Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:04:45 GMT

فرزندان بهزیستی اصفهان هم در خانه می‌مانند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۵۳۸۹

فرزندان بهزیستی اصفهان هم در خانه می‌مانند

مجتبی ناجی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا و تاکیدات بسیار بر راه‌های پیشگیری از جمله ماندن در خانه، بهزیستی با تدابیرلازم مانع از خروج و مرخصی کودکان و نوجوانان دختر و پسر زیر پوشش از مراکز نگهداری طبق روال هرساله برای ایام نوروز شد.

وی اظهارداشت: بر این اساس اکنون در ۳۹ خانه کودک و نوجوان بهزیستی ۵۰۰ مددجو زیر ۱۸سال با رعایت تمهیدات بهداشتی و تا زمان بهبود اوضاع حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان یادآور شد: در این راستا با کمک خیرین مواد ضدعفونی و دیگر لوازم پیشگیری شامل ماسک و دستکش در اختیار این خانه ها قرار گرفته و بصورت هفتگی گندزدایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور دایم کودکان و نوجوانان در این خانه‌ها بیان کرد: برای اوقات فراغت این افراد برنامه‌های متنوعی شامل انوع بازی‌ها، مسابقات ادبی و جشنواره‌های الکترونیکی برگزار می‌شود.

ناجی خاطرنشان کرد: در هر یک از این خانه‌ها تعداد ۱۰ تا ۱۵ کودک و نوجوان پسر و دختر نگهداری و با همکاری مراقبان توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه درباره مقابله با شیوع بیماری کرونا ارائه می‌شود.

وی همچنین از اقدامات لازم برای تنها شیرخوارگاه زیرپوشش بهزیستی اصفهان اشاره کرد و گفت: در این مرکز هم ۲۷ کودک زیر سه سال نگهداری می‌شود که علاوه بر رعایت تمهیدات بهداشتی از ورود افراد متفرقه به این مرکز خودداری می‌شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان افزود: از جمله اقدامات بهزیستی اصفهان در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، الکترونیکی کردن تمامی خدمات شامل درخواست پرداخت مستمری به افراد زیرپوشش و ارائه خدمات مددکاری بصورت غیرحضوری به مددجویان عنوان کرد.

وی تعطیلی مهدهای کودک زیر پوشش بهزیستی همزمان با تعطیلی مدارس تا اطلاع ثانوی و ممانعت از حضور افراد متفرقه به مراکز نگهداری سالمندان و معلولان را از دیگر اقدامات بهزیستی در مراکز تجمعی این دستگاه برای پیشگیری از شیوع کرونا در بین بخشی از افراد جامعه عنوان کرد.

حدود ۱۰۸ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند که از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا اصفهان سازمان بهزیستی کشور بهزیستی اصفهان هزار معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط

جواد سپاهی  اظهارکرد: امیدوارم با تعیین فرصت یک ماهه جهت متناسب سازی محیط در سطح شهرستان برای خدمات دهی مطلوب به معلولان و جانبازان چابهار شاهد حل مشکلات بعد از گذشت سالها انتظار باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار نفر معلول در چابهار وجود دارد و کمتر از پنج درصد محیط ادارات برای تردد معلولان مناسب سازی شده‌اند افزود: تمامی ادارات و سازمان‌های این هرستان موظف هستند تا یک ماه آینده برای متناسب سازی محیط ویژه برای خدمات دهی مطلوب به معلولان وجانبازان در سطح ادارات اقدام کنند.

فرماندار چابهار ادامه داد: ادارات آموزش پرورش، فرهنگ و ارشاد، فنی وحرفه ای و بهزیستی می‌توانند با برگزاری کلاس‌های آموزشی و برگزاری همایش‌ها و دستاوردهای خود در فعال کردن و کشف استعدادهای معلولان قدم مثبتی بردارند.

وی بیان کرد: کارشناسان اداره بهزیستی جهت بررسی مکان‌ها سطح شهر با بازدیدهای مکرر می‌توانند در استانداردسازی محیط براساس نیاز هر منطقه اقدام کنند.

سپاهی ضمن قدردانی از شهرداری چابهار در اجرای پیاده‌روسازی و جدول گذاری برای رفاه حال معلولان گفت: با توجه به این اقدامات موثر، امیدواریم روند متناسب سازی طبق نظارت ادارات مرتبط انجام، تا معلولان با سهولت بیشتر رفت وآمد کنند.

وی ادامه داد: محل پارک خودروهای معلولان در شهر چابهار مشخص شده و نظارت مکرر ارگان های مرتبط مورد انتظار است.

فرماندار چابهار تصریح کرد: متناسب سازی محل‌های تفریح از جمله ساحل و پارک‌ها و در سایر محل های مشخص شده متناسب سازی محیط برای معلولان برنامه ریزی و اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • نبرد حساس صدرنشینی در آزادی؛ ذوب آهن، کابوس آبی‌پوشان در خارج از خانه؟
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط