Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@15:05:03 GMT

درخواست از دستگاه قضا درباره کاسبان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۸۰۱۸

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، علی بختیار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف نظارتی دولت و دستگاه‌های اجرایی بر قیمت ماسک و اقلام بهداشتی در شرایط مقابله با ویروس کرونا، گفت : دستگاه‌های نظارتی باید بر عملکرد توزیع کنندگان اقلام بهداشتی و ضروری برای مقابله با ویروس کرونا، نظیر ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی کننده بیشتر نظارت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اغلب مشاهده شده که داروخانه‌های معتبر از دسترسی به ماسک و دستکش طبی محروم اند، اما از طرف دیگر برخی مغازه‌های عرضه کننده اقلام بهداشتی و سوپر مارکت ها با قیمت های گزافی آن را به دست مصرف کنندگان میرسانند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: در شرایطی که همه امکانات کشور برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده، عده ای سودجو و به دنبال کسب منافع نامشروع از طریق احتکار اقلام مورد نیاز مردم و کادر درمانی هستند که دستگاه قضایی باید به طور جدی با این کاسبان کرونا برخورد کند.

بختیار اضافه کرد: از طرف دیگر وزارت صمت نیز می‌بایست بر توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز در شرایط فعلی کشور نظارت بیشتری داشته باشد تا این اقلام به دست مصرف کنندگان واقعی و بیماران برسد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر نظارت ها در حوزه توزیع و قیمت گذاری اقلام بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به طور جدی دنبال شود، شاهد تعادل قیمت ها در این بازار خواهیم بود.
 

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا احتکار قوه قضائیه ماسک اقلام بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی

‌مهدی مهرور در گفت وگو با خبرنگار مهر از آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی خبر داد و بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی مطرح کرد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی و شرکت‌های خدماتی در حالت آماده باش باشند.

مهرور گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن و وسایل ارتباطی را به همراه داشته باشند.

کد خبر 6097254

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول