Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:39:40 GMT

استرالیا و بحرانی به نام کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۷۴۴۵

استرالیا و بحرانی به نام کرونا

به گزارش روزنامه «استریت تایمز» سنگاپور، تاکنون نزدیک به ۳۰۰ مورد ابتلا به کروناویروس جدید در استرالیا به ثبت رسیده است. مقامات این کشور که نگران شیوع سریع این بیماری تنفسی شبیه به آنفولانزا در بین شهروندانشان هستند، قوانین و سیاست‌های جدیدی را برای مهار این بحران در پیش گرفته‌اند.

اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت

در پی مرگ دو زن ۷۷ و ۹۰ ساله در ایالت "نیو ساوث ولز" و افزایش آمار تلفات ابتلا به کووید-۱۹ در استرالیا به پنج نفر، امروز (دوشنبه) در ایالت ویکتوریا به عنوان دومین ایالت پرجمعیت این کشور و قلمرو پایتختی استرالیا (ACT) که کانبرا در آن قرار دارد، وضعیت اضطراری اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام وضعیت اضطراری به مقامات ارشد بهداشتی در این کشور اختیار و قدرت تام و نامحدودی را برای مهار شیوع این ویروس و کاهش خطری که متوجه مردم است، می‌دهد. آنها می‌توانند در صورت لزوم فرمان قرنطینه جدیدی صادر کنند که همه مناطق خارج شهر، کسب و کارها و مشاغل را شامل می‌شود.  

در پی اعلام وضعیت اضطراری در استرالیا، موسسات فرهنگی شامل نگارخانه ملی ویکتوریا، کتابخانه ایالتی و موزه‌های این ایالت به طور موقت تعطیل شدند و برگزاری رویدادهای بزرگی چون جشنواره کمدی و جشنواره غذا و شراب ملبورن به زمان دیگری موکول شد.

وضعیت اضطراری در قلمرو پایتختی استرالیا برای دستکم یک هفته و در ایالت ویکتوریا برای چهار هفته ادامه خواهد داشت.

از دیگر تمهیدات کانبرا برای مقابله با شیوع کرونا

در سطح ملی نیز استرالیا قوانین سفت و سختی را در مرزهای خود اجرا می‌کند. اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در همین راستا روز یکشنبه دستور داد تا تمام مسافران ورودی به این کشور به منظور کاهش گسترش شیوع ویروس کرونا،  ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

دولت استرالیا همچنین اجتماعات غیرضروری بالای ۵۰۰ نفر را ممنوع کرده است که البته شامل وسایل حمل و نقل عمومی، ادارات و مدارس نمی‌شود.

با این حال بسیاری از شرکت‌ها همچنین از کارکنانشان می‌خواهند دورکاری کنند و چندین دانشگاه برجسته در این کشور از امروز دوشنبه به مدت دستکم یک هفته تعطیل شدند.  

رکورد در بازارهای استرالیا و راهکارهای دولت

به گزارش خبرگزاری رویترز، استرالیا به فکر دومین بسته محرک اقتصادی برای مقابله با تبعات کرونا برای بازارهای این کشور است.

شیوع این ویروس تنفسی با وجود بسته‌های محرک اقتصادی همچون "برنامه استرالیا برای تزریق ۱۵.۴ میلیارد دلار به اقتصاد" خود، بازارهای جهانی را متلاطم کرده است.

همزمان با ادامه رکود بازارهای استرالیا، سه منبع آگاه در گفت وگو با رویترز اعلام کردند که موریسون برای گفت وگو درباره افزایش مقیاس بسته محرک اقتصادی با اعضای ارشد کابینه‌اش دیدار خواهد کرد.

بانک مرکزی استرالیا نیز روز دوشنبه آمادگی خود را برای خرید اوراق قرضه دولتی برای کمک به عملکرد بازار اعلام کرد و گفت که در روزهای آینده سیاست‌های جدید خود را در این باره اعلام خواهد کرد.  

بانک مرکزی استرالیا نیز چندی پیش به عنوان بخشی از هدف خود برای تضمین آن که کسب و کارها و خانوارها همزمان با اختلال ایجاد شده در سفر و صنعت به اعتبار دسترسی خواهند داشت، نقدینگی اضافی به سیستم بانکی این کشور تزریق کرد.    

کروناویروس جدید با نام رسمی کووید-۱۹ که اولین بار در ووهان چین شایع شد، تاکنون ۱۷۰هزار و ۴۱۷ را در جهان مبتلا کرده و ۶ هزار و ۵۲۶ قربانی برجای گذاشته است. این ویروس تنفسی مرگبار با تعطیل کردن کارخانه‌ها، متوقف کردن جریان خرید و فروش و لغو رویدادهای تجاری دنیای صنعت و فناوری را تحت تاثیر قرار داده و بازارها جهانی را متلاطم کرده است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا استرالیا اسکات موریسون بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استرالیا اسکات موریسون بهداشت و سلامت ویروس کرونا استرالیا اسکات موریسون بهداشت و سلامت وضعیت اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شورای یهودیان استرالیا در بیانیه‌ای یادآور شد که دانشجویان استرالیا هفته گذشته برای همبستگی با فلسطینی‌ها کمپ‌هایی را در دانشگاه‌های خود ایجاد کردند.
 
در این بیانیه با اشاره به اینکه دانشجویان به ده‌ها کمپ همبستگی که در هفته‌های اخیر در سراسر ایالات متحده و کشورهای دیگر ایجاد شده، پیوستند، اعلام کرد که دانشجویان استرالیایی مانند دیگر دانشجویان از موسسات و دانشگاه‌های خود می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌های تسلیحاتی که امکان جنایات جنگی اسرائیل را فراهم می‌کنند، پایان دهند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: «شورای یهودیان استرالیا به شدت این ادعاها که این اعتراضات را تهدیدی برای دانشجویان و کارکنان یهودی ‌می‌خواند، رد می‌کند.»
 
شورای یهودیان استرالیا همچنین گفت: «تلاش برای ساکت کردن یا سانسور این اعتراضات با متهم کردن فریبکارانه آنها به یهودستیزی، اقدامی خطرناک است که اگر به آن عمل شود، خطر سرکوب آزادی بیان در دانشگاه‌ها را به دنبال دارد.»
 
الیزابت استراکوش، مدیر اجرایی شورای یهودیان استرالیا تاکید کرد که حق اعتراض مسالمت‌آمیز یک آزادی اساسی دموکراتیک است.
 
وی افزود: «ما باید به همه دانشجویانی که بسیاری از آنها یهودی هستند و علیه این نسل‌کشی آشکارا صحبت می‌کنند، افتخار کنیم. تظاهرات دانشجویی علیه نسل‌کشی آشکار در غزه، بیان مشروع سخنرانی سیاسی و دفاع از حقوق بشر است.»
 
در بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، استرالیا، فرانسه و مصر، هزاران دانشجو تظاهراتی را در دانشگاه‌های خود در همبستگی با فلسطین برگزار کرده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!