Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:32:34 GMT

افزایش قربانیان کرونا در جنوب غرب خوزستان به 5 نفر

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۵۱۷۹

افزایش قربانیان کرونا در جنوب غرب خوزستان به 5 نفر

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان به پنج نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان دقایقی پیش در یک برنامه تلویزیونی در خصوص اعلام وضعیت قرمز از سوی این نهاد بهداشتی در محدوده جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: وضعیتی که دیشب اعلام شد، موضوع جدیدی نیست و این اعلام جدید به صورت نمادین اطلاع‌رسانی شده تا همشهریان دقت و مراقبت بیشتری را صورت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وضعیت در جنوب غرب استان خوزستان، بسیار جدی و بحرانی است، گفت: از مردم می‌خواهم تا اخبار استان‌هایی که به شدت درگیر این موضوع هستند را پیگیری کنند و ببیند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، متأسفانه باید بگویم که ما هم کم‌کم به آن سمت در حال حرکت هستیم و در حال حاضر همه چیز به خود مردم بستگی دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان تصریح کرد: اگر شهروندان رعایت کنند و از منازل خارج نشوند، همچنین کسبه‌ای که مایحتاج ضروری مردم را تأمین نمی‌کنند، کمک کنند تا مردم حضور کمتری در شهر داشته باشند، می‌تواند به ما کمک کند تا از نقطه اوج این بیماری عبور کنیم ولی اگر شرایط بر همین روال ادامه پیدا کند، اعلام می‌کنم که وضعیت خوبی در پیش نخواهیم داشت.

سلمان زاده بیان کرد: موارد مثبت قطعی ما به 60 نفر افزایش پیدا کرده و تعداد بستری‌ها 75 نفر است و با توجه به آماده نبودن پاسخ آزمایش این 15 نفر، امکان افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد.

وی با اعلام آمار مبتلایان  به تفکیک شهرها، یادآور شد: در آبادان 24 نفر، خرمشهر 21 نفر و شادگان 15 مبتلا شناسایی شده است و متأسفانه آمار روز به روز در حال افزایش است، موضوع بسیار جدی است و نمی‌دانم جدی بودن این موضوع و وضعیت هشدار را دیگر به چه شیوه‌ای به مردم اعلام کنیم!

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان با تأکید بر این موضوع که دشمن فقط جنگ و توپ و تانک نیست، تأکید کرد: دشمن فعلی کرونا است که به چشم دیده نمی‌شود و به شدت خطرناک است که جان همه را تهدید می‌کند.

سلمان‌زاده با اشاره به این موضوع که از ابتدای این اپیدمی تا کنون 14 هزار 80 نفر با علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، گفت: از تعداد 60 نفر مبتلا، تا کنون 31 نفر با حال عمومی مناسب مرخص شده‌اند و سایر بیماران در حال درمان هستند.

وی اشاره کرد: تعداد فوتی‌ها به پنج نفر افزایش یافته و از روز گذشته تاکنون یک نفر دیگر جان خود را از دست داده است که این آمار به تفکیک، در آبادان سه نفر، خرمشهر 1 نفر و شادگان هم یک نفر بوده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: کودکان به این بیماری مبتلا می‌شوند اما به فرم خفیف آن؛ حتی ممکن است به فرم بدون علائم آن مبتلا شوند و علائمی نداشته باشند، در همین راستا یک نوزاد 16 ماهه مبتلا وجود داشت که با کسب حال عمومی مناسب مرخص شد.

وی در پایان بار دیگر از عموم شهروندان خواست تا توصیه‌ها را جدی بگیرند و با ماندن در منازل خود، به منقطع ساختن چرخه انتقال این بیماری کمک کنند.

انتهای پیام/72013/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان علوم پزشکی آبادان کرونا رئیس دانشکده علوم پزشکی جنوب غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت سامانه بارشی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده تقویت سامانه بارشی تا اواخر روز شنبه بر روی استان است.

او افزود: با توجه به ماهیت بارش‌های فصل بهار انتظار می‌رود این ناپایداری‌ها به صورت رگبار همراه با رعد و برق و وزش تندباد‌های لحظه‌ای، به ویژه در مناطق جنوبی، شرقی، شمالی، ارتفاعات و بخش‌هایی از مرکز و در مناطق مستعد ریزش تگرگ باشد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: شمال خلیج فارس تا پایان هفته مواج و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

در شبانه روز گذشته بیشترین دمای هوا در شهر‌های آبادان و خرمشهر ۲۹ درجه و کمترین دما ۲۲ درجه سانتیگراد بوده است.

دمای کنونی ۲۶ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی نیز ۵۶ درصد گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • افت دما در آبادان و خرمشهر