Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه گسترش تب کرونا در کشور، شهرقدس به عنوان یکی از متراکم ترین شهرهای کشور این روزها درگیر بی توجهی مردم به توصیه‌ها و بی‌تدبیری برخی مسؤولان از جمله فرمانداری و شبکه بهداشت شده است و هیچ گونه اطلاعات، هشدار و محدودیتی از سوی این مسئولان برای مقابله با گسترش شیوع کرونا تدبیر نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، عبدالرضا صدیق در یادداشتی نوشت: آبان ماه سال ۹۸ شهرقدس یکی از نقاطی بود که تمام نقاط شهر توسط آشوبگران به آتش کشیده شد و تمام بانک‌ها و پمپ‌بنزین‌ها، شهرداری‌، دفتر امام جمعه، کمیته امداد و تنها فرمانداری در بین شهرستان‌های ایران که توسط اشرار آتش گرفت و اسناد آن سوخت، شهر قدس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بعد از مصاحبه جنجالی لیلا واثقی فرماندار قدس یکی از شهرهای حساس نزدیک پایتخت که نشان از بی‌تجربگی حوزه امنیتی بود با روزنامه دولت تا روزها خوراک رسانه‌های معاند بود تا جایی که پای استاندار تهران را نیز به واکنش و تکذیب باز کرد. 

با شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات و تمهیدات ویژه‌ای از سوی مسؤولان برای مقابله با تب ابتلا به این بیماری در نقاط مختلف کشور اتخاذ شده است که کاهش ساعت فعالیت اصناف، اعلام وضعیت هشدار و قرمز و یا محدودیت‌های عبور و مرور از جمله این اقدامات در کنار ضدعفونی شهرهاست.

حال پس از بحران آبان در اسفند و این بار در بحران کرونا هیچ خبری از رئیس شورای تأمین قدس نیست و تا هفته اول حضور خانم فرماندار در فرمانداری محسوس نبود این در حالی است که فرمانداران شهرهای همسایه قدس به شدت با تکیه به کمک رسانه‌های کشوری و بومی و افزایش ارتباط سعی در کنترل وضعیت دارند. 

اما روابط‌ عمومی فرمانداری قدس از زمان مسوولیت واثقی ۵ بار تغییر کرده و برخورد‌های نامناسب و دون از شأن مدیران و عدم ارتباط صحیح با اصحاب رسانه و پاسخگویی مشهود بوده است.

علی رغم برخی اقدامات همچون ضدعفونی سطح معابر شهر توسط شهرداری و نیروهای جهادی و بسیجی و توزیع برخی اقلام بهداشتی اما بحران مدیریت و فقدان اطلاع‌رسانی و شفافیت آن قدر زیاد است که کارهای خوب هم دیده نمی‌شود.

گرچه  باید به آن اشاره کرد این است که با تمام مشکلات موجود، مردم علی رغم توصیه‌‌ها و هشدارهای ارائه شده توسط رسانه‌ها در خصوص گسترش شیوع این بیماری و لزوم ماندن در خانه‌ها، تا حد زیادی به این موضوع توجه نکرده و خیابان‌های شهرقدس هنوز شاهد جمعیت زیاد و ترافیک خودروها است.

نکته بعد آن است که فرمانداری قدس هیچ گونه ظرفیت و امکاناتی در رسیدگی و پذیرش بیماران مشکوک به کرونا تأمین نکرده و مردم باید به شهر تهران و شهرستان‌های اطراف برای درمان خود حتی آنفولانزا مراجعه کنند و هیچ اطلاع‌رسانی برای محل جایگزین دیده نشده است.

دیگر مشکل موجود عدم وجود مواد ضدعفونی و ملزومات بهداشتی است که صف‌های موجود در جلوی داروخانه‌ها حاکی از آن است و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس نیز پاسخگوی رسانه‌ها نیست.

در همسایگی شهرستان قدس، شهرستان شهریار از ابتدای درگیری با این موضوع علی رغم تمامی مسائل و مشکلات، با برگزاری جلسات ستاد مقابله با کرونا و کارگروه‌های مختلف از جمله کارگروه اطلاع‌رسانی با حضور خبرنگاران به مواجه با کرونا رفته و چندین نوبت آمار و ارقامی در این خصوص ارائه کرده است.

طی چند روز اخیر فرمانداری شهریار با صدور اطلاعیه‌های مختلفی شهرستان را در وضعیت هشدار و نزدیک به قرمز کرونا اعلام کرد و فعالیت اصناف در برخی معابر اصلی شهریار و شهرهای تابعه را تعطیل اعلام کرد.

حال سوال اینجاست چرا در شهرستان قدس با فاصله چند کیلومتری از شهریار، هیچ گونه هشدار، اطلاعیه و محدودیتی اعلام نشده است و آیا از نظر مسئولان شهرستان قدس کرونا پشت درهای شهر خواهند ماند.

طبق شنیده‌ها و شواهد موجود هنوز رسما ستاد مقابله با کرونا در شهرستان قدس تشکیل نشده است و جلسات این موضوع در قالب ستاد مدیریت بحران و شورای تامین برگزار می‌شود که حتی بعضا مقام عالی دولت در شهرستان قدس در آن حضور ندارد.

این روزها با توجه به تب کرونا هنوز خیابان‌های شهرقدس پر است از جمعیت مردم و ترافیک  خودروها و دسفروشانی که علی رغم ممنوعیت اعلام شده به کار خود ادامه می‌دهند و مشخص نیست چه تعداد از مردم در این روزها آلوده می‌شوند.

با توجه به موارد مذکور به نظر می‌رسد بایستی با نگاه ویژه مسئولان استانی و مسئولان عالی شهرستان قدس به ویژه فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی، اصناف، تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت اقداماتی در راستای کنترل این بیماری و اعمال محدودیت و هشدار در نظر گرفته شود تا فضای رهاشدگی در برابر ویروس کرونا از سطح شهرستان قدس دور شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قدس کرونا تب مدیریت بحران شهرستان قدس رسانه ها علی رغم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل

فرماندار اردل از کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در حاشیه رودخانه بالد خبر داد.

یعقوب شکوهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با حضور اعضای شورای تأمین در محل حادثه، جسد مربوط به مردی حدود ۴۵ ساله با دستان بسته در حاشیه رودخانه بالد با هویت نامشخص پیدا شد که پس از بررسی‌های لازم و گزارش قاضی، به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

وی افزود: جسد کشف شده با دست و پای بسته بود و تاکنون هویت این فرد مشخص نشده است، طبق بررسی، جسد فردی غرق شده در آب، با دست و پای بسته و پارچه و چسب بر دهان، در این رودخانه پیدا شد.

فرماندار شهرستان اردل با اشاره به اینکه هویت این مرد ۴۵ ساله نامعلوم است، خاطرنشان کرد: جسد برای انجام آزمایش‌ها به پزشکی قانونی شهرکرد منتقل شد، این جسد دو هفته در آب بوده است.

کد خبر 750851

دیگر خبرها

  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس