Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران در برنامه صبح بخیر ایران اظهار کرد: آمار مرگ و میر در ایتالیا ۱۰ درصد و ۷،۹ درصد در کره جنوبی گزارش شده است این  آمار با ۳.۴ و ۲.۷ درصدی که در روز‌های اول در چین گزارش شد متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: ریتم زندگی ما در تهران با شرایط اپیدمی همخوانی ندارد. این نشان می‌دهد که هنوز نه مردم و نه مسئولان اهمیت موضوع را درک نکرده اند. اپیدمی تعارف ندارد، فقیر و غنی نمی‌شناسد و شوخی هم ندارد. هشت تا ده روز بعد متوجه پیک این بیماری بر اثر این اقدام مردم تهران خواهیم شد.

اگر سطح مداخلات افزایش نیابد، اپیدمی تا پایان خرداد طول می‌کشد

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران درباره زمان به پایان رسیدن بحران اپیدمی گفت: این زمان بستگی به سطح مداخلات دارد و اگر مداخلات در سطح کنونی باقی بماند؛  تا اواخر خرداد این اپیدمی ادامه دارد.

او ادامه داد: سه هفته پیش در تهران تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد که بخشی از آن اجرایی نشد. در مورد ادارات پیشنهاد ما این بود که ۱۵ گروه از جمله زنان سرپرست خانواده، زنان باردار، افرادی که دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند معاف شوند، اما خیلی‌ها با ما تماس گرفتند و گفتند مسئولان ما در ادارات با مرخصی استعلاجی موافقت نمی‌کنند.

زالی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم تصور می‌کنند این بیماری تنها افراد خاصی را قربانی می‌کند، تصریح کرد: واقعا این طور نیست و حتی اگر یک فرد سالخورده هم بر اثر این بیماری فوت کند، تاسف انگیز است و چه کسی می‌خواهد پدر یا مادرش که ذخیره معنوی خانواده است بر اثر کووید ۱۹ فوت کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • همخوانی توهین‌آمیز هواداران بایرن مونیخ و رئال مادرید؛ بارسلونای حرام‌زاده! / فیلم
  • همخوانی توهین‌آمیز هواداران بایرن مونیخ و رئال مادرید؛ بارسلونای حرام‌زاده!
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی
  • صادق بوقی در رختکن تیم ملی افغانستان!
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست