Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@03:58:36 GMT

۴ کالایی که به خاطر ویروس کرونا سقوط کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۶۱۳۴

۴ کالایی که به خاطر ویروس کرونا سقوط کردند

رویداد۲۴ به نقل از اویل پرایس، این تنها نفت نیست که در شرایط فعلی سقوط می‌کند، کالا‌های دیگر مثل فلزات گرانبها هم وضعیت مشابهی دارند. حتی طلا هم نتوانسته موقعیت خود را به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن حفظ کند.

همه چیز به پایین‌ترین حد خود رسیده است. حتی بیت کوین که قابلیت مجازی بودن آن می‌توانست از نظر تئوری از آن در برابر یک ویروس بیولوژیک حمایت کند، در امان نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالادیوم هم که اخیراً به بالاترین حد رسیده بود و محبوب‌ترین فلز قلمداد می‌شد، تحت تاثیر قرار گرفته است.

نفت

نفت نه تنها با کاهش رشد تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، بلکه قربانی اقدام عربستان و روسیه برای پر کردن بازار با نفت ارزان هم شده است. در حالی که تولید این دو دوست قدیمی و دشمنان فعلی هنوز افزایش نیافته، ولی احتمالا در اول آوریل اتفاق می‌افتد و بازار نفت را پر خواهد کرد. در واقع عربستان در حال کرایه نفتکش‌های بسیار بزرگ برای حمل این مقدار نفت اضافی و غیرضروری به بازار است.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به خاطر جنگ قیمت عربستان و روسیه، بدترین ماه‌های خود را در تاریخ سپری می‌کنند.
بیشتر بخوانید: پیش بینی تورم ۴۰ درصدی برای سال ۹۹ طلا درخشندگی خود را از دست می‌دهد

ناگهان، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، همه متوجه شدند که طلا در واقع هیچ کاربردی به جز جذابیت ندارد. طلا دیگر نقشی به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن بازی نمی‌کند.

درست یک هفته قبل، تصور می‌شد ویروس کرونا قیمت طلا را به اوج می‌رساند. حتی طرفداران متوسط طلا هم مطمئن بودند این کالای سرمایه گذاری ایمن در جهان بیشترین سود را از شیوع این ویروس خواهد برد. طلا در هفته گذشته به بالاترین حد خود طی هفت سال گذشته رسیده بود، ولی بعد ناگهان درخشندگی خود را از دست داد.

پالادیوم: یک اوج کوتاه مدت

ویروس کرونا بر فروش خودرو تاثیر گذاشته است و فروش خودرو ارتباطی مستقیم با پالادیوم دارد. فروش خودرو در چین در ماه فوریه ۸۲% به صورت سالانه سقوط کرد. قیمت پالادیوم هم زمان با کاهش قیمت سایر کالا‌ها در سراسر جهان ۳۰ درصد در هفته گذشته پایین آمد و بدترین هفته خود را در روز جمعه به پایان رساند. ارزش این کالا از ۲۵۰۰ دلار در اول هفته به ۱۸۰۰ دلار در روز جمعه رسید.

بیت کوین: هیچ امنیت دیجیتالی وجود ندارد

شاید تصور شود یک ارز ۱۰۰ درصد مجازی در برابر تاثیرات یک ویروس فیزیکی ایمن باشد، ولی سرمایه گذاران بیت کوین در این هفته شوکه شدند. بیت کوین ۵۰ درصد ارزش خود را طی دو روز از دست داد.

فقط بیت کوین نیست، همه ارز‌های مجازی سقوط کرده اند. کل سرمایه بازار برای کل بازار ارز مجازی طی ۲۴ ساعت ۹۳.۵ میلیارد دلار کاهش یافت. منبع: تسنیم لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000s4A خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نفت اقتصاد جهان ویروس کرونا بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط شهرداری بم به لیگ ۳

تیم فوتبال شهرداری بم در هفته ۲۴ گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور و در دیداری سرنوشت‌ساز، میهمان آینده سازان اردبیل بود.

این تیم در پایان با یک گل مغلوب شد و بدین ترتیب با توجه به شکست شهرداری بم و پیروزی رقیبان، سقوط نماینده شرق استان کرمان به لیگ پایین‌تر قطعی شد.

شهرداری بم فصل را با مهدی جزینی آغاز کرد؛ اما وی خیلی زود جای خود را به علیرضا آلبوغبیش سرمربی فصل قبل این تیم داد. با این حال حضور آلبوغبیش نیز نتوانست تاثیری در روند شهرداری ایجاد کند و جهانبخش جعفری که یک بار موفق به نجات شهرداری از سقوط شده بود، بار دیگر این ماموریت را به عهده گرفت؛ اما در انجام آن موفقیتی کسب نکرد تا شهرداری بم به عنوان تنها نماینده کرمان در لیگ دو، سقوط تلخی دیگر را به فوتبال کرمان تحمیل کند.

بر این اساس، تیم‌های شهرداری بم و شهدای ساری دو هفته مانده به پایان رقابت‌های مرحله گروهی به لیگ دسته سوم سقوط کردند.

جدول رده‌بندی گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور در پایان هفته بیست و چهارم

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • مورد عجیب برد نساجی در اصفهان
  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳