Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور بر ضرورت ارائه تسهیلات به دستیاران و اینترن‌های فعال در حوزه ارائه خدمت به بیماران کرونا تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر سعید نمکی در نامه‌ای تحت عنوان "امتیازات و حمایت‌های اعضای هیئت علمی، دستیاران و کارورزان و دانشجویان خط مقدم مبارزه با کرونا" خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بر ضرورت ارائه تسهیلات خاص به این دانشجویان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این نامه تاکید کرد: پیرو مکاتبات قبلی در خصوص ضرورت حمایت همه‌جانبه از طلایه‌داران خطوط مقدم مبارزه با کرونا اعم از اعضای هیئت علمی، دستیاران، کارورزان و دانشجویان، ضمن تأکید مجدد بر اولویت تأمین سلامت ایشان، مقتضی است تسهیلات و حمایت‌های جامع‌تری برای اسفندماه سال جاری و فروردین ماه سال 1399 ایجاد شود.
بنا بر تاکید وزیر بهداشت، اختصاص فضای استراحت مناسب برای کادر درمانی اعم از اعضای هیئت علمی و دستیاران و کارورزان، تا ایشان در فاصله کشیک‌های موظف بتوانند استراحت مناسب داشته باشند،‌ اختیاری کردن طرح یک ماهه رزیدنتی در بیمارستان‌هایی که درگیر درمان بیماران کرونایی هستند،  لحاظ کردن حداکثر 30 نمره به پیشنهاد رئیس بخش و تأیید مدیر گروه در بخش فعالیت حرفه‌ای در آزمون ارتقای سالیانه دستیاران بر اساس میزان و نحوه همکاری در بخش‌هایی که فعالیت‌های تشخیصی- درمانی بیماران کرونایی صورت می‌پذیرد، از جمله این تسهیلات است.
در این نامه تاکید شده است: تخصیص 2 نمره امتیاز در فعالیت‌های فرهنگی / اجتماعی برای ارتقای مرتبه علمی اعضای هیئت علمی به ازای هر هفته حضور فعال در فعالیت‌های تشخیصی- درمانی- دارویی و اجرایی مرتبط بیماران کرونایی به پیشنهاد رئیس بخش و تأیید مدیر گروه،  کاهش چهار هفته از میزان تعهد خدمت دستیاران و اینترن‌ها به ازای یک هفته فعالیت داوطلبانه در امور تشخیصی- درمانی- دارویی کرونا و کاهش دو هفته از میزان تعهد خدمت دستیاران و اینترن‌ها به ازای یک هفته فعالیت موظف در این بخش‌ها و کاهش تعهدات موضوع این بند در خصوص مشمولان قانون برقراری عدالت آموزشی منوط به اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح قانونی از دیگر تسهیلات به افراد فوق باشد.
بر این اساس، باید به کلیه دستیاران و کارورزان که در اسفندماه و ماه‌های آتی در بخش‌های ارائه دهنده خدمات به بیماران کرونایی خدمت کرده‌اند، حداقل سه برابر کمک هزینه تحصیلی با تأیید هیأت امنای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی پرداخت شود، همچنین در پرداخت کارانه کلیه اعضای هیئت علمی که در این ایام فعالیت داشته‌اند، تسریع لازم به عمل آید.
همچنین کاهش تعهد خدمت اعضای هیئت علمی متعهد خدمت به میزان چهار برابر مدت ارائه خدمات در بخش‌هایی که خدمات تشخیصی، درمانی و دارویی در رابطه با بیماری کرونا ارائه می‌دهند و کاهش تعهد خدمت اعضای مذکور دو برابر با مدت فعالیت در سایر بخش‌ها، کاهش تعهدات موضوع این بند در خصوص مشمولان قانون برقراری عدالت آموزشی منوط به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح قانونی است.
وزیر بهداشت در مورد مشمولان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نیز تاکید کرد: احتساب امتیاز در توزیع متمرکز، احتساب 50 امتیاز (معادل تأهل) در توزیع متمرکز برای دانشجویان و مشمولینی که در مراکز ریفرال مقابله با COVID-19 خدمت کرده‌اند، احتساب اولویت در توزیع غیرمتمرکز، در فرایند توزیع غیرمتمرکز، دانشجویان و مشمولینی که در مراکز ریفرال مقابله با COVID-19 خدمت کرده‌اند، جهت انجام موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان بر حسب مدت اشتغال در مرکز مذکور در سامانه نسبت به سایر داوطلبین از اولویت برخوردار خواهند شد.
طبق این اعلام، امکان تغییر محل خدمت سریع پس از بازه زمانی 6 ماهه وجود دارد؛ تمامی دانشجویان و مشمولینی که در مراکز ریفرال مقابله با COVID-19 خدمت کرده باشند، پس از 6 ماه با احتساب ضریب منطقه قادر به تغییر محل خدمت خود هستند. همچنین  با کسر خدمت پیام‌آوران حاضر در منطقه بحران موافقت می‌شود؛ در صورت ارائه گواهی از مراجع ذی‌صلاح با کسر خدمت پیام‌آوران بهداشت به میزان سه برابر مدت زمانی که حین دوره تحصیل و مشمولیت در مراکز ریفرال مقابله با COVID-19 خدمت کرده‌اند، موافقت خواهد شد.
همچنین دانشجویان دو سال آخر پزشکی و دانشجویان سال آخر پرستاری و علوم آزمایشگاهی که به صورت داوطلبانه در بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی منتخب خدمت کنند، به پیشنهاد رئیس بخش و تأیید مدیر گروه، هر یک ماه خدمت ایشان با ضریب سه پنجم، به عنوان انجام طرح موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان محسوب و از دوره خدمت آنان پس از پایان تحصیل کسر خواهد شد.
بر اساس تاکید وزیر بهداشت، در خصوص دانشجویان پرستاری به ازای ساعات حضور در بالین از ساعات کارورزی در عرصه دانشجویان کسر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تسهیلات بهداشت دستیاران بیماران کرونایی اعضای هیئت علمی بیماران کرونا خدمت کرده اند وزیر بهداشت کاهش تعهد تعهد خدمت بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از تایید حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: بانک‌ها با ۴۴۵ هزار نفر قرارداد امضا کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 654 هزار و 36 نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد یک میلیون و 469 هزار و 875 نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند.

وی با یادآوری این‌که تاکنون یک میلیون و 33 هزار و 305 نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند، افزود: بانک‌ها تاکنون با 445 هزار و 68 نفر (30 درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

به گزارش تسنیم،  اوایل اسفندماه سال گذشته دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازیاز ثبت‌نام یک میلیون و 462 هزار و 160 متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داده بود.

تا آن زمان از این تعداد یک میلیون و 296 هزار و 915 متقاضی حائز شرایط اولیه شناخته شد‌ه‌ بودند. از این تعداد نیز 895 هزار و 668 متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بانک‌های عامل با 381 هزار و 763 متقاضی (29.4 درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است.  نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولیدات فاخر علمی از اهداف مهم بنیاد ملی علم
  • میدان را برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی باز می کنیم
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش