Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@23:16:07 GMT

تلاش دارپا برای درمان ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۵۰۱۹

تلاش دارپا برای درمان ویروس کرونا

موسسه دارپا امیدوار است كه تا تابستان ویروس کرونا را درمان کنند. آنها با استفاده از یک روش جدید RNA یا DNA به بدن کمک می‌کنند در برابر این ویروس پادتن تولید کند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دیفنس وان، یک برنامه تحقیقاتی ارتش آمریكا كه به دنبال راه جدیدی برای تقویت ایمنی بدن در برابر ویروس‌ها است، می‌تواند نحوه آماده‌سازی دولت‌ها و نظامیان برای بیماری‌های همه‌گیر را تغییر داده و حتی ممكن است به زودی برای کمک به درمان ویروس کرونا، فرا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسترهای پیشگیری از بیماری همه‌گیر دارپا (DARPA)، به دنبال ایجاد واکسن نیست که ساخت آن سال‌ها طول بکشد و هفته‌ها نیز برای تأثیرگذاری در بدن باشد. در عوض، هدف این است که «پادتن‌های تک تاگی» (monoclonal antibodies) خاصی را که بدن هنگام مواجهه با ویروس به طور طبیعی تولید می‌کند، شناسایی کند و بدن را به سمت تولید یکی از آنها که در برابر  بیماری خاص به عنوان محافظ عمل می‌کند، فریب دهد. این می‌تواند به عنوان یک سپر موقت چند ماهه باشد و تا زمانی که واکسن به صورت آنلاین ارائه شود، فرد را از ابتلا به بیماری محافظت کند.

اما این پادتن‌ها برای یافتن و کشف مدت زمان زیادی طول می‌کشد. دکتر ایمی جنکینز، مدیر این برنامه در دارپا، گفت: در جهان زیست‌پزشکی یک راه طولانی وجود دارد که بتوان پادتن‌ها را شناسایی و آزمایش کرد.یکی از اهداف این برنامه تسریع در روند کشف است.

جنکینز افزود: ما برای این کار واقعاً بازه‌زمانی را از آنچه که معمولاً چند ساله است به یک بازه‌زمانی چند هفته‌ای کاهش داده‌ایم.این یک واقعیت است که آنها از طریق سرمایه‌گذاری در ریزسیال‌شناسی (میکروفلوئیدیک)، ساخت نانو و رویکردهای جدید برای تعیین توالی ژن، حاصل شده اند.

جنکینز  توضیح داد: به عنوان مثال، ما می‌توانیم سلول‌ها را از بیمارانی بگیریم که از این پاتوژن بهبود یافته اند و ما می‌توانیم بسیاری از سلول‌های B آنها را مرتب کرده و پشت هم قرار دهیم. بنابراین آن سلول‌هایی که پادتن ایجاد می‌کنند، به شما در مقابل آن عوامل بیماری‌زا کمک می‌کنند.ما به پاسخ سیستم ایمنی بیمار متکی هستیم. بنابراین اگر آن شخص پاسخ ایمنی واقعا قوی داشته باشد، موادپادتن بیشتری برای پیدا کردن وجود خواهد داشت.

جنکینز و همکارانش در تلاش هستند تا با استفاده از کدهای RNA و DNA، روش جدیدی برای تولید پادتن‌ها در مقیاس زیاد ابداع کنند. هنگامی که آن RNA یا DNA به بیمار تزریق شود، سریعاً کار می‌کند و به افراد سالم کمک می‌کند تا ویروس را از بین ببرند و حتی ممکن است در معالجه افراد بیمار نیز عمل کنند.

امید این است که بدن خود بتواند واکنش دهد. در اصل بدن تبدیل به بیورِآکتور (رآکتور زیستی) می‌شود. از آنجا که تولید RNA و DNA بسیار ساده‌تر از یک واکسن سنتی است، امیدواریم که زمان تولید آن به شدت کاهش یابد.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: واکسن ویروس دارپا ویروس کرونا آنتی بادی پادتن درمان کرونا واکسن کرونا پادتن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد

 محمدکاظم مومنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

وی افزود: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند جهت حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

 مومنی گفت: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز شود و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • چرا بدن‌درد می‌گیریم؟
  • علائم فشار خون بالا