Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی خبرها از مرمت ساختمان شماره ۳ وزارت امورخارجه که در ضلع شرقی سردر باغ ملی واقع در خیابان امام خمینی(سپه) قرار دارد، حکایت می‌کنند اما مرتضی ادیب زاده (سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان تهران) با اظهار بی‌اطلاعی از آغاز مرمت این مجموعه گفت: درحال حاضر نخستین اقدامی که انجام داده‌ایم مکاتبه با وزارت خارجه است و عنوان کردیم هر کاری که درحال انجام  آن هستند، متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید مراحل کار طی شود تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم. ضمن آنکه هر اقدامی که قرار است در این مجموعه انجام شود باید با نظارت و هماهنگی ما صورت گیرد. 

ساختمان شماره ۳ وزارت امورخارجه در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است و قاعدتا هرگونه اقدامی برای مرمت یا ایجاد تغییرات در آن نیازمند مجوز از میراث فرهنگی است اما اینگونه به نظر می‌رسد که مسئولان وزارت خارجه از بی‌اطلاعی مسئولان میراث فرهنگی تهران بهره لازم را برای آغاز فعالیت‌ها بدون دریافت مجوز جسته‌اند و کار را آغاز کرده‌اند.

باوجود آنکه گفته می‌شود در مرمت بنا از بلوک سیمانی استفاده شده اما همچنان معاون میراث فرهنگی تهران از چگونگی و چرایی انجام چنین فعالیت‌هایی در مجموعه مذکور اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ما به محض آنکه خبردار شدیم مکاتبه را انجام دادیم. از آنجا که دسترسی راحت به این مجموعه وجود نداشت از این رو با گزارش یگان حفاظت میراث فرهنگی از انجام این مرمت مطلع شدیم و موردی نبود که کارشناسان ما مدام نظارت روی آن داشته باشند. البته بنا نبود که وزارت خارجه مرمتی را بدون نظارت میراث فرهنگی انجام دهد. 

او در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی که شاهد انجام چنین فعالیت‌های به اصطلاح مرمتی در ساختمان شماره ۳ وزارت امورخارجه هستیم و تکلیف چیست؟ گفت: در نهایت باید اقدامات انجام شده را به حالت اول بازگردانند. 

هرچند سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان تهران از اعزام کارشناس برای بررسی وضعیت ساختمان وزارت خارجه خبر داد اما گفت: چون این اقدامات در مرحله اولیه است در خصوص چند و چوند آن نمی‌توانیم صحبت کنیم و گزارش کارشناس را در جلسه شورا عنوان خواهیم کرد. درحال حاضر بازدید توسط کارشناس انجام و مستندسازی صورت گرفته و مکاتباتی با وزارت خارجه شده است. در انتظار نتیجه امر هستیم. 

لازم به ذکر است، پیش‌تر مرکز موزه و اسناد شرکت نفت به دنبال تبدیل این مکان به موزه اسناد نفت بود. اکنون هم زمزمه‌هایی از توافق شهرداری و وزارت امور خارجه برای تبدیل آن به موزه شنیده می‌شود با این وجود ادیب‌زاده بازهم با اشاره به آنکه هرچه به قطعیت برسد اعلام خواهند کرد، گفت: هنوز موضوع قطعی دراین خصوص اعلام نشده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ساختمان شماره ۳ وزارت میراث فرهنگی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

مهر در خبری نوشت: سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900080

دیگر خبرها

  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز