Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@20:32:03 GMT

کمیته 7 نفره در تعیین نامزد نخست‌وزیری عراق شکست خورد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۸۰۷۲

کمیته 7 نفره در تعیین نامزد نخست‌وزیری عراق شکست خورد

علیرغم انتظار عمومی در عراق از فراکسیون‌های پارلمان این کشور برای تعیین نامزد نخست‌وزیری، کمیته هفت نفره در انجام این مأموریت ناکام ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از ناس نیوز، نبیل الطرفی، رئیس ائتلاف سائرون، گفت که کمیته هفت‌نفره بر سر انتخاب نامزدی جهت مأموریت برای تشکیل دولت موقت جایگزین دولت مستعفی کنونی به توافقی دست نیافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف سائرون با ارسال پیامی به برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق گفت، در پی عدم دستیابی فراکسیون‌های بزرگ به نامزد توافقی، رئیس‌جمهوری باید اختیارات قانونی خود را برای معرفی نخست‌وزیر جدید را انجام دهد.

همچنین رئیس جریان حکمت ملی عراق از تصمیمش برای عدم‌مداخله در مأموریت انتخاب اسامی کاندیداهای نخست‌وزیری برای دوره موقت خبر داد.

عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق امروز دوشنبه گفت: ما بر آن شدیم تا ازاین‌پس در مأموریت انتخاب اسامی نامزدها برای تصدی پست نخست‌وزیری در دوره انتقالی مداخله نکنیم. علت این تصمیم‌گیری، مخالفتمان با تعلل در پیشبرد این روند و محاسبات سیاسی است که منافع والای عراقی‌ها را در نظر نگرفته و مراعات شرایط کنونی کشور را نمی‌کند.

حکیم با اشاره به اینکه ورود جریان حکمت ملی با هدف برون‌رفت از اوضاع بسته سیاسی و پاسخگویی به منافع مردم بوده است، مجدداً خواستار این شد که مأموریت نامزد آتی به بازگرداندن جایگاه دولت و آمادگی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در سال جاری محدود شود.

طبق ماده تعیین‌شده در قانون اساسی عراق رئیس‌جمهوری مکلف بود تا امروز،‌ دوشنبه فردی را برای تشکیل دولت موقت نامزد کند.

رهبران اصلی شیعی اخیراً کمیته هفت‌نفره‌ای با حضور تمام فراکسیون‌های شیعی پارلمانی را برای بررسی بیش از ۳۱ نامزد برای احرازاین‌پست تشکیل دادند تا روی یک نامزد برای تشکیل دولت موقت توافق کنند.

یک منبع در کمیته هفت‌نفره روز یکشنبه گفت، توافقی در داخل کمیته بر سر نامزدی نعیم السهیل فرد نزدیک به نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون برای نخست‌وزیری صورت گرفت.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: نخست وزیر عراق پارلمان عراق ائتلاف سائرون کمیته هفت نفره نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند

نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی از جامعه بین‌المللی خواست که به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جنگ ظالمانه علیه مردم غزه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق امروز -شنبه- در یک سخنرانی در کنفرانس کار کشورهای عربی که به میزبانی بغداد در حال برگزاری است، گفت: برگزاری این کنفرانس در شرایط سخت و استثنایی در دو سطح منطقه و جهان برگزار می‌شود، زیرا تجاوزهای رژیم جنایتکار اسرائیل علیه مردم مقاوم غزه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری المعلومه، وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با تجاوزهای خود قوانین بین‌المللی، عرف جنگ و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کرد. صهیونیست‌ها با سیطره خود باعث شدند که برادران فلسطینی نیازهای زندگی روزانه از جمله غذا، دارو و مسکن امن نداشته باشند.

نخست‌وزیر عراق از جامعه بین‌المللی و موسسات آن خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و براساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و مسئولیت انسانی و اخلاقی، جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غره را متوقف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جهان امروز شاهد بحران‌هایی است که بر اقتصاد تمام جهان و اوضاع اجتماعی، روانی و اقتصادی ملت‌های عربی تاثیر منفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش، فعالیت پنجاهمین دوره از کنفرانس کار کشورهای عربی صبح امروز در بغداد آغاز و تا چهارم ماه مه ادامه خواهد داشت. در این کنفرانس مسائل مرتبط با بازارهای کار و کارگران در کشورهای عربی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است