Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:30:33 GMT

«والس مرده شوران» سال آتی به صحنه خواهد رفت

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۷۶۰۷

«والس مرده شوران» سال آتی به صحنه خواهد رفت

حامد معمار تهرانی عنوان کرد: تصمیم به اجرای نمایش جدیدی به نام «والس مرده شوران» با حضور پیشکسوتان و بازیگران جوان درسال آتی دارم.

حامد معمار تهرانی کارگردان تئاتر خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس در ارتباط با تعطیلی تهران و لغو اجراها صحبت کرد و گفت: من نمایش «موسیقی مجلسی» را در اسفند ماه روی صحنه داشتم که پس از 10 شب اجرا به دلیل شیوع کرونا اجراهایمان لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: تصمیم ندارم برای سال آینده همین کار را روی صحنه ببرم خوشبختانه در همان 10 شب هزینه های کار در آمد.

معمارتهرانی درباره دیگر برنامه هایی که برای اجرا درسال جدید دارد، گفت: یک کار را قرار بود تمرینش را شروع کنیم به نام «والس مرده شوران» که هر زمان اعلام شرایط سفید کنند ما هم با قوت کاررا شروع می کنیم این نمایش هم با حضور چند پیشکسوت و بازیگر جوان اجرا خواهد شد.

این کارگردان خراسانی افزود: تصمیم داشتیم والس مرده شوران را اردیبهشت در بلک باکس تئاتر شهر به صحنه ببریم که الان تکلیفش فعلا نامشخص است. فعلا هم درحال مشخص کردن بازیگران و عوامل کار هستم.

معمار تهرانی فرصت در خانه ماندن این روزها را برای مطالعه و تمرکز و آرامش مناسب دانست و گفت: 2 کاردیگر هم با هنرجویان خواهم داشت که از هنرجویان آموزشگاه هنرهای نمایشی تئاتر خورشید با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند یکی از آنها با هنرجویان ترم اول و دیگری هم ترم دومی ها اجرا خواهد رفت.

وی در پایان با ابراز امیدواری ازاینکه شرایط به حالت قبل در همه اصناف برگردد، گفت: من و خیلی های دیگر زندگی مان از تئاتر می گذرد هر چند این تعطیلات برای خیلی کارها از جمله نوشتن و خواندن برای ما تئاتری ها خیلی خوب است اما ما درآمد دیگری هم نداریم و امیدواریم در سال جدید همه چیز به روال خود بازگردد و کرونا از این سرزمین و دیگر کشورها رخت ببندد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر خراسان والس مرده شوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • استایل و پوشش متفاوت بازیگران زن در پشت‌صحنه یک تئاتر | تصویر
  • «تله موش» روی صحنه می رود
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی