Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@00:43:52 GMT

تخلف در تعیین عضو جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۰۰۳۶

محمد حسینی با اشاره به انتصاب جدید در هیأت عامل صندوق توسعه ملی ، اظهار داشت: بعد از انتصاب علیرضا صالح ( قائم مقام سابق صندوق توسعه ملی) به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی وزارت اقتصاد، قاعدتا باید یک عضو جدید جایگزین می شد.

اخبار سیاسی- عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی به لحاظ کارکرد جای حساس و خاصی بوده که افراد باید توانایی و صلاحیت حضور در آن را داشته باشند، بیان داشت: طبق اساسنامه صندوق توسعه ملی برای انتخاب اعضای هیئت عامل، باید جلسه هیات امنا تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روز ۲۹ بهمن سال جاری جلسه هیات امنا، انتخاب عضو جدید در دستور کار قرار نگرفته و فرد جدیدی به هیئت امنا برای تایید یا عدم تایید معرفی نشد. با این وجود مسعود شریفات عضو برکنار شده هیئت مدیره بانک کشاورزی از سوی شهیدزاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی که سابقه مدیرعاملی این بانک را نیز برعهده داشته است به دبیرخانه شورا که مسئول آن نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه است معرفی می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه اساسنامه صندوق توسعه ملی برای تعیین عضو هیات عامل رعایت نشده و تخلف است، تصریح کرد: متاسفانه از سوی دبیرخانه صورت جلسه انتخاب این فرد در حاشیه جلسه هیات وزیران از سوی اعضا، امضاء می شود بدون آنکه دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضاییه و دو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی آن را امضاء کنند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی سازمان خصوصی سازی سازمان برنامه و بودجه سازمان خصوصی سازی صندوق توسعه ملی هیئت مدیره صندوق توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: استانداری و فرمانداری هیچگونه دخالتی در انتخاب شهردار نداشته و ندارد و ضروری است اعضای شورای شهر، شهردار منتخب را برای سیر مراحل قانونی به استانداری معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه ای که در فرمانداری کنگاور برای بررسی وضعیت تعیین شهردار و سرپرست شهرداری کنگاور برگزار شد، اظهار کرد: بدیهی است که استانداری و فرمانداری هیچگونه دخالتی در انتخاب شهردار نداشته و ندارد و ضروری است اعضا شورای شهر، شهردار منتخب را جهت سیر مراحل قانونی در زمان مذکور به استانداری معرفی کنند و این کار بر طبق موعد مقرر صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در جریان تشکیل جلسه توسط فرمانداری کنگاور با حضور طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و مسوولان استانی، مقرر شد اعضا شورای شهر کنگاور تا روز چهارشنبه مورخ ۱۲ اردیبهشت نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و همچنین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

قابل ذکر است، در راستای بررسی و اتخاذ تدابیر لازم پیرامون مشکلات شهرداری کنگاور در خصوص انتخاب شهردار جلسه ای، روز دوشنبه به دعوت فرماندار کنگاور و با حضور معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه، مدیر کل حراست استانداری، سرپرست اداره‌کل بازرسی و امور حقوقی استانداری و اعضا شورای شهر کنگاور جلسه ای در فرمانداری کنگاور برگزار و پس از بحث و بررسی موضوع، مقرر شد اعضا شورای شهر کنگاور تا روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و همچنین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

کد خبر 749523

دیگر خبرها

  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق