Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم کریمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا همچنین از تمدید تخفیف عوارض شهرداری تا اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: این تصمیم نیز جهت جلوگیری از ازدحام مراجعان به شهرداری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اتخاذ شده‌است.

وی ادامه داد: تمامی ناوگان حمل‌ونقل شهری شامل اتوبوس‌های خط واحد، تاکسی‌های با پلاک «ت» و تاکسی‌های ون و میدل‌باس و همچنین تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی از هرگونه تردد در سطح شهر منع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: همچنین سازمان حمل‌ونقل شهرداری موظف به تعیین‌ ۲ محل با شماره تلفن‌های مجزا برای ارایه سرویس به همشهریان به صورت کشیک با حداکثر ظرفیت ٢٠ دستگاه برای تاکسی‌های پلاک «ت» و نیز ٢٠ دستگاه تاکسی تلفنی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مهاباد اظهار داشت: برای حمایت از رانندگان تاکسی‌های تلفنی فعال شهری نیز مصوب شده در ایام تعطیلی از پرداخت هرگونه هزینه به مالکان آژانس‌ها معاف باشند و برای حمایت از آژانس‌ها نیز سازمان حمل‌ونقل موظف شده در هنگام صدور و تمدید پروانه فعالیت نسبت به جبران ضرر و زیان وارده اقدام کند. 

کریمی تاکید کرد: در اوضاع کنونی شهرداری موظف است با تمام امکانات موجود نسبت به اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان اقدام و جهت حفظ سلامت شهروندان، گندزدایی، ضدعفونی و شستشوی سطح شهر به صورت مستمر در دستور کار قرار داده و نسبت به جمع‌آوری و دفن پسماندهای شهری روزانه و به روال قبلی اقدام کند. 

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۲۲۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۲ نفر تاکنون فوت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده ورود استان به وضعیت قرمز در خصوص این بیماری است.

طبق آخرین آمار کشوری نیز ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • ثبت بیش از ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • ثبت ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه «خودنویس»
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟