Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتب قضایی، فاز پایانی اتوبان همت افتتاح می‌شود، دستگیری فردی به اتهام حمل ارز قاچاق در فرودگاه امام (ره)، فعالیت ۷ هزار دانشجوی بسیجی در حوزه مقابله با کرونا برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتب قضایی، فاز پایانی اتوبان همت افتتاح می‌شود،  دستگیری فردی به اتهام حمل ارز قاچاق در فرودگاه امام (ره)، فعالیت ۷ هزار دانشجوی بسیجی در حوزه مقابله با کرونا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۶ اسفند ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه برپایی نقاهتگاه کرونایی ایران‌مال با حضور مسئولان ارتش برگزار شد

در پی اعلام آمادگی ایران‌مال برای ایجاد نقاهتگاه سه هزار نفری مخصوص بیماران کرونا، روز گذشته (یکشنبه) اولین نشست هماهنگی با حضور نمایندگان ستاد کل نیرو‌های مسلح، ارتش و وزارت بهداشت در ایران‌مال برگزار شد. این نقاهتگاه قرار است در مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران با مساحت ۴۵ هزار متر مربع برپا شود.

سردار سرتیپ پاسدار عراقی‌زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ ستاد بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی و توکلی معاون ستاد مبارزه با کرونای شهر تهران در این نشست حضور داشتند و از مرکز نمایشگاهی بازدید کردند.

سردار عراقی‌زاده در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده توسط نیرو‌های مسلح ارائه کرد و اظهار داشت: در شرایطی که وظیفه ملی ایجاب کند، فرقی میان بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد. در زمان جنگ تحمیلی هم بخش خصوصی در میدان جنگ حضوری فعال داشت. ما از ایران‌مال که در این شرایط حساس اینگونه احساس تکلیف کرده و وارد میدان شده است، تشکر می‌کنیم.

توکلی معاون بهداشت و درمان شهر تهران نیز در ادامه این بازدید، گزارشی از اقدامات وزارت بهداشت در مبارزه با ویروس کرونا داد و تاکید کرد: همه سازمان‌های دولتی و غیر دولتی بسیج شده‌اند تا با این بیماری مقابله کنند.

او افزود: شعار ایران‌مال از روز افتتاح، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی بوده است؛ اکنون اعلام آمادگی برای ایجاد نقاهتگاه نیز در همین قالب شکل گرفته تا کمک موثری به حاکمیت برای مبارزه با ویروس کرونا داشته باشد. این مجموعه می‌تواند یکی از بازو‌های پرتوان وزارت بهداشت در مقابله با کرونا باشد.

 

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتب قضایی

حامد نیکونهاد، معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت قضایی در امور حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: پژوهشگاه قوه قضاییه، خود را خادم نهادهای زیرمجموعه دستگاه قضا برای تامین هرگونه نیاز پژوهشی می‌داند.

وی با اشاره به اینکه اولویت پژوهشگاه قوه‌ قضاییه رفع نیازهای دستگاه قضا به صورت عملیاتی است، گفت: ظرفیت‌های متنوعی در پژوهشگاه داریم و به نوعی راه ارتباطی میان نخبگان، استادان دانشگاهی با بدنه قوه‌ قضاییه برای انعکاس مشکلات و رفع نیازهای قوه قضاییه هستیم.

معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به اعلام آمادگی پژوهشگاه قوه‌ قضاییه در راستای شناسایی نیازهای دستگاه قضا و همکاری با بدنه قوه قضاییه، افزود: خوشبختانه تاکنون تفاهم نامه‌های بسیاری با دانشگاه‌ها منعقد کرده‌ایم.

تشکیل کارگروه حقوق اداری در پژوهشگاه قوه قضاییه

وی با اشاره به اینکه استادان دانشگاه‌ها در کارگاه‌های آموزشی پژوهشگاه شرکت کرده و تعامل خوبی با آنها داریم، اظهارکرد: یکی از موضوعات مهم در راستای تعامل این بوده که ما برای حمایت از پایان نامه‌ها در زمینه رفع نیازهای قوه ‌قضاییه برنامه‌ریزی جدی داریم.

معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه‌ قضاییه با بیان اینکه به زودی درخواست خود را برای همکاری بیشتر با دانشجویان و استادان در سایت پژوهشگاه منتشر می‌کنیم، گفت: تشکیل کارگروه حقوق اداری در پژوهشگاه قوه قضاییه با تاکید رییس پژوهشگاه، متشکل از قضات و مدیران قضایی ذی ربط یکی دیگر از فعالیت‌های مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه در کارگروه مذکور قضات، مدیران قضایی، استادان و نخبگان جوان حضور دارند، افزود: از دیگر برنامه‌های پژوهشگاه قوه قضاییه، راه‌اندازی مرکز آموزش و نوآوری است.

نیکونهاد در ادامه با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی بسیاری، بهمن ماه امسال در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی، بانکی و اقتصادی برگزار شد که در حال حاضر برنامه‌ریزی کردیم تا برای سال آینده نیز این امر ادامه یابد، افزود: موضوع مهم این است که این کارگاه‌های آموزشی عمومی بوده و به دنبال ترویج آگاهی حقوقی در میان اقشار مردم است.

 

آثار اقتصادی کرونا و راه‌های مدیریت پیامدهای آن

دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا (۸) بررسی آثار اقتصادی و پیشنهاد‌هایی برای مدیریت تبعات آن» آورده است؛ با شیوع ویروس کرونا و نگرانی مردم از ورود به اماکن عمومی نظیر فروشگاه‌ها، مراکز خدماتی و... بسیاری از مشاغل و کسب‌وکار‌ها با کاهش تقاضا و فروش کالا‌ها و خدمات خود مواجه شدند. به‌نظر می‌رسد بیشترین آسیب را بخش خدمات و زیر‌بخش‌های آن در مقایسه با سایر بخش‌ها و اقتصاد شهری در مقایسه با اقتصاد روستایی و نیز کارگران در مقایسه با کارفرمایان و گروه‌های آسیب‌پذیر و شاغل در بخش غیررسمی شهری در مقایسه با سایر خانوار‌ها متحمل خواهند شد.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس می‌افزاید؛ هرگونه سیاستی که برای کنترل شیوع کرونا به اجرا گذاشته می‌شود باید به‌طور هم‌زمان به بررسی آثار اقتصادی آن نیز بپردازد و در مقابل هرگونه سیاست حمایتی از کسب‌وکار‌ها و مردم که صورت می‌گیرد، باید به‌طور هم‌زمان معطوف به آن باشد که سیاست اجرایی به کنترل شیوع کرونا نیز کمک کند؛ بنابراین گزارش شرط اصلی برای کنترل شیوع کرونا، کاهش حداکثری تعاملات اجتماعی غیرضروری در یک ماه آینده خواهد بود. لازمه این امر تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی غیرضروری است که البته هزینه‌های اقتصادی را به اقشار مختلف تحمیل خواهد کرد.

 

فاز پایانی اتوبان همت افتتاح می‌شود

فاز پایانی آزادراه شهید همت -کرج فردا سه‌شنبه ۲۷ اسفند با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از ۱۰ سال کلنگ زنی پروژه به بهره برداری می‌رسد.

این آزادراه ۱۴.۵ کیلومتری از انتهای بزرگراه شهید خرازی در منطقه ۲۲ تهران آغاز شده و در ابتدای جاده چالوس، به پایان می‌رسد.

آزادراه همت -کرج که سال ۸۸ کلنگ آن با حضور رئیس جمهور وقت زده شد، قرار بود سال ۸۹ به طور کامل به بهره برداری برسد؛ اما به دلیل سنگین بودن عملیات راهسازی این محور، ۲۳ آبان ۹۱ با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت، قطعه اول آن به طول ۵.۵ کیلومتر افتتاح شد که در ۶ سال اخیر زیر بار ترافیک قرار داشت.

 

دستگیری فردی به اتهام حمل ارز قاچاق در فرودگاه امام (ره)

احمد جعفری نسب اظهار کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق ارز و کالا و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران، حین بازرسی در فرودگاه امام خمینی (ره) مبلغ پنج هزار و ۶۲۳ دینار بحرینی قاچاق را از یک نفر کشف و ضبط کردند.

وی افزود: همچنین در این رابطه فرد متخلف دستگیر و رئیس شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط محموله و پرداخت یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال جریمه صادر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: عزم اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران در مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی و هرگونه قانون شکنی جدی بوده و با متخلفان قاچاق در شهرستان‌های استان تهران برخورد می‌شود.

 

مشکل کمبود ماسک در حال رفع شدن است

«محمدعلی اسفنانی» در ارتباط تلفنی با برنامه صبح و گفت‌وگو در رابطه با آمار کشوری و استانی اقلام احتکار شده از کشف و ضبط بیش از پنج میلیون ماسک، بیش از پنج میلیون جفت و ۱۷۰۰ کارتن دستکش و چندین هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط سازمان تعزیرات حکومتی خبرداد و اظهار کرد: قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های مربوطه کیفرخواست را صادر کرده و هم اکنون نیز در حال رسیدگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران افزود: قانون تعزیرات و امور صنفی برای احتکار، جزای نقدی و ارزی کالا به دست مصرف کننده را در نظر گرفته و طبق "قانون مبارزه با اخلالگران اقتصادی" نیز اگر احتکار باعث اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی شود از پنج تا ۲۰ سال حبس دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شاید ما مانند ایتالیا بحث قرنطینه و جریمه‌های سنگین خروج از منزل را نداشته باشیم اما مقررات ما در بحث برخورد با احتکار قطعا به همین سبک و سیاق سنگین و بازدارنده است.

اسفنانی با بیان اینکه برخی استان‌ها در تهیه اقلام بهداشتی به ویژه ماسک دچار مشکل هستند، گفت: دستکش و مواد ضدعفونی کننده به حد وفور در کشور یافت می‌شود اما ممکن است در نظام توزیع مشکلاتی وجود داشته باشد.

 

سال ۹۸ سال امتحان‌های بزرگ برای ملت ما بود

اسدالله بادامچیان در آخرین مواضع هفتگی  این حزب سال ۹۸ اظهار کرد: سال ۹۸ سال امتحان‌های بزرگ برای همه ما بود. مشکلات و سختی‌های فراوانی بر ملت تحمیل شد، اما به برکت رهبری معظم، حضور گسترده مردم در همه صحنه‌ها، مقاومت و ایستادگی و همراهی همگانی، همت همه با هم ملت، توفیقات الهی و برکات فداکاری شهدا و خوبان ایران اسلامی در این امتحان‌ها پیروز و موفق شد و با انتخابات سرنوشت ساز دوم اسفند، راه برای گام دوم انقلاب اسلامی هموار گردید.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تبریک فرارسیدن نوروز باستانی و سال نو به محضر، ولی امر مسلمین و ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های منطقه از همه خدمات و همیاری‌های جانانه مردم و از جمله اعضاء و طرفداران مؤتلفه اسلامی در سال ۹۸ تقدیر و تشکر کرد و برای همه خوبان و ملت شجاع و متعهد ایران و برای همه مسلمانان موفقیت کامل و پیروزی‌های ارزشی در سال ۹۹ از خداوند متعال مسئلت نمود.

بادامچیان در ادامه گفت: در چهل و دومین بهار آزادی اسلامی، یاد و خاطره شهدای بزرگوار به ویژه سردار فداکار امام زمان عج و نایب الامام خامنه ای، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراهش و شهدای مدافع، شهدای حریم اهل بیت (ع) در عراق، شهدای یمن و فلسطین و شهدای مظلوم هند و کشمیر و سایر شهدای اسلام در سراسر جهان را گرامی می‌داریم و برای آن‌ها علو درجات و برای خانواده‌های آنان توفیق ادامه راه شهدا را مسئلت می‌کنیم.

او با تبریک به نمایندگان منتخب مجلس یازدهم که اولین مجلس گام دوم است، خطاب به آن‌ها تأکید کرد: از هم اکنون برای سامان یافتن مجلسی ارزشی، ولایتمدار، عدالت محور و مشکل گشا، به شور و مشورت و برنامه‌ریزی اقدام کنند.

 

فعالیت ۷ هزار دانشجوی بسیجی در حوزه مقابله با کرونا

«صادق مفرد» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد آخرین اقدامات بسیج دانشجویی در مقابله با کرونا گفت:  تا کنون ۷۰۰۰ هزار نفر از دانشجویان در سراسر کشور مشغول اریه خدمات در مقابله با کرونا هستند که از این تعداد ۳ هزار نفر زن و ۴ هزار نفر مرد تشکیل می دهد.


 معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی افزود: بخشی از این نیروها در حوزه کادر درمان و پزشکی و کمک رسانی می کنند که قریب به ۳۵۰ نفر در بیمارستان ها مشغول خدمت رسانی هستند و بر حسب درخواست بیمارستان ها خلاء نیروی درمان و پزشکی را پاسخ می دهند.

مفرد با اشاره به راه اندازی ۲۱۰ ایستگاه سلامت در کشور ادامه داد : بخشی از دانشجویان پزشکی در موضوع مشاوره بهداشتی و درمانی فعالیت می کنند و قریب به ۹۵۰ نفر در ایستگاههای سلامت در سراسر کشور در حوزه آگاه سازی و آموزش بهداشت مشاوره سلامت ارایه می دهند.

 معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی گفت: روزانه یک میلیون تماس تلفنی با سامانه ۴۰۳۰ برقرار می شود که قریب به ۸۰۰ نفر از دانشجویان پزشکی در این سامانه مشغول فعالیت هستند.

مفرد در مورد تولید اقلام بهداشتی، ماسک اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ چرخ خیاطی در سراسر کشور در حال تولید ماسک هستند که روزانه، ۲۰۰ هزار ماسک تولید می کند. در مورد گان و لباس کادر پزشکی نیز چند کارگاه در تهران، مشهد، اصفهان ، شیراز در حال تولید هستند که الویت آنها ابتدا کادر درمانی بیمارستان ها و مناطق محروم است.

 معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی گفت: در تولید مواد ضد عفونی کننده نیز برخی دانشگاه ها با فرمول جدیدتر در حال تولید این مواد هستند، همچنین اقدمات تحقیقاتی در مورد ضدعفونی کردن اماکن عمومی صورت گرفته است که هنوز مجوز تولید انها صادر نشده است مانند استفاده از اشعه یووی./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار شهرستان های استان تهران پژوهشگاه قوه قضاییه فرودگاه امام تعزیرات حکومتی بسیج دانشجویی ویروس کرونا راه اندازی ایران مال هزار نفر سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم

امروز مصادف است با سالروز شهادت علامه بزرگوار مرحوم مطهری رضوان الله تعالی علیه که به عنوان روز معلم نامگذاری شده، بدین جهت چند جمله‌ای عرض می‌کنم.

اولاً باید یاد آن شهید بزرگوار همیشه زنده باشد. ارزش وجودی مرحوم مطهری(ره) در این بود که خطر انحرافات، بدعت‌ها و آسیب‌ها و حملاتی که به دین و اعتقادات مردم می‌شد را به موقع تشخیص داده و با آن مقابله می‌کرد و این ویژگی‌ ممتاز یک معلم است.

معلم حقیقی انسان که نظیر و مثلی ندارد خدای تبارک و تعالی است. این عنوان «علّم آدم الاسماء» و علم اسماء که خدای تبارک و تعالی به آدم تعلیم نمود، فقط این نبود که یک اسماء و حقایقی را به آدم نشان داده  باشد، بلکه راه سعادت و شقاوت و اسباب آن را نیز به او نمایانده است. با نگاهی مختصربه قرآن می‌بینیم اسباب سعادت و خوشبختی همین‌طور اسباب خسران و حتی خسران مبین، همه در قرآن بیان گردیده است.

یک معلم واقعی هم باید به این مرحله برسد و همه‌ همّ و تلاش ما و شما نیز باید همین باشد. در این‌صورت است که اطلاق معلم آن هم در حد یک موجبه‌ی جزئیه بر ما مفهوم پیدا می کند.

اگر امروز بخواهیم معلم نمونه قرن را معرفی کنیم باید امام خمینی(ره) را نام ببریم که چگونه بشر را متوجه خطرات جهانی‌ این قرن کرد. امام فقط با طاغوت ایران مقابله نکرد، امام فقط خطر پهلوی را در ایران تشخیص نداد که با آن مقابله کند، امام خطر استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد و همه‌ مردم دنیا را متوجه این خطر بزرگ نمود و راه مقابله با آن را بیان کرد.

امام(ره) خطر اسرائیل و صهیونیزم را برای همه ادیان بیان کرد نه فقط برای اسلام. اسرائیل برای همه ادیان و همه کشورهای اسلامی خطرناک است. امام(ره) همه انسان‌ها و همه علما و دانشمندان مذاهب را به مقابله با خطر اسراییل دعوت نمود و این شاخص بزرگ یک معلم است.

می‌خواهم این نتیجه را بگیرم که  همه ما مخصوصاً در این زمان، باید مراقب دین و اعتقادات مردم از هجوم بدعت‌ها، خرافات و اشتباهاتی باشیم که عده‌ای بخواهند در دین داخل کنند. چنانچه یک مدرس و استاد حوزه به این مهم توجه داشته باشد او می‌شود معلم واقعی.

همه ما باید به این سمت برویم. گاهی که انسان در خلوت خودش محاسبه می‌کند که کجا وظیفه خودش را درست انجام داده و کجا انجام نداده؟ مشاهده می‌کند که در خیلی از جاها کوتاهی کرده است. باید کاملا مراقب انحرافات بود، متأسفانه در سیمای جمهوری اسلامی مباحثی در سی‌شب از ماه رمضان مطرح گردید که بسیاری از آنها بی‌اساس بود که اکنون من نمی‌خواهم به تفصیل  وارد این موضوع شوم. اینها را چه کسی باید دنبال کند و جواب بدهد، در آخر هم منتهی شد به یک اهانت بسیار شرم‌آور به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) که انسان اگر از این جهالت و از این اهانت دِق کند و بمیرد حق دارد، ولی متأسفانه مطرح شد.

در این سخنرانی‌ها اگر کسی دقت کند گوینده ناخودآگاه به این نتیجه رسیده که دین در هیچ زمانی برای مردم پذیرش ندارد و اولیای دین نمی توانند مردم را جذب دین کنند. آیا این نتیجه با حقیقت دین سازگاری دارد؟ آیا این انحراف نیست؟ مسئولین صدا و سیما اشکالات علمی این مطالب را از حوزه و اندیشمندان مطالبه کنند و عده‌ای کارشناس دینی که لااقل بهره‌ای از اجتهاد دارند را بکار گیرند تا راجع به آن اظهار نظردقیق نمایند. حرف‌های مطرح در آن برنامه پر از اشکال علمی و التقاط و انحراف و تفسیر به رای است، انسان این درد را کجا ببرد؟

«‌هُدًی لِلْمُتَّقِینَ» را با اینکه آیات بعد آن«الَّذِینَ یؤْمِنُونَ بِالْغَیبِ...» معنا کرده، معنا می‌کند به کسانی که حسود نیستند، ما به چه دلیلی از جیب خودمان، آیات قرآن و روایات را اینطور تخریب کرده و به ذهن جوانان و جامعه القا کنیم. در علم اصول و قواعد تفسیر واضح است که هر حدیثی که مشابهت لفظی با یک آیه دارد را نمی‌توان در تفسیر آن آیه قرار داد و اساساً حدیث را باید بر اساس ضوابط علم اصول تفسیر نمود در حالیکه در این سخنرانیها بدون توجه به این نکات صحبت شده است.

بنابراین حوزه‌ها باید بیدار باشند. بسیار مایه تأسف است که انسان ببیند یک مسائل انحرافی آن هم در مقدس‌ترین زمان‌ها از سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود و متأسفانه در حوزه علمیه احدی به آن پاسخ نمی‌دهد. چرا؟ ما همه دلسوز انقلابیم، پوست و خون و رگ‌مان انقلاب است ولی این انقلاب را ما برای اسلام و احیای مکتب امام صادق(ع) می‌خواهیم. منِ طلبه حق ندارم از جیب خودم مطلبی را مطرح کنم که نه اساس دارد نه دلیل. این دردی است که امروز وجود دارد.

روز معلم نه فقط روز تجلیل از مرحوم علامه مطهری(ره)؛ بلکه باید تجلیل از همه اساتید و فقها و حکما و مفسران  حاضر و درگذشته باشد. کار یک معلم از کار یک طبیب به‌مراتب مهم‌تر و بزرگتر است. آیا روایت «ابٌ علّمک» را به صرف اینکه کسی یک اصطلاحات و اقوالی را بلد باشد و برای شما ذکر کند می‌توان بر او تطبیق داد؟ یا ابٌ علّمک کسی است که موارد خطر را بشناسد و بفهمد و تعلیم دهد؟ وقتی انسان به صنف عالمان توجه ‌کند تنها صنفی که می‌تواند انحراف و بدعت‌ها را تشخیص دهد فقها هستند، چرا فرمودند «‌الفقهاء حصون الاسلام»؟ نگفتند حکما و مفسران. فقه در این روایت به معنای اعم نیست بلکه آنهایی است که آشنا با احکام دین، با حلال و حرام و ضوابط آن هستند که می‌توانند اسلام را حفظ کرده و حصن برای اسلام باشند. ما باید در این مسیر قرار گرفته و پیش رویم.

از این محبت و بزرگواری‌ای که آقایان در مقام تکریم از استاد نسبت به بنده فرمودند متشکرم. بحمدلله آقایان خود از اساتید هستند، من همیشه خدا را نسبت به این لطف و عنایتی که در کنار همه الطاف و نعمش فرموده شاکرم که در مجلس بحث ما عده‌ای قابل توجه حضور دارند که هر یک از اساتید دروس عالی حوزه و اهل دقت و نظر هستند.

دعا می‌کنم خداوند افق‌های بزرگ علمی را به روی همه ما باز کند، گاهی  فکر می‌کنم عمر تمام شد، چه چیز دست ما آمده؟ هیچی! از این صحبت‌ها و تعریف‌هایی هم که می‌شود فریب نباید خورد. اینها همه تخیل است و آدم خیال می‌کند، واقع این است که ما باید با دعا و تضرع، با نماز شب و توسل به ائمه(ع) از خدا بخواهیم وقتی از دنیا می‌رویم دستان ما از علم پر باشد، هر چه که علم انسان بیشتر باشد رتبه او در عالم قیامت و تقربش به خدا بالاتر است، اینکه در قیامت شأن عالم از شهید هم بالاتر است، وجهش همین است، ان شاء‌الله خداوند نصیب همه ما بفرماید.

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته
  • ژن درمانی به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • اتوبان تهران-تبریز در کمپ استقلال افتتاح شد!