Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@06:02:45 GMT

کار در کانادا برای مهاجرین

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۷۲۴۱

کار در کانادا برای مهاجرین

مهاجرت همیشه تغییرات و تحولات زیادی به همراه دارد. باید با فضاهای جدید و فرهنگ جدیدی منطبق شد و به دنبال پیشرفت و ساخت یک زندگی بهتر قدم برداشت. یافتن یک شغل مناسب به خودی خود می تواند بسیاری از استرس ها را دور کند و روال زندگی را عادی سازد. در این میان کانادا این روزها یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان است و ویزای کانادا متقاضیان زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از مهاجرت چه باید کرد و چگونه به دنبال کار گشت.

قدم به قدم پیش بروید

برای پیدا کردن شغلی مناسب باید مدت ها وقت گذاشت. هرچند وضعیت کار در کانادا مناسب است اما بهتر است نقشه ی دومی هم داشته باشید. یک شغل جایگزین یا موقت می تواند راهگشای شما در این وضعیت باشد. برای جستجوی کار در کانادا از شبکه های اجتماعی غافل نشوید و سری به لینکدین بزنید. اینکار حتی پیش از اقدام برای ویزای کار کانادا هم توصیه می شود. آشنایی با بازار کار، تقاوت ها  و فرصت های موجود تصویری واضح از کشور مقصد برای شما ایجاد می کند.

رزومه مناسب

ارائه رزومه مناسب برای شرکت مورد نظر هم از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا یک رزومه مناسب 2 صفحه دارد و طوری نوشته می شود که خواننده را خسته نکند. به این مورد توجه کنید که ممکن است ده ها رزومه  برای شرکت مورد نظر ارسال شود و خسته کننده و طولانی بودن رزومه، شانس شما را کاهش می دهد.

کار داوطلبانه

انجام دادن کارهای داوطلبانه می تواند کمکی برای تقویت مهارت ها و آشنایی بیشتر با فرهنگ کانادایی شود. از طرفی این کارها باعث بیشتر شدن ارتباطات شما می شوند. نیازی نیست تمام هفته را به این کارها اختصاص دهید چرا که باید وقت کافی برای پیدا  کردن شغل هم داشته باشید.

خدمات آموزشی، مشاوره ای و کارآموزی

برنامه های کارآموزی موجود معمولا به گونه ای هستند که برای مشاغل واقعی آماده شوید. خدمات مشاوره ای باعث می شوند ارتباط بهتری با کارشناسان برقرار کنید و با کمک نظرات افراد متخصص بتوانید هرچه زودتر شغل مورد نظر خود را بیابید.

شبکه مهاجرین حرفه ای !

اگر بخواهید فقط از طریق سایت ها و روزنامه ها به دنبال کار بگردید کمی با سختی مواجه خواهید شد. یکی از راه های کار پیدا کردن مطلع بودن از اخبار شرکت هاست. در این راه عضو بودن در شبکه های محلی مثل انجمن های شغلی محلی کمک بزرگی است. به این ترتیب می توانید در زمان مناسب برای شغل های مورد نیاز آماده شوید و اقدام کنید. چیزی که زودتر از آن با خبر شده اید.

همچنین می توانید شبکه های محلی خود را بسازید و ارتباطات خود را گسترش دهید. در این راه بهتر است رک و پوست کنده به آشنایان بگویید که به دنبال کار هستید. هرچند ساختن این ارتباطات زمانبر است اما روش خوبی برای پیشرفت و کار پیدا کردن می باشد.

مشاغل پردرآمد بدون تحصیلات بالا در کانادا

برخی از مشاغل در کانادا بدون تحصیلات بالا درآمد خوبی دارند، برای مثال آشپزها می توانند 38 تا 82 هزار دلار درآمد سالانه داشته باشند. راننده های ترانزیت درآمدی در حدود 29 هزار تا 63 هزار دلار دارند  و مشاورین املاک می توانند 24 هزار تا 105 هزار دلار درآمد داشته باشند. بازار کار در کشور کانادا برای جوشکاری و لوله کشی هم خوب است و لوله کش ها می توانند 32 تا 82 هزار دلار در سال پول در بیاورند.

بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا

وبسایت کانادایی Immigration.ca در بررسی های خود به چند شغل پر طرفدار برای متخصصین اشاره کرده که در بین آنها می توان به نماینده بخش فروش، حسابداری، مدیر پروژه مهندسی، تحلیل گر کسب و کار، مدیر پروژه آی تی، مهندس نرم افزار و مسئول استخدام اشاره کرد. اگر یکی از تخصص های گفته شده را دارید، فرصت مناسبی برای پیدا کردن شغل مناسب در کانادا را خواهید داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کانادا مهاجرت سفر ویزای کانادا مهاجرت به کانادا ویزای کار کانادا هزار دلار پیدا کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد: تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی