Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-08@21:05:28 GMT

تصمیمات جدید ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۷۶۵۲

رئیس جمهور در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا از کنترل خروجی استان‌ها خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهور در نشست ستاد با درخواست از مردم برای عمل به توصیه‌های وزارت بهداشت به ویژه کاهش تردد‌ها از کنترل خروجی استان‌ها از فردا خبر داد.
آقای روحانی با بیان اینکه اگر کسی مشکلی داشت ادامه سفر برای او میسر نخواهد بود گفت: این افراد یا باید به خانه برگردند یا به مراکز بهداشتی ـ درمانی هدایت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور همچنین از اتخاذ تصمیمات مهمی درباره کنترل فضای مجازی و ایجاد هماهنگی میان رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی خبر داد.
رئیس جمهو با قدردانی از معلمان، استادان دانشگاه‌ها و صداوسیما برای توسعه آموزش مجازی گفت: هر زمان کلاس‌ها آغاز شود زمان جبرانی به سال تحصیلی افزوده و زمان امتحانات و کنکور نیز بعداً اعلام خواهد شد.
در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برخی از استانداران در ارتباط ویدئو کنفرانسی گزارشی از اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا ارائه کردند. کنترل خروجی‌ها در استان‌های مختلف از فردا انجام می‌شود
رئیس جمهور گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور از فردا کنترل خروجی‌ها در استان‌های مختلف اعلام می‌شود و در جاده‌های مدنظر مردم از لحاظ پزشکی کنترل خواهند شد.
آقای روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: مردم از فردا در استان‌های مشخص شده از لحاظ موارد پزشکی مانند تب، کنترل خواهند شد.
رئیس جمهور افزود: اگر شخصی دچار تب باشد یا مواردی از ویروس کرونا را داشته باشد و به عبارتی باید از جامعه جدا و قرنطینه بشود؛ باید به منزل بازگردانده شود و از ادامه سفر خودداری کند.
آقای روحانی اضافه کرد: چنانچه فردی را تشخیص دهند باید به مراکز درمانی مراجعه کند، دیگر به آن‌ها اجازه نخواهند داد که ادامه سفر بدهند.
رئیس جمهور گفت: از مردم خواهشمندیم با تمام عوامل ستاد ملی مبارزه با کرونا همکاری لازم را داشته باشند و اگر در طول سفر بعد از تشخیص به آن‌ها گفته می‌شود از ادامه سفر خودداری کنند، همکاری داشته باشند چراکه این ادامه سفر هم به ضرر خود فرد و خانواده و هم ساکنان سفر مقصد آن‌ها خواهد بود.
آقای روحانی افزود: تمامی اقداماتی که درحال حاضر توسط این ستاد انجام می‌شود بدان جهت است که هرچه زودتر بتوانیم از شرایطی که این ویروس برای ما ایجاد کرده است، عبور کنیم و هرچه سریع‌تر یک جامعه توام با سلامت داشته باشیم.

با کمک مردم می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: همه باید دست در دست هم دهیم، با کمک مردم می‌توانیم با کرونا مقابله کنیم.
آقای روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار داشت: تصمیمات خوبی در خصوص کنترل فضای مجازی، هماهنگی بین دستگاه‌ها و بخش‌های تبلیغاتی که رسانه‌های گروهی بر عهده دارند، گرفته شده است.
رئیس جمهور گفت: مسئولیت فضای مجازی به مرکز ملی فضای مجازی واگذار شده که با حضور ارگان‌های مختلفی که در جلسه مشخص شده است به طور منظم جلسات را تشکیل می‌دهند و به افرادی که در فضای مجازی فعال هستند مواردی را که لازم است، تذکر می‌دهند یا برخورد می‌کنند و در همین زمینه پلیس فتا نیز بسیار فعال است.
آقای روحانی ادامه داد: از روزنامه‌ها و عزیزانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، خواستارم کمک کنند تا با همکاری مردم از این شرایطی که در آن قرار داریم، عبور کنیم، زیرا با کمک همگانی می‌توانیم با سرعت بیشتری از این مرحله گذر کنیم.
رئیس جمهور افزود: در این شرایط باید آگاهی مردم بالا برود و هماهنگی و همکاری آن‌ها با مراکز درمانی بیشتر شود که در این زمینه تاکید بر فعالیت بیشتر در فضای تبلیغات داشتیم.
آقای روحانی گفت: مسئول کمیته تبلیغات وزیر ارشاد است و قرار شد همکاری و هماهنگی تنگاتنگی را به خصوص با صدا و سیما داشته باشد تا بتوانیم با هدایت بهتر تبلیغات، این روز‌ها را سپری کنیم.

پیشنهاد‌های آموزش و پرورش تصویب شد
رئیس جمهور گفت: پیشنهاد‌های وزارت آموزش و پرورش در جلسه امروز تصویب شد که مسئولان این وزارتخانه اعلام و ابلاغ می‌کنند.
آقای روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا ادامه داد: درخصوص بحث آموزش از معلمان، دانشگاهیان، صدا و سیما و فعالان فضای مجازی تشکر می‌کنم که در این ایام نگذاشتند فرزندان عزیز ما به طور کلی از سیستم آموزشی و درس جدا شوند و از این امکانات و رسانه‌ها بهره برداری صورت گرفت.
رئیس جمهور گفت:، اما در هر حال دانش آموزان و دانشجویان عقب افتادند و حتما باید زمانی برای جبران بگذاریم و آموزش و پرورش پیشنهاد‌هایی به این جلسه آورد که تصویب شد و خودشان اعلام و ابلاغ می‌کنند که چگونه بخشی از زمانی که در یک ماه اسفند از فضای آموزشی از دست رفت، جبران شود.
آقای روحانی افزود: اینکه مدارس از ۱۶ فروردین یا با تاخیر آغاز به کار کنند، در جلسات بعدی ستاد اعلام می‌کنیم و به همان نسبت زمان جبرانی هم مشخص می‌شود.
رئیس جمهور گفت: بر همین اساس پایان سال تحصیلی برای آموزش و پرورش و زمان امتحانات و کنکور نیز مشخص خواهد شد و آغاز سال تحصیلی آینده همانند سال‌های قبل اول مهر خواهد بود و در همین مبنا برنامه ریزی صورت می‌گیرد.
آقای روحانی افزود: درباره دانشگاه‌ها نیز بحث به طول انجامید و قرار شد طرح‌های خود را آماده کنند تا در جلسه بعدی در صبح شنبه دوم فروردین بررسی کنیم.
رئیس جمهور گفت: مردم قطعا تعطیلات را به طور طبیعی در عید دارند، اما مقامات دولتی مسئول، وزرا و هیات وزیران و اعضای این جلسه تعطیلاتی در ایام عید نخواهند داشت و همه سرکار هستیم.
آقای روحانی افزود: نیرو‌های مسلح هم که همیشه پای کار و فعال هستند.
رئیس جمهور گفت: ما در دفاترمان و مردم در خانه هایشان هستند و ان شاء الله کار را باهم پیش می‌بریم.

در تعطیلات نوروز جلسات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا را خواهیم داشت
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تاکید مجدد بر حضور مردم در خانه‌های خود برای کنترل و ریشه کنی ویروس کرونا گفت: در تعطیلات نوروز هم ما به طور منظم جلسات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا را خواهیم داشت.
آقای روحانی گفت: تا هر زمانی لازم باشد آماده هستیم و حضور داریم و فعال خواهیم بود.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به مصوبات جلسه اقتصادی نیز گفت: ما روز گذشته در جلسه اقتصادی مواردی را تصویب کرده بودیم برای افرادی که کسب و کار آن‌ها با توجه به وضعیت فعلی با مشکل روبرو شده است در زمینه مالیات و اقساط، چک و سایر امور که جزییات آن را مسئولان اقتصادی برای مردم توضیح می‌دهند.
آقای روحانی گفت: افرادی که برای بهداشت و درمان به ویژه در این ایام کمک می‌کنند چه در بخش دولتی، چه در بخش نیرو‌های مسلح، هزینه‌های آن‌ها به عنوان هزینه‌های قابل قبول در بخش مالیات مورد توجه قرار می‌گیرد که این امر نیز مورد تاکید و تصویب این جلسه بود.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به مصوبات جلسه اقتصادی در خصوص کمک به اقشار محروم جامعه نیز گفت: در این زمینه مسئولان مربوطه جزییات را به مردم توضیح می‌دهند.
آقای روحانی همچنین آغاز سال جدید را پیشاپیش به مردم ایران تبریک گفت و برای تمامی عزیزانی که در بیمارستان‌ها هستند شفای عاجل را از خداوند خواستار شد.
رئیس جمهور همچنین مردم را به بردباری توصیه کرد و گفت: مردم عزیز ما همیشه در طول تاریخ بردبار بودند و شرایط امروز یک شرایط متفاوتی است و همکاری و هماهنگی ما هست که کار را زودتر به ثمر می‌رساند.
آقای روحانی گفت: ان شاء الله پایان سال ما با همکاری بزرگ و ملی ملت عزیز ما و همه فعالان در بخش بهداشت و درمان ثبت شود و همچنین آغاز سال ما نیز با پیروزی بر این ویروس خطرناک ثبت شود و کل سال ۹۹ سال شادمانی، تلاش و کوشش برای تمام ملت بزرگوار ایران باشد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نشست ستاد مقابله با کرونا جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا آقای روحانی رئیس جمهور همچنین آقای روحانی گفت رئیس جمهور گفت رئیس جمهور آموزش و پرورش ویروس کرونا کنترل خروجی فضای مجازی ادامه سفر استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد»، جلسه کمیسیون مشترک مجلس را درباره تشکیل سازمان اطلاعاتی کشور با حضور سید احمد خمینی و انتقال نظر امام توسط ایشان روایت کرده است:

ما از حاج احمدآقا دعوت کردیم برای کمیسیونی که ویژه‌ تشکیل سازمان اطلاعاتی کشور بود [شرکت کند]. بین کمیسیون‌های دفاع، داخلی و خارجی یک کمیسیون مشترک تشکیل داده بودیم. آنجا بحث بود که اولاً سازمان باشد یا وزارتخانه؟ اگر سازمان است، وابسته باشد به نخست‌وزیر، مثل سابق که ساواک سازمانی بود وابسته به نخست‌وزیری، یا حتی وابسته باشد به دفتر امام و زیر نظر مستقیم امام باشد.

وی ادامه داد: من زنگ زدم به حاج احمدآقا، تقاضا کردم گفتم که شما یک جلسه به کمیسیون بیایید و همه‌ حرف‌ها را بشنوید و بعد به امام منتقل کنید. ایشان جلسه‌ بعد آمد به کمیسیون، چند نظر بود در کمیسیون، همه‌ نظرات گفته شد. مثلاً دو نفر بودند که می‌گفتند سازمان اطلاعاتی را باید بدهیم به قوه‌ قضائیه، با این استدلال که قوه‌ قضائیه باید از جرایم پیشگیری کند و این سازمان اطلاعاتی باید پیشگیری‌کننده باشد. عده‌ای می‌گفتند باید حتماً تحت نظر رهبری و بنابراین زیر نظر امام باشد. عده‌ای می‌گفتند که در دولت باشد و بحث بود که در دولت سازمان باشد یا وزارتخانه. همه‌ این چهار نظر در حضور حاج احمدآقا و به طور مفصل بیان شد. ایشان همه را گوش کرد و بعد هم رفت و فردایش به من زنگ زد.

روحانی افزود: به من گفت که امام فرموده مجلس هر تصمیمی بگیرد من مداخله‌ای نمی‌کنم ولی این تشکیلات را اصلاً به رهبری و بیت و... متصل نکنید. بنابراین مخالفت کردند که یک چنین دستگاه اطلاعاتی وابسته به امام یا بیت امام باشد و بعد فرمودند دیگر بقیه‌اش را خودتان می‌دانید. در نهایت در کمیسیون تصویب شد به عنوان وزارتخانه.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904277

دیگر خبرها

  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • شناسایی ۳۲۰ساختمان در غرب تهران برای پایش تخصصی در بحث ایمنی
  • تایوان: آماده مقابله با تحرکات چین در زمان تحلیف رئیس‌جمهور هستیم
  • جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • رئیس جمهور پنج شنبه وجمعه به قم می‌رود
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی