Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@23:16:44 GMT

سپاه برای مقابله با کرونا آرایش جنگی گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۷۵۴۶

فرمانده کل سپاه پاسداران به صورت ویدئوکنفرانس در قرارگاه زیستی با فرماندهان سپاه در شهرهای مختلف موضوع کرونا را بررسی و ارزیابی کرد و گفت: همه سپاه‌های استانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی آرایش واقعا جنگی گرفته اند.از همان ابتدا که این موضوع شروع شد با سپاه استانی قم و با پشتیبانی‌های لازم بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب در قم را مجهز کردیم و وارد این مسئله شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: سردار سرلشکر حسین سلامی گفت: حضور رهبری و کلام شان و توصیه هایشان در این شرایط برای ما بسیار آرامش بخش و نجات بخش و نعمت بزرگی است و رهبر معظم انقلاب با تاکید بر امداد و کمک به مردم در شرایط سخت، شرایط اضطرار و شرایط بحرانی؛ برای ما فرمان می‌دهند و ما در همان ابتدای حادثه به فضل الهی حضور پیدا کردیم و در همان موج اولیه سپاه پاسداران در لبه جلوی پیکان و در کنار جامعه پزشکی فداکار و مومن به مستهلک کردن موج اولیه این ویروس پرداخت.
وی افزود: از همان ابتدا که این موضوع شروع شد با سپاه استانی قم و با پشتیبانی‌های لازم بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب در قم را مجهز کردیم و وارد این مسئله شدیم.
سردار سلامی گفت: سپاه پاسداران کارها را بر اساس گسترش جغرافیایی تطبیق داد و به شرایطی رسیدیم که امروز کشور برای مهار این پدیده خود را بازیابی کرده است و پروتکل‌ها را برای مواجهه با این موضوع به دست آورده ایم.
وی افزود: بیمارستان بقیه الله با بیشترین تخت کرونایی به بستری کردن و مداوای بیماران پرداخته است و یکی از بزرگترین آزمایشگاه تشخیصی ویروسی را دارد و به طوری که تخت‌های آی سی یو این بیمارستان از ۳۰ تخت به ۷۰ تخت افزایش یافت و در آینده‌ای نزدیک به ۱۰۰ تخت رسانده می‌شود و حدود هزار تخت استراحتگاهی برای بیماران کرونایی که ترخیص شده اند در نظر گرفته شده است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه در بیمارستان بقیه الله تاکنون ۶ هزار بیمار پذیرفته شده است، افزود: روزانه نزدیک به ۵۰۰ بیمار در این بیمارستان بستری می‌شوند که چرخه عظیمی است به طوری که این چرخه در بیمارستان دیگر کشور مثل بیمارستان‌های ولایت ساری، بیمارستان امام حسین (ع) مشهد هم گسترده شده است.

وی گفت: ۲۰ بیمارستان ثابت نیروی زمینی سپاه و ۹ بیمارستان سیار در سراسر کشور گسترش یافته و آماده خدمت هستند و نیروی دریایی سپاه ۴ بیمارستان ثابت و ۴ بیمارستان سیار را گسترش داده و علاوه بر آن‌ها همه سپاه‌های استانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور آرایش واقعا جنگی به خود گرفته اند.
فرمانده کل سپاه گفت: حدود ۶۵۰ هزار بسیجی برای توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کردن معابر و سطح شهر بسیج شده اند و حدود ۱۰۰ هزار بسته معیشتی به عنوان هدیه رهبری برای آسیب دیدگان معیشتی کرونایی درنظر گرفته شده است و همچنین هزاران تیم بسیجی برای طرح غربالگری در کنار نیروهای علوم پزشکی به شناسایی و هدایت بیماران می‌پردازند.
سردار سلامی گفت: بعد از فرمان رهبر انقلاب یک انگیزه بسیار قوی و بیشتری پیدا کردیم و به همه دوستان در قرارگاه‌های امام رضا (ع) که قرارگاه بهداشتی و درمانی سپاه است، ابلاغ کردیم که فعالیت‌ها در ایام تعطیل به صورت شبانه روزی باشد.
وی گفت: ۳۸۰ درمانگاه سپاه پاسداران در شهرهای مختلف برای خدمت رسانی مهیاست و مبادی ورودی و خروجی شهرها توسط تیم‌های بسیج جامعه پزشکی کشور در کنار نیروهای علوم پزشکی در حال تب سنجی هستند تا بتوانند بیمار را از غیر بیمار تشخیص دهند.

تشکر ویژه از جامعه پزشکی؛ ضرورت همراهی مردم


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکر ویژه از جامعه پزشکان و کادرهای درمانی؛ بر ضرورت همراهی مردم در مسیر مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.
 سردار سلامی که به صورت ویدئوکنفرانس در قرارگاه زیستی با فرماندهان سپاه در شهرهای مختلف موضوع کرونا را بررسی و ارزیابی می‌کرد؛ افزود: صمیمانه از ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، اطباء، پزشکان، پرستاران و کارکنان خدماتی که در قلب خدمت هستند، تشکر می‌کنم چرا که می‌دانم با عشق ایستاده اند و جان شیرین شان را برای احیای جان من و شما گذاشته اند و این موضوع یک آزمون بزرگی برای جامعه پزشکی است.
وی گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که با ایستادگی و همدلی در سطح کشور می‌توانیم این ویروس را شکست دهیم اگر اکثر مردم همکاری کنند و به امید خدا در خانه بمانند و مسایل بهداشتی را رعایت کنند.
سرلشکر سلامی گفت: ما امروز به بسیجیان خودمان هم توصیه می‌کنیم که به خانواده‌هایی که مسن هستند، در خرید به آن‌ها کمک کنند تا آن جایی که ممکن است این افراد از منازل خارج نشوند چرا که جان مردم، جان ماست و ما تا آخر در کنار مردم ایستاده ایم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما به مردم می‌گوییم به اذن خدا و تحت هدایت و فرمان رهبری و با توسل به دعا و در نهایت با رعایت نکات بهداشتی کرونا را شکست می‌دهیم.
وی افزود: از مردم عاجزانه استدعا می‌کنیم، التماس می‌کنم، خواهش می‌کنم اصلا سفر نروند، بیرون از خانه هایتان نروید چرا که ویروس کرونا در اتصال مردم خودش را نشان می‌دهد و امیدواریم با جهاد ملی مبارزه با کرونا و تلاش جامعه پزشکی و صبر و نجابت خانواده‌ها این ویروس را ریشه کن کنیم.
منبع: ایسنا برچسب ها: سپاه ، کرونا ، ناطقان ، مقابله

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سپاه کرونا ناطقان مقابله سپاه پاسداران جامعه پزشکی سردار سلامی علوم پزشکی سلامی گفت کل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/

محمد سنادی‌زاده متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم وفناوری آنا، در رابطه با پیشرفت‌های علم پزشکی در حوزه پیوند کلیه اظهار کرد: بنده اولین پیوند کلیه را در ایران با همکاری تیم پیوند کلیه در سال ۱۳۴۷ در بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی شیرازانجام داده‌ام.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها امکانات پزشکی بسیار محدود بود، کلیه مصنوعی، آنتیژن‌های مخصوص HLL و دارو‌های جدیدی که الان در اختیار است را نداشتیم. پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی اصلا قابل مقایسه با سال‍‌های گذشته نیست.

متخصص جراحی کلیه افزود: در گذشته سعی می‌شد کلیه را از افراد نزدیک به بیمار پیوند دهیم درحالی که اکنون روش پیوند و راه‌های دریافت کلیه تغییر کرده است. ما در بیمارستان نمازی از دو جسد کلیه گرفته و به دو بیمار که در انتظار دریافت کلیه بودند پیوند زدیم. یک بیمار حدود ۱۶ سال با همان کلیه زندگی کرده و علائم طبیعی داشت.

سنادی‌زاده گفت: حدود ۹ پیوند کلیه برای ۷ بیمار در بیمارستان نمازی شیراز و ۵۰ پیوند هم در بیمارستان شهدای تجریش تهران انجام داده‌ام.

وی به پیشرفت‌های پزشکی اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی در اختیار جراحان پیوند کلیه قرار گرفته است. ایران جز اولین کشور‌هایی بود که جراحی پیوند کلیه را آغاز کرد. تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است که این آمار بسیار خوب نشان دهنده پیشرفت‌های کشورمان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • هوشیاری یک چوپان سلماسی جان ده‌ها نفر را نجات داد
  • نارنجک جنگی سالم در سلماس کشف شد
  • کشف نارنجک جنگی سالم در سلماس
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد