Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، این نامه سرگشاده به امضای ۳۵۷ نفر با ذکر نام و مقام و موقعیت شغلی هر یک از امضاکنندگان روز دوشنبه در سایت اینترنتی رادیو اکومسکو (رسانه غرب گرا مخالف دولت روسیه) منتشر شده است.

در این نامه گفته شده است: ما شهروندان روسی شامل حقوقدانان حرفه‌ای، دانشمندان، خبرنگاران و نویسندگان، خطاب به شهروندان روسیه، نمایندگان همه سطوح، سیاستمداران، شخصیت‌های اجتماعی و البته قاضی‌های دادگاه قانون اساسی که به متن قانون اساسی سوگند خورده‌اند اعلام می کنیم که خطر بحران قانون اساسی و کودتای غیرقانونی کشور را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری روسیه روز شنبه طرح اصلاح قانون اساسی روسیه را که در آن قید شده او بار دیگر می تواند در انتخابات ریاست جمهوری (سال ۲۰۲۴ میلادی) شرکت کند را با امضای خود تایید کرد.

پوتین پس از امضای مصوبه ، طبق قانون آن را برای بررسی و تایید به دادگاه قانون اساسی روسیه فرستاد تا در صورت تایید به همه پرسی گذاشته شود.

در ادامه نامه سرگشاده در مخالفت با طرح اصلاح قانون اساسی روسیه گفته شده است: ما معتقدیم که اصلاح بند ۸۱ قانون اساسی روسیه که دوره های ریاست جمهوری رئیس جمهوری کنونی را صفر می کند، غیرقانونی و از نظر سیاسی و اخلاقی غیرقابل قبول است.

 در بخش دیگر نامه بدون ذکر توضیح آمده است: ما به شدت نگرانیم که اصلاحات دیگر در فصل های ۳ و ۸ قانون اساسی با مفاد فصل های ۱ و ۲ مغایرت داشته باشد و این معیارهای اصل برابری در برابر قانون و تضمین حقوق و آزادیهای شخصی را نقض و متناقض اصل فدرالیسم است.

در نامه سرگشاده همچنین از ترتیب و روال تایید طرح اصلاحات قانون اساسی روسیه ابراز نگرانی شده است.

گفتنی است در صورت تایید این طرح از طرف دادگاه قانون اساسی روسیه، روز ۲۲ ماه آوریل (سوم اردیبهشت ماه) همه پرسی عمومی برای تایید این طرح از سوی مردم روسیه برگزار شود. 

برچسب‌ها روسیه ولادیمیر پوتین قانون اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین قانون اساسی روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه ولادیمیر پوتین قانون اساسی قانون اساسی روسیه نامه سرگشاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 12 ولادیمیر پوتین، این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد. مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین در کرملین برگزار شد. مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید