Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گزارش ها از عراق در میانه شیوع کرونا در این کشور از شکست مذاکرات گروه ها و احزاب سیاسی برای انتخاب نخست وزیر جدید برای این کشور حکایت دارد. تاریخ انتشار: 12:58 - 26 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۶۴۶۴ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ عراق در روز‌های اخیر شاهد تحولات عمده‌ای مانند شیوع «کرونا»، رایزنی‌ها برای انتخاب نخست وزیر و پیامد‌های تجاوز نظامی آمریکا به خاک این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهم‌ترین تحولات عراق در ساعات گذشته عبارتند از:
- ادامه تاکید‌ها بر خروج فوری نظامیان خارجی از عراق: «باسم خشان»، نماینده پارلمان عراق ضمن رد ادعا‌ها در مورد نیاز دولت به مصوبه جدید پارلمان برای اقدام در راستای اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق گفت: «اخراج نظامیان آمریکایی به مصوبه جدید نیاز ندارد.»
- انتخاب نخست وزیر عراق با شکست مواجه شد: پس از آن که «علاء الربیعی»، نماینده پارلمانی عضو ائتلاف «سائرون» از تداوم رایزنی‌ها برای انتخاب نخست وزیر جدید عراق خبر داده و گفته بود: «کمیته ۷ جانبه مامور به انتخاب نخست وزیر عراق با تکمیل پرونده ها، نعیم السهیل را دارای بالاترین شانس برای نخست وزیری می‌داند.»، این مذاکرات بازهم شکست خورد.   بیشتر بخوانید:  تاکید احزاب عراقی بر خروج فوری نیرو‌های آمریکایی
«حنین القدور»، نماینده پارلمانی ائتلاف «الفتح» نیز از ادامه رایزنی گروه‌های مختلف سیاسی برای تعیین نخست وزیر خبر داد و اعلام کرده بود «در ۲۴ ساعت آینده نام نخست وزیر آینده اعلام می‌شود.»
السهیل، مدیر دفتر ریاست جمهوری، «علی شکری»، وزیر پیشین برنامه ریزی، «اسعد العیدانی»، استاندار «بصره» و «محمد شیاع السودانی»، وزیر کار پیشین از مهم‌ترین گزینه‌های نخست وزیری هستند.
معاون الفتح از شکست مذاکرات انتخاب نخست وزیر خبر داد.   «مختار الموسوی»، معاون ائتلاف الفتح از شکست مذاکرات کمیته ۷ جانبه برای انتخاب نخست وزیر جدید خبر داد.
- حضور گسترده نیرو‌های امنیتی عراق در فرودگاه نجف: نیرو‌های امنیتی عراقی از ساعات گذشته به صورت گسترده‌ای در فرودگاه بین المللی «نجف» مستقر شده اند. این اقدام به منظور جلوگیری از شیوع کرونا انجام شده است.
- مسئول حمله به التاجی: گروه «عصبه الثائرین»، در نخستین بیانیه خود که شب گذشته منتشر کرد، مسئولیت حملات اخیر به پایگاه «التاجی»، بغداد را به عهده گرفت.
- پیشنهاد تخصیص ۵۰ درصد از حقوق وزرا و نمایندگان پارلمان برای مقابله با کرونا: یک نماینده کُرد پارلمان عراق پیشنهاد کرد ۵۰ درصد حقوق وزرا، نمایندگان پارلمان و مقام‌های ارشد عراق برای مقابله با بحران «کرونا» در نظر گرفته شود.
- ادعای وزارت دفاع آمریکا در مورد تقویت نیرو‌های خود در عراق: یک مقام وزارت دفاع آمریکا ضمن رد گزارش شبکه خبری خبری «ان بی سی» در مورد افزایش شمار نظامیان این کشور به ویژه در پایگاه‌هایی در غرب «موصل» و «کرکوک» را رد کرد.   این در حالی است که «کنت مکینزی»، فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا روز جمععه گفته بود «نیرو‌های آمریکایی ظرف چند هفته آینده شبکه دفاع موشکی پاتریوت را در عراق مستقر می‌کند.»
- دستگیری ۲ نفر در اربیل به دلیل انتشار اخبار نادرست در مورد کرونا: از «اربیل» خبر می‌رشد دو نفر به دلیل انتشار اخبار کذب در مورد کرونا دستگیر شدند.
- انفجار خودروی بمبگذاری شده در طوزخرماتو: انفجار خودروی بمبگذاری شده در بازار «طوزخرماتو» در استان «صلاح الدین»، سبب زخمی شدن ۷ نفر از جمله یک کودک شد. دولت عراق این انفجار را تروریستی اعلام کرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق تحولات عراق عادل عبدالمهدی برای انتخاب نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات

روزنامه های عبری زبان امروز، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، به آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات حماس و تیم مذاکره کننده صهیونیست پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به شرایط مبهم در داخل سرزمین های اشغالی پرداخت:

تهدیدات امنیتی و آشفتگی سیاسی

روزهای سرنوشت ساز

این روزنامه به افزایش قیمت ها در اسرائیل نیز اشاره کرد:

عید تمام شد، قیمت ها رفت بالا: قیمت تولیدات لبنی و سوخت افزایش یافت

اسرائیل هیوم به میانجیگری قطر در مذاکرات اشاره کرد:

منابع آگاه از مذاکرات با انتقاد از دولت قطر به عنوان دولت میانجی: قطر به جمع بندی هایی که قبلا اعلام کرده بود، عمل نکرده است

قطر اعلام کرده بود که اگر مقامات حماس به سمت توافق و تبادل اسرا نروند، رهبران آنها از دوحه اخراج و برخی از حساب های بانکی آنها مسدود خواهد شد

معاریو به فشار سنگین برای توافق در مذاکرات اشاره کرد:

فشار سنگین برای توافق

جامعه بین المللی فشار زیادی برای رسیدن به توافق اعمال میکند

از سوی دیگر، اسموتریچ و بن گویر تهدید می کنند: بدون ادامه عملیات و اشغال رفح، دولتی نخواهد بود

هاآرتص نیز به مسئله مذاکرات پرداخت:

انتظار می رود یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو در مورد پیشنهاد مصر برای رسیدن به توافق با حماس، به قاهره برود

بایدن: پیشرفت هایی وجود داشته است

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان