Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از مصاحبه جنجالی لیلا واثقی فرماندار قدس درباره حوادث آبان ماه، یکی از شهرهای حساس نزدیک پایتخت با روزنامه دولت تا روزها خوراک رسانه‌ها بود تا جایی که پای استاندار تهران را نیز به واکنش و تکذیب باز کرد.

خبرگزاری فارس در ادامه نوشته است: با شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات و تمهیدات ویژه‌ای از سوی مسؤولان برای مقابله با تب ابتلا به این بیماری در نقاط مختلف کشور اتخاذ شده است که کاهش ساعت فعالیت اصناف، اعلام وضعیت هشدار و قرمز و یا محدودیت‌های عبور و مرور از جمله این اقدامات در کنار ضدعفونی شهرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال پس از بحران آبان در اسفند و این بار در بحران کرونا هیچ خبری از رئیس شورای تأمین قدس نیست و تا هفته اول حضور خانم فرماندار در فرمانداری محسوس نبود این در حالی است که فرمانداران شهرهای همسایه قدس به شدت با تکیه به کمک رسانه‌های کشوری و بومی و افزایش ارتباط سعی در کنترل وضعیت دارند.

اما روابط‌ عمومی فرمانداری قدس از زمان مسوولیت واثقی ۵ بار تغییر کرده و برخورد‌های نامناسب و دون از شأن مدیران و عدم ارتباط صحیح با اصحاب رسانه و پاسخگویی مشهود بوده است.

علی رغم برخی اقدامات همچون ضدعفونی سطح معابر شهر توسط شهرداری و نیروهای جهادی و بسیجی و توزیع برخی اقلام بهداشتی اما بحران مدیریت و فقدان اطلاع‌رسانی و شفافیت آن قدر زیاد است که کارهای خوب هم دیده نمی‌شود.

گرچه باید به آن اشاره کرد این است که با تمام مشکلات موجود، مردم علی رغم توصیه‌‌ها و هشدارهای ارائه شده توسط رسانه‌ها در خصوص گسترش شیوع این بیماری و لزوم ماندن در خانه‌ها، تا حد زیادی به این موضوع توجه نکرده و خیابان‌های شهرقدس هنوز شاهد جمعیت زیاد و ترافیک خودروها است.

نکته بعد آن است که فرمانداری قدس هیچ گونه ظرفیت و امکاناتی در رسیدگی و پذیرش بیماران مشکوک به کرونا تأمین نکرده و مردم باید به شهر تهران و شهرستان‌های اطراف برای درمان خود حتی آنفولانزا مراجعه کنند و هیچ اطلاع‌رسانی برای محل جایگزین دیده نشده است.

دیگر مشکل موجود عدم وجود مواد ضدعفونی و ملزومات بهداشتی است که صف‌های موجود در جلوی داروخانه‌ها حاکی از آن است و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس نیز پاسخگوی رسانه‌ها نیست.

در همسایگی شهرستان قدس، شهرستان شهریار از ابتدای درگیری با این موضوع علی رغم تمامی مسائل و مشکلات، با برگزاری جلسات ستاد مقابله با کرونا و کارگروه‌های مختلف از جمله کارگروه اطلاع‌رسانی با حضور خبرنگاران به مواجه با کرونا رفته و چندین نوبت آمار و ارقامی در این خصوص ارائه کرده است.

طی چند روز اخیر فرمانداری شهریار با صدور اطلاعیه‌های مختلفی شهرستان را در وضعیت هشدار و نزدیک به قرمز کرونا اعلام کرد و فعالیت اصناف در برخی معابر اصلی شهریار و شهرهای تابعه را تعطیل اعلام کرد.

حال سوال اینجاست چرا در شهرستان قدس با فاصله چند کیلومتری از شهریار، هیچ گونه هشدار، اطلاعیه و محدودیتی اعلام نشده است و آیا از نظر مسئولان شهرستان قدس کرونا پشت درهای شهر خواهند ماند.

طبق شنیده‌ها و شواهد موجود به تازگی و پس مرگ سهراب ستاد مقابله با کرونا در شهرستان قدس تشکیل شده است و جلسات این موضوع پیش از این در قالب ستاد مدیریت بحران و شورای تامین برگزار می‌شود که حتی بعضا مقام عالی دولت در شهرستان قدس در آن حضور ندارد.

این روزها با توجه به تب کرونا هنوز خیابان‌های شهرقدس پر است از جمعیت مردم و ترافیک خودروها و دسفروشانی که علی رغم ممنوعیت اعلام شده به کار خود ادامه می‌دهند و مشخص نیست چه تعداد از مردم در این روزها آلوده می‌شوند.

با توجه به موارد مذکور به نظر می‌رسد بایستی با نگاه ویژه مسئولان استانی و مسئولان عالی شهرستان قدس به ویژه فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی، اصناف، تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت اقداماتی در راستای کنترل این بیماری و اعمال محدودیت و هشدار در نظر گرفته شود تا فضای رهاشدگی در برابر ویروس کرونا از سطح شهرستان قدس دور شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا لیلا واثقی شهرستان قدس رسانه ها علی رغم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی

شهنوازان  فرماندار شهرستان تفتان  از خسارات ناشی از بارندگی و سیل در راه‌های روستایی شهرستان و پروژه‌های نیمه تمام و در حال اجرا بازدید و مشکلات رخ داده در اثر آسیب دیدن زیرساخت‌های مذکور را از نزدیک بررسی کرد.

شهنوازان با حضور در مناطق کوهستانی تفتان جنوبی در بخش مرکزی و بخش گوهرکوه روستا‌های شهرستان و مشاهده موارد مختلف خسارات در اثر بارندگی و شکستگی خاک دامنه کوه ها، سیل بردگی راه‌های مواصلاتی روستا‌ها بازدید کرد.

 فرماندار شهرستان تفتان در حاشیه بازدید از آسیب‌های وارده به برخی از راه‌های روستایی بر اثر بارش‌های اخیر، تأکید کرد: راه‌های روستایی که بر اثر بارش‌های اخیر تخریب شده اند بایستی مرمت و لکه گیری شده و برخی نقاط نیز روکش آسفالت شوند. 

شهنوازان افزود: باید با تعامل و همکاری اداره کل راهداری، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستاها، ایمنی ورودی روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد و مسائل موجود در این زمینه برطرف گردد.

 فرماندار تصریح کرد، بخشداران تابعه و مدیران دهیاران ضمن جمع بندی خسارات، گزارشات خود را در خصوص جاده ها،کشاورزی، باغات بصورت کتبی جهت اقدام به ستاد بحران شهرستان اعلام نمایند.

عمرهاشمزهی مدیر آبفاتفتان  نیز گفت: چاه شرب آب کوته پایینوچاه آب شرب سایت آبرسانی از بخش گوهرکوه به شهر نوک آباد و همچنین چاه شماره دو کچ گوهرکوه به دلیل طغیان رود خانه مدار بهره برداری خارج گردیده اند ونیاز ضروری به لایه روبی دارند طی روزهای آینده با همکاری بخشداران، مدیرکل آبفا استان جهت لایه روبی چاه ها انجام میگیرد. 

کردی مدیر جهادکشاورزی تفتان  اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی خبر از خسارات  80 درصدی وارده به بخش کشاورزی و باغات زردآلو و سایر مرکبات داد. 

وی گفت در مدت بارش تگرگ و شدت بالای بارش و حجم زیاد آن به کشاورزان خسارات جدی وارد شد که میطلبد برای جبران خسارات وارده به کشاورزان مساعدت لازم با کشاورزان که قشر زحمت کش می باشد انجام گیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • کجایی آقای تنومند؟ | غیبت تاثیرگذار ستاره استقلال
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • مدارس این شهر فردا تعطیل شد