Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران، خبرنگار المیادین در ژنو گفت که 30 کشور در جهان در حال آزمایش واکسن و دارو برای درمان ویروس کرونا هستند.

سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که آمریکا تنها کشوری نیست که واکسن برای کرونا آزمایش می کند.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که سازمان بهداشت جهانی با همه آزمایشگاه های جهان همکاری می کند و همگان را برای کار جهت رویارویی با این بیماری فراگیر تشویق می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهداشت جهانی بر این باور است که چین بیشتر از دیگر کشورها به ساخت واکسن ضد کرونا نزدیک شده است و به زودی آزمایش هایی را انجام می دهد.

در همین حال، خبرنگار المیادین تصریح کرد که یکی از کارکنان سازمان بهداشت جهانی به کرونا مبتلا شده است.

از سوی دیگر، گفته می‌شود نخستین مرحله از آزمایش بالینی واکسنی علیه ویروس کرونای جدید از روز دوشنبه 26 اسفند در آمریکا آغاز می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، موسسه ملی سلامت، از نهادهای مرتبط به وزارت بهداشت و خدمات انسانی در آمریکا، هزینه انجام آزمایش‌ها را برعهده دارد. این آزمایش در یک موسسه تحقیقاتی در واشینگتن انجام خواهد شد.

موسسه ملی سلامت و شرکت «مدرنا» در ساخت این واکسن همکاری کرده‌اند. مدرنا یک شرکت زیست‌فناوری مستقر در کمبریج، ماساچوست، است.

مقام‌های طرف گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس از فاش‌کردن نام خود خودداری کرده‌اند، چون این طرح هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

با این حال مقام‌های مرتبط با امور بهداشت و سلامت تاکید کرده‌اند که برای انجام آزمایش‌های کامل و نتیجه‌بخش بودن واکسن احتمالی، به زمانی بین یک سال تا 18 ماه نیاز است.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، ۴۵ شهروند جوان، که در سلامت به سر می‌برند، داوطلب انجام آزمایش هستند و قرار است دوزهای مختلفی از این واکسن را دریافت کنند. گفته می‌شود این داوطلبان به ویروس آلوده نخواهند شد، چراکه آن‌ها در تماس با خود ویروس نخواهند بود.

هدف اصلی آزمایش‌ها این است که اطمینان حاصل شود واکسن پیامدهای جانبی در پی نخواهد داشت.

از سوی دیگر گزارش رسانه‌های آلمانی حاکی‌ست مقام‌های برلین از رویکرد دولت آمریکا در قبال ساخت واکسن با بهره‌گیری از شرکتی در این کشور ناراضی هستند.

روزنامه آلمانی «ولت‌ ام ‌زونتاگ» به نقل از مقام‌های دولتی آن کشور می‌گویند دولت دونالد ترامپ ظاهرا شماری از دانشمندان و پژوهشگران شرکت آلمانی «کیور واک» را تشویق کرده‌ تا برای آمریکا کار کنند.

آمریکا پیشنهاد پرداخت مبلغ قابل توجهی را به این شرکت یا پژوهشگران آن مطرح کرده است.

خبرگزاری آلمانی می‌گوید مقام‌های آن کشور گفته‌اند یک رویکرد مبتنی بر همکاری‌های مشترک برای ساخت واکسن ویروس کرونای جدید را ترجیح می‌دهند. وزیر خارجه آلمان نیز تاکید کرده است که «نابودی این ویروس تنها با همکاری مشترک شدنی‌ست، نه با مقابله ما با یکدیگر».

اما «ریچار گرنل» سفیر آمریکا در برلین، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است که این گزارش درست نیست. او از بازنشر این گزارش در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیگر نیز انتقاد کرده‌است.

البته گزارش «ولت» در خبرگزاری آلمان نیز بازتاب یافته است. به گفته این خبرگزاری مقام‌های دولت آلمان قرار است در مورد این گزارش در نشست روز دوشنبه گفت‌وگو کنند.

از سوی دیگر وب‌سایت «مارکت سنتر» به نقل از شرکت «مدرنا» گزارش داده برلین تلاش می‌کند مانع از آن شود که واشنگتن شرکت آلمانی را تشویق کند تحقیقاتش را به ایالات متحده انتقال دهد.

از جهتی دیگر، دولت چین اعلام کرد کرد که آزمایش های بالینی واکسن ضد ویروس کرونا ماه آوریل آینده مورد آزمایش بالینی قرار می گیرد.

دولت چین تأکید کرد که پیشرفت بزرگی در ساخت واکسن ضد ویروس کرونا به وجود آمده است و پزشکان در شانگهای روی آن کار می کنند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا در جهان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

به گزارش همشهری آنلاین، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم بدوی اعدام توماج صالحی اتهام افساد فی الارض در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: «ما این گزارش های نگران کننده را دیده ایم. این نمونه دیگری از نقض وحشتناک و فراگیر حقوق بشر توسط حکومت ایران است.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم را محکوم می کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزارهای مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری این دفتر در شبکه ایکس یا همان توئیتر سابق مدعی شد: «حکم اعدام توماج صالحی و حکم ۵ سال زندان برای سامان یاسین، خواننده رپ کرد ایرانی را قویا محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم. اینها آخرین شواهد از آزار بیرحمانه حکومت علیه شهروندان خود و نشانه نادیده گرفتن حقوق بشر و هراس از مطالبات مردن ایران برای تغییرات دموکراتیک است».

بر اساس گزارش های رسانه ای، دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد. سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

به گزارش دفتر ایرنا از اصفهان، روابط عمومی دادگستری استان اصفهان هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ به نقل از سیدمحمد موسویان دادستان اصفهان اعلام کرد: "توماج صالحی" شب گذشته به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های مُتخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به‌ قصد برهم زدن امنیت کشور، با نیابت قضایی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد.

وی اضافه کرد: متهم در زمان حاضر با صدور قرار، تحت نظر شعبه بازپرسی دادگستری اصفهان قرار دارد. متهم در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر، نقش کلیدی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز اعلام کرده بود: توماج صالحی به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده گردیده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز متهم است.

کد خبر 847118 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران