Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@20:04:28 GMT

فروش خودروهای تصادفی چینی به عنوان خودروی صفر

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۶۹۴۳

فروش خودروهای تصادفی چینی به عنوان خودروی صفر

حوادث رکنا: 3 مرد با تشکیل یک باند فریبکارانه، خودروهای چینی تصادفی را به عنوان خودروهای صفرکیلومتر به فروش می رساندند.

سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران گفت : 10 اسفند ماه پرونده ای از سوی شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 16 تهران با موضوع کلاهبرداری جهت رسیدگی تخصصی و کشف موضوع به پایگاه هفتم پلیس آگاهی واصل گردید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی با حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی اظهار داشت : سی ام بهمن ماه برای خرید یک دستگاه خودرو اپتیما از طریق فضای مجازی با شخصی آشنا شدم و جهت خرید خودرو در میدان تره بار تهران قرار گذاشتیم . پس از حضور در محل قرار خودرو را مشاهده نمودم و فروشنده بیان داشت که خودرو فاقد هر گونه تصادف و ... می باشد و چند نفر کارشناس نیز در آن جا حاضر و صحت اظهارات وی را تایید نمودند .

شاکی در ادامه گفت : با توجه به صحبت های کارشناسان حاضر و فروشنده خودرو به آنها اعتماد کرده و خودرو را خریداری نمودم که پس از گذشت چند روز متوجه چپی بودن خودرو شدم و شکایت خود را برای احقاق حق تضییع شده ام به دادسرا بردم .

سرهنگ علیزاده افزود : کارآگاهان پس از اخذ دلایل و مستندات شاکی با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند فروشنده و کارشناسانی که خودرو را به شاکی فروخته اند به صورت باندی در سایت های مجازی اقدام به خرید و فروش خودروهای تصادفی و چپی به عنوان خودروهای سالم می نمایند .

با ادله و مدارک بدست آمده کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبردرای پایگاه هفتم پلیس آگاهی طی قرار صوری به عنوان مشتری و خریدار جهت خرید یک دستگاه خودرو درتاریخ دوازدهم اسفند ماه در محل میدان تره بار حاضر و به محض حضور سه نفر متهم به اسامی محسن 35 ساله – بابک 40 ساله و جمشید 29 ساله آنها را شناسایی و دستگیر نمودند .

وی بیان داشت : پس از دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی در بازجویی های صورت گرفته متهم اصلی و سرکرده باند به نام محسن لب به اعتراف گشوده و به تعداد 7 مورد کلاهبرداری و اغفال شهروندان از طریق فروش خودرهای چپی در سایت های مجازی اقرار نمود .

محسن در اظهارات خود گفت : مکانیک و صافکار خودرو هستم که یک روز بابک که از دوستانم است به من مراجعه کرد و گفت می خواهد خودروی سراتو خود را بفروشد که با توجه به اینکه در خودروی بابک آثار تصادف بود خودرو را برایش از نظر ظاهری درست کردم و به او پیشنهاد دادم خودرو را به عنوان خودروی سالم بفروشد و با توجه به اینکه پول خوبی از این راه بدست آوردیم به ذهنمان خطور کرد که خودروهای چپی و تصادفی را خریده و پس از بازسازی به عنوان خودروی سالم بفروشیم و در این کار از جمشید که از دوستان مشترکمان بود نیز کمک گرفتیم .

رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی در پایان گفت : ارزش ریالی که این باند کلاهبرداری از این طریق بدست آورده اند بیش از 8 میلیارد ریال می باشد که که با اطلاع رسانی های انجام شده شکات شناسایی و پرونده آنان ضم پرونده متهمان گردید و با تکمیل پرونده متهمان با دستور مقام قضایی و صدور قرار وثبقه روانه زندان شدند .

منبع: رکنا

کلیدواژه: یارانه دلار کرونا کرونا در جهان پلیس تصادف کلاهبرداری زندان اخبار حوادث باند چینی مرد فریبکارانه فروش فیلم کرونا عکس بیمارستان تلگرام ویروس پرستار مردم کرونا در ایران تهران پایگاه هفتم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای کلاهبرداری در برخی شهرستان‌های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی، افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدوداً ۴۰ تا ۵۰ سال هستند به همراه مردی حدوداً ۳۷ ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش‌های صنعتی و تولیدی با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می‌کردند.

سردار مفخمی گفت: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان‌های تهران، البرز و مازندران به ثبت رسیده، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6093185

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)