Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگاران رسانه ها با توجه به جایگاه و وظیفه خطیر و نقش مهم خود در ارتقای دانش و آگاهی مردم باید به عنوان نماینده افکار عمومی آحاد جامعه را با اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا و مخاطرات حضور در اجتماعات و معابر عمومی و اهمیت حضور در منزل برای قطع چرخه انتقال این ویروس آشنا کنند.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره و انتقال آن وجود ندارد و بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویش اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس کرونا به راه افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی گناباد در این ارتباط طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، رسانه ها را از ارکان مهم فرهنگ سازی دانسته و خواستار هم افزایی در انعکاس اخبار و مطالب شفاف و بهینه در مقابله با تبعات شیوع کرونا شدند.

خبرنگار خبرگزاری تسنیم و مدیر مسوول پایگاه خبری گناباد گفت: خبرنگاران در کنار پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و با اطلاع رسانی در جهت تنویر افکار عمومی گام برمی‌دارند.

یاسر سالاری افزود: اطلاع رسانی شفاف و بهینه رسانه های گروهی نقش مهمی در فرهنگ سازی موثر برای پیشگیری از شیوع این بیماری دارد و خبرنگاران در کنار این امر با درج مطالب آموزشی برای ارتقای آگاهی های مردم قدم بر می دارند.

وی ادامه داد: رسانه ها باید با اطلاع رسانی شفاف برخی فرهنگ‌های ناصحیح را که ممکن است موجب خلل در روند پیشگیری از بیماری کرونا باشد تغییر دهند و این کار سختی است که باید با درایت خبرنگاران و اصحاب رسانه محقق شود.

خبرنگار خبرگزاری فارس و پایگاه خبری نامه گناباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مهمترین  بخشهایی که رسانه ها می توانند با درایت در اطلاع رسانی شفاف و بهینه تاثیرگذاری خود را نشان دهند، پیشگیری و فرهنگ سازی برای جلوگیری از شیوع بیماری کروناست.

صادق ایزدی افزود: اطلاع رسانی شفاف و دقیق در این زمینه پشتوانه اعتماد عمومی است و رسانه ها باید با انعکاس اخبار صحیح آگاهی مردم را نسبت به پیشگیری از آن افزایش دهند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی باید امید بخش باشد و رسانه ها باید از انعکاس مطالبی که مردم را از نظر روحی و روانی دچار مشکل می کند، خودداری کنند.

مدیر مسوول پایگاه خبری گناباد ۲۰ و نشریه و پایگاه خبری صدای گناباد نیز گفت: رسانه ها و از جمله پایگاهای محلی و خبرگزاری های رسمی باید در اطلاع رسانی خود در ارتباط با شیوع کرونا جوانب روحی و روانی جامعه را مد نظر قرار دهند و از اقداماتی که آن را خدشه دار می کند، بپرهیزند.

حسین امیری افزود: تبعات منفی اخبار ناامیدکننده کمتر از تاثیر منفی شیوع بیماری کرونا نیست لذا نباید در این شرایط با انعکاس اخبار کذب و ناامیدکننده برای افزایش اعضای کانال‌های خبری و جلب مخاطب بهره گرفت.

وی ادامه داد: رسانه ها باید به عنوان نقطه ارتباط بین مردم و مسوولان اخبار و مطالب صحیح و لزوم رعایت موارد پیشگیرانه را از مسوولان ذیربط به مردم و انتظارات و انتقادات به حق و صحیح مردم را به متولیان امر منعکس کنند.

خبرنگار روزنامه قدس در گناباد هم گفت: انعکاس برخی اخبار ضد و نقیض در ارتباط با شیوع بیماری کرونا موحب کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

علیرضا سابقی افزود: باید با نوعی هم افزایی و اجماع بین بخشی بین مردم و مسوولان و رسانه ها در ارتباط با پیشگیری از شیوع کرونا  ایجاد شود. 

وی ادامه داد: اطلاع رساتی دقیق و به موقع در ارتباط با بیماری کرونا موحب کاهش تمایل مردم به مطالعه مطالب کذب و شایعات بی اساس می‌شود.

وی گفت: مسوولان باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها برای انعکاس اخبار و مطالب و پیامها در خصوص پیشگیری و همچنین مخاطرات شیوع بیماری کرونا سطح اعتماد عمومی را افزایش دهند.

شمار مبتلایان به عفونت‌ حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در خراسان رضوی تاکنون به ۲ هزار و ۹۱۸ نفر رسیده است.

همچنین بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در خراسان رضوی ۵۶۸ نفر گزارش شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استفاده از ظرفیت جامعه خراسان رضوی روحی و روانی مد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شیوع بیماری کرونا اطلاع رسانی شفاف انعکاس اخبار پایگاه خبری رسانه ها فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • سلبریتی ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن