Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه هنری کشور همواره نشان داده که در بزنگاه‌های بحرانی همواره از حامیان جدی افراد جامعه بوده است. در بحران همه‌گیر و نگران‌کننده شیوع کرونا نیز هنرمندان در کنار کادرپزشکی و پرستاری کشور در جهت مقابله با این ویروس در صفحات مجازی خود به آموزش و آگاهی‌بخشی افراد جامعه پرداخته‌اند.

 شاید مهم‌ترین و برجسته‌ترین اتفاقی که در روزهای اخیر و در فضای اینستاگرام هنرمندان به وقوع پیوست، تقویت و افزایش فرهنگ مردم و آشنایی آنها با ابعاد مختلف ویروس و میزان خطرات ناشی از آن بوده است چرا که بسیاری از هنرمندان با بازنشر و حتی تولید برخی ویدئوهای شخصی به آموزش همگانی و آگاهی بخشی مردم پرداخته‌اند که اگر منصف باشیم تا حد زیادی موفق هم بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقبال مردم از پست‌ها و میزان لایک و تعداد کامنت‌ها شاید یکی از نمونه‌های مهم و برجسته توفیق این اقدامات به شمار می‌رود.

برای مثال چند پست آخر رضا کیانیان در اینستاگرام به کرونا اختصاص دارد. او هم بیشتر به‌دنبال اطلاع‌رسانی درباره این بیماری است و بخش‌هایی از سخنان مینو محرز را در صفحه خود بارگذاری کرده است. او در این پست نوشته: معتبرترین دکتر عفونی این مملکته که مجامع جهانی هم قبولشون دارند. با کوشش‌ها و پافشاری‌های این خانم مسأله HIV در ایران علنی شد.

با احترام به دیگران حرف مطمئن را از ایشون بشنوید. همچنین رضا کیانیان در پست دیگری، مخاطبان خود را با انتشار فیلمی با موضوع اضطراب به حفظ آرامش در شرایط روز جامعه دعوت کرده است: اضطراب داشتن، آخرش اینه! باید با مسائل منطقی روبه‌رو شویم. این ماجرای کرونا هم همین‌طور است با آن منطقی برخورد کنیم.
در روزهای اخیر به‌دلیل شیوع ناگهانی و مخرب ویروس کرونا و از دست رفتن شماری از هموطنان در سراسر کشور نوعی ترس و نگرانی برجامعه سایه افکنده است. در این میان هنرمندان راهکارهای متفاوتی را برای برون رفت از این بحران اتخاذ کردند.
چالش لبخند یکی از این ترفندها بود که نخستین بار هنرمندان با دعوت از دوستان و همکاران خود به نوعی به رویارویی با نگرانی و گزندگی اتفاقات اخیر رفتند. ظاهراً این چالش نخستین بار به دعوت احسان کرمی برای ساختن یک کلیپ زیبا انجام گرفته است و چهره‌های ایرانی نیز هر کدام یکی از دوستانشان را به این چالش زیبا دعوت کرده اند.

در سری استوری‌های جدید اینستاگرام بازیگران مشهور ایرانی تصاویری از الهام نامی، مهسا هاشمی، آناهیتا دری، پویا امینی، سولماز حصاری، فاطمه هاشمی، بهنوش بختیاری، حدیث فولادوند، هنگامه قاضیانی، گلشید بحرایی، فریبا نادری، سردار آزمون، کمند امیرسلیمانی، بهار ارجمند، سمیرا حسن‌پور، مریم خدارحمی، برزو ارجمند، مهراب قاسم خانی، لیلا برخورداری، الهام پاوه‌نژاد، سحر قریشی، مریم معصومی، نجمه جودکی، الهام حمیدی، ستاره حسینی و سمیرا حسینی مشاهده شده است.یکی از تمهیدات ارزشمند و انسان دوستانه هنرمندان در این شرایط توجه به رکود اقتصادی در این روزها بوده است. مشاغل دولتی به هرنحوی و با وجود مشکلات فراوان پیرامونی حداقل به یک درآمد قطعی و ثابت امیدوار هستند اما مشاغل آزاد به‌دلیل روزمزد بودن و ارتباط رو در رو با مردم در این روزهای سخت و کم رونق آسیب جدی دیدند.

در این میان برخی از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی با راهکاری ساده اما کاربردی به حمایت از هموطنان خود شتافتند و با تبلیغات رایگان این مشاغل در استوری و پست‌های جداگانه به نوعی آثار و تولیدات این صنوف را عرضه کردند. این اقدامات برخی تبلیغات در حوزه بیمه و بازار تا بعضی از تولیدات خانگی و خدمات فرهنگی همچون ارسال رایگان کتاب، نشریات و فیلم را شامل می‌شد.
کامبیز دیرباز که صفحه اینستاگرامش نزدیک به ۳میلیون دنبال‌کننده دارد جزو نخستین هنرمندانی بود که تبلیغات کسب و کارها را زیر پست‌های اینستاگرامش آزاد اعلام کرد. او حتی در قسمت توضیحات صفحه اینستاگرامش نوشته است:هر چی دوست دارید زیر پست‌هام تبلیغ کنید، یه سفره است دور هم حال می‌کنیم باهاش، نوش جونتون، من که راضیم.

دیرباز درباره این راهکار و حمایت از مشاغل آزاد گفته است: این تبلیغات به‌صورت صددرصد رایگان انجام می‌شود و حتی هر از گاهی شخصاً از هوادارانم خواهش می‌کنم تا صفحاتی که تبلیغ می‌کنم را به اشتراک بگذارند. خیلی خوشحالم که بعضی از هنرمندان به این زنجیره پیوستند، یادم می‌آید پرستو صالحی هم به این کار مشغول شد و هنوز هم این کار را انجام می‌دهد. بازخوردی که از کسانی که برایشان تبلیغ انجام می‌دهم دارم این است که همگی رضایت صددرصدی دارند و معمولاً پیام می‌دهند و تشکر می‌کنند و معتقدند که صفحاتشان یک تکان اساسی خورده است و فروش داشته‌اند اما واقعیت این است که من یک دست هستم و اگر همکارانم هم به این زنجیره بپیوندند تأثیر خیلی بیشتری برای کسب و کارهای خانگی و نوپا خواهد داشت. ما اگر دست به دست هم بدهیم حتماً حمایت خوبی می‌توانیم از کسب و کارهای کوچک داشته باشیم.

به نظر من این زنجیره باید تبدیل به حرکتی شود تا سینمایی‌ها صفحاتشان را به مردم اختصاص دهند. چه اشکالی دارد؟اینستاگرام که مال پدرمان نیست! این هم سفره‌ای است که ما خودمان هم دور آن نشسته‌ایم چون همه ما کاربر آن هستیم. تصمیم من این است که دور این سفره کمی جمع و جورتر بنشینیم تا چهار نفر دیگر هم جا شوند.
هنرمندان همچنان توانستند بار دیگر توجه افراد مختلف و حتی متوسط جامعه را جلب کرده و به جمع‌آوری و خرید وسایل مورد نیاز برای مناطق آسیب دیده و محروم بپردازند. تهیه ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و برخی اقلام ضروری پزشکی از این قرار بودند که طیف وسیعی از هنرمندان به طور مستقیم یا باواسطه به جمع‌آوری و توزیع آن اهتمام ورزیدند. برای نمونه پرویز پرستویی مثل همیشه برای خانواده‌های نیازمند در حال جمع‌آوری کمک است. او در پستی با اشاره به اقداماتی که در چین می‌شود، نوشت: البته که ما فاقد چنین امکانات ابتدایی هستیم، ولی وقتی چندین نفر جان خود را ازدست داده‌اند و عده‌ای تحت نظر، در بیمارستان‌ها هستند، وقتی سینماها، مدارس و کنسرت‌ها تعطیل می‌شود، حتماً ویروس کرونا جدی است و باید جدی گرفت. هدف ایجاد رعب و وحشت نیست. اگرچه صداوسیما کارشناسان و متخصصین می‌فرمایند اصلاً نگران نباشید، این عدم نگرانی وقتی اتفاق می‌افتد که امکانات پیشگیری هم وجود داشته باشد. تو ایران که تا به‌حال هر اتفاق ناگواری پیش آمده یک عده سودجو به‌دنبال درآمد هستند تا اینکه به فکر مردم باشند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند

سعید شیرینی موسس شرکت پیشکسوتان در گفتگویی اختصاصی‌ با خبرنگار خبرآنلاین گفت: از آنجایی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال های اخیر همواره بر رشد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی جوانان تاکیدی ویژه داشته اند؛ مجموعه شرکت تعاونی پیشکسوتان کهن همراه با پیشکسوتان عرصه ورزش کشور برای محرومیت زدایی و ایجاد فضای اشتغال جوانان، و ادای دین خویش به مردم عزیز ایران آستین همت را بالا زده و پای گود آمده و مجموعه عظیم ماهلند را که ابر پروژه است، بنا نهاده ؛ طبعا برای این امر کجا بهتر از خوزستان زر خیز که مردمانی نجیب، خونگرم و دوست داشتنی دارد؟ غیرت مردانی که در دوران دفاع مقدس، دلیرانه مقابل دشمن مقاومت کردند تا یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان نیفتد اما این عناصر سر سپرده و خود فروخته هر جا که قطار پیشرفت انقلاب اسلامی را در حرکت می بینند، برای خوش رقصی مقابل دشمنان جمهوری اسلامی به آن سنگ پرانی می‌کنند.


وی افزود: دشمنان با جنگ رسانه‌ای می‌خواهند در مسیر هموار انقلاب اسلامی سنگ اندازی کنند اما نمی دانند سنگ اندازی برای اعمال ضربات اقتصادی به ایران موجب رشد و شکوفایی سازمانی، فکری، اجرایی و عملیاتی هم در بدنه مردم و اجتماع و هم در ساختارهای سازمانی و قوانین و قواعد موجود در کشور خواهد شد.


مدیر اقتصادی شرکت ادامه داد و گفت: قطعا مردم فهیم ایران اسلامی عزیزمان و به ویژه ماهشهر هم از ماهیت این پروژه مطلع هستند و هم با چهره های سرمایه گذار که افتخار آفرینان این کشور هستند،آشنایند. این جنگ نرم رسانه ای قطعا بر مردم فهیم ایران تاثیری نداشته و نخواهد داشت، در این شرایط مسوولان هم باید کمر همت ببندند و شرایط تسهیل در رفع مشکلات و حرکت در مسیر تولید، اشتغال و ارایه خدمات به مردم را احیا و در این مسیر حرکت کنند.

وی اظهار داشت:اکنون که به واسطه فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمنان در شرایط دشوار اقتصادی قرار داریم باید از طرح هایی همچون این پروژه در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید حمایت کنیم و دشمن از این موضوع ناراحت است و با چنین اقدامی دست به تخریب سرمایه‌گذاران این پروژه می زند تا مقابل یکی از حرکت های ارزشمند و رشد کشورمان سنگ اندازی کنند.

وی در پایان گفت: مخالفان نظام و دشمنان پیشرفت مردم ایران در صدد خرابی پروژه های منحصر به فرد و پروژه هایی با آینده درخشان در ایران و منطقه هستند، مخصوصا پروژه هایی که باعث محرومیت زدایی است و باعث افزایش رضایتمندی مردم از امکانات خواهد شد. این دشمنان با هر وسیله ای به دنبال خراب کردن و از بین بردن دستاورد های خوب و موثر در منطقه، با روش های بسیار خاص هستند. از جمله مواردی حتی بوده در داخل کشور اتفاق افتاده که این افراد قطعا از دشمنان پیشرفت ایران خط گرفته بودند و اقداماتی انجام دادند که با ورود به موقع و هوشیاری مسوولین طراز اول استان خوزستان و شهر ماهشهر ، این توطئه ها نقش برآب شد اما متاسفانه عملکرد این افراد به گونه ای است که در برخی جاها نفوذ کرده اند اما با لطف الهی، این توطئه ها یکی یکی خنثی خواهد شد و ما همچنان با عهدی که با خود و خدای خود بسته ایم پایبندیم و مطمئن هستیم که با مشارکت خود مردم نمونه و بی نظیر استان خوزستان و علی الخصوص شهر ماهشهر که الحق و الانصاف یکی از بهترین مردمان کشور عزیزمان می باشند این اتفاق بزرگ را رقم خواهیم زد؛ ان شا الله

خبرنگار:مهدی حساکره

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901316

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • معلم هدایت‌گر جامعه است
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند