رفع موانع و چالش های انتشار اوراق رهنی مسکن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد