Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پخش البرز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز حدود ۱۶ میلیون انواع دارو و مکمل دارویی، الکل، ژل و مواد ضدعفونی، ماسک، دستکش و بسته‌های بهداشتی سلولزی از طریق شرکت پخش البرز در تمام نقاط کشور توزیع شده و این روند تا رفع نیاز‌های مردم و مراکز درمانی ادامه خواهد داشت.

عقیل آرین‌نژاد؛ مدیرعامل شرکت پخش البرز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در رابطه با نحوه‌ی فعالیت این شرکت در توزیع اقلام بهداشتی در کشور گفت: از زمانی که بیماری کرونا وارد کشور شد با اعتماد وزارت بهداشت و حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و در راستای وظیفه‌ی انسانی و مسئولیت‌های اجتماعی، شرکت پخش البرز در چند حوزه با تمام امکانات وارد عمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا، متأسفانه شاهد کمبود ماسک و مواد ضدعفونی در سطح داروخانه‌ها و حتی مراکز بهداشتی و درمانی بودیم و این موضوع مردم و کادر درمانی کشور را با مشکلات جدی مواجه کرد. به همین دلیل، وزارت بهداشت، شرکت پخش البرز و دو شرکت پخش دیگر را انتخاب کرد تا ماسک تولیدکنندگان و واردکنندگان را طبق سهمیه‌بندی و پروتکل وزارت‌خانه، در تمام کشور بین مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، توزیع کنیم.

آرین نژاد با تأکید بر این‌که اولویت اول وزارت بهداشت و شرکت پخش البرز تأمین نیاز مراکز درمانی است افزود: تا امروز بیش از ۲ میلیون ماسک از طریق این شرکت در تمام نقاط کشور، به‌ویژه بیمارستان‌های درگیر با بیماری کرونا، توزیع شده و این روند با تمام توان و به‌طور شبانه‌روزی تا رفع نیاز‌های مراکز درمانی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل پخش البرز در رابطه با کل آمار اقلام بهداشتی و درمانی توزیع‌شده توسط پخش البرز از زمان شروع بیماری کرونا تا امروز گفت: از ابتدای اسفند تا کنون ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بسته انواع دارو، آنتی‌بیوتیک و مکمل‌های دارویی و غذایی، ۴۰۰ هزار الکل و انواع محلول و ژل ضدعفونی، ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار جفت دستکش بهداشتی، ۲ میلیون ماسک، ۶۰۰ تُن انواع محصولات شوینده و ۱ میلیون بسته‌ی بهداشتی سلولزی در سراسر کشور توزیع کرده ایم.  
آرین نژاد ادامه داد: ما از ۷ شرکت تولیدکننده‌ی بزرگ، روزانه حدود ۸۰ هزار واحد محلول و ژل‌های ضدعفونی‌کننده‌ی دست را تحویل می‌گیریم و این اقلام را هم مانند ماسک طبق سهمیه‌بندی و پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت در داروخانه‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌کنیم و امیدواریم این مقدار محصولات ضدعفونی‌کننده به تعداد ۱۰۰ هزار واحد در روز برسد و هرچه زودتر مشکل کمبود اقلام بهداشتی در جامعه مرتفع شود.

وی با بیان این‌که تولید و توزیع فوری مواد ضدعفونی کننده در این شرایط برای جامعه ضرورت است، افزود: در توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده بیش‌ترین حجم توسط شرکت پخش البرز در کشور توزیع شده است.

مدیرعامل پخش البرز هم‌چنین اضافه کرد: در بخش دستکش هم با همکاری سازمان غذا و دارو و معاونت تجهیزات پزشکی و مجموعه‌ی وزارت بهداشت، با همان روال توزیع ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، ابتدا نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تأمین می‌شود و بعد به داروخانه‌ها؛ آن هم براساس سیستم توزیع عادلانه، عرضه می‌شود.

آرین‌نژاد در ادامه گفت: ۴ شرکت بزرگ دارویی با تأکید و حمایت رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، از همان روز‌های ابتدایی شیوع بیماری، با توجه به نیاز مردم و کادر درمانی در زمینه‌ی تولید اقلام بهداشتی وارد عمل شدند و با تولید حجم زیادی از محصولات مذکور شرکت پخش البرز را تقویت کردند.

وی با اشاره به این‌که فعالیت نیرو‌های شرکت‌های پخش اقلام بهداشتی هم مثل کادر زحمتکش درمانی پرخطر است، افزود: با این‌که مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای تحویل محصولات بهداشتی برای کارکنان شرکت‌های پخش هم خطرآفرین است، اما همکاران ما شبانه‌روز در این زمینه در حال خدمات‌رسانی هستند و حتی به دلیل حجم بالای کار، شرکت پخش البرز ساعت و شیفت‌های کاری خود را افزایش داده و افتخار می‌کند که در موضوع ملی مبارزه با کرونا، نقش‌آفرینی می‌کند و در کنار مردم و سیستم بهداشت و درمان کشور تا رفع کامل این مشکل، خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرعامل پخش البرز ادامه داد: در برخی استان‌ها که تأمین‌کنندگان دیگری با دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش اقلام بهداشتی همکاری می‌کردند و در حوزه‌ی کاری ما نبود نیز، به کمک آن‌ها آمدیم و ماشین‌آلات و ناوگان حمل و نقل شرکت پخش البرز را با توجه به نیاز موجود، در اختیار شبکه‌ی سلامت کشور قرار دادیم تا کمبود‌ها به سرعت رفع شود.

آرین‌نژاد افزود: در بخش توزیع سایر دارو‌ها و نیاز‌های بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها، از جمله دارو‌های مکمل و تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی و آنتی‌بیوتیک‌ها در این مدت فعال‌تر از زمان‌های دیگر مشغول توزیع محصولات دارویی هستیم و تلاش می‌کنیم در این شرایط حساس، کمبود دارویی در هیچ نقطه‌ای از کشور ایجاد نشود. در همین زمینه، در اقدامی مهم هم‌چنین توانستیم داروی بسیار مهم و کمیاب Ritocom برای بیماران بستری مبتلا به کروناویروس را به محض دریافت، در کوتاه‌ترین زمان، تحویل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دهیم.

وی ادامه داد: دلیل اصلی رجوع وزارت بهداشت به پخش البرز برای توزیع اقلام بهداشتی، اطمینان و شناختی بود که با توجه به سابقه‌ی شرکت از ما داشتند. ما در شرکت پخش البرز براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، به‌طور دقیق و عدد به عدد محصولات را توزیع کرده و روزانه به وزرات‌خانه گزارش می‌دهیم.

آرین‌نژاد با تأکید بر این‌که در این شرایط خطیر کشور، خود را متعهد به امانت‌داری می‌دانیم، تصریح کرد: حتی در مراکز استان‌هایی مثل تهران، اصفهان، گیلان و قم که سطح انتشار ویروس در آن‌ها نسبتاً بالاست، به خود پرسنل شرکت هم اقلام بهداشتی را از منابعی که تحویل می‌گیریم، به هیچ‌وجه تخصیص ندادیم و به جهت نیازی که برای حضور در مراکز پرخطر داشتند، ماسک و دستکش را برای آن‌ها از بازار تهیه کردیم چرا که اقلام مذکور صرفاً مختص نیاز مراکز درمانی و بیماران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دارو وزارت بهداشت ماسک کرونا ضدعفونی کننده شرکت پخش البرز مراکز درمانی اقلام بهداشتی ضدعفونی کننده وزارت بهداشت بیمارستان ها داروخانه ها توزیع شده آرین نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم وطن خواه، با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.

کد خبر 6092779 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان