Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پرسپولیس در میان انبوه مشکلات مالی و بدهی‌های ریز و درشت، روش‌های ابتکاری برای رسیدن به درآمد‌های پایدار را در قالب پروژه‌های اقتصادی پیگیری می‌کند. تاریخ انتشار: 20:23 - 26 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۶۶۵۸

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در میان انبوه مشکلات مالی و بدهی‌های ریز و درشت، روش‌های ابتکاری برای رسیدن به درآمد‌های پایدار را در قالب پروژه‌های اقتصادی پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد با شرکت آتیه داده پرداز به عنوان کارگزار برند باشگاه یکی از همین اقدامات است.

رضا یلوه معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس در مورد این قرارداد پاسخ داده و از هواداران پرسپولیس می‌خواهد با همراهی در این پروژه، باشگاه را در عبور از گردنه سخت کنونی یاری رسانند.

ابتدا از جزئیات قرارداد با شرکت آتیه شروع کنیم که به عنوان کارگزار برند فعالیتش را با پرسپولیس آغاز کرده، اما همه به عنوان اسپانسر آن را می‌شناسند.

با توجه به شرایط باشگاه و مسدود شدن نسبی کانال‌های درآمدی سنوات قبل، ما چاره‌ای جز رسیدن به کانال‌های جدید درآمدی نداشتیم و باید ضمن بررسی روش‌های درآمدی متدوال در باشگاه‌های بزرگ دنیا با استفاده از ظرفیت‌های هواداری ایده‌های جدید منطبق با شرایط هواداران پرسپولیس را برنامه‌ریزی می‌کردیم. برای این امر در زمان انصاری‌فرد توان زیادی برای یافتن مجموعه مناسب صرف شد و نهایتا پس از بیش از ۴۰ روز مذاکره توانستیم به تفاهم با یک شرکت برسیم که توانمندی لازم و خوشنامی کافی را برای این امر داشته باشد.

اول، اما لازم است در خصوص کارگزاری برند و اسپانسر باشگاه تفاوت قائل باشیم، در واقع کارگزاری برند و بازاریابی ورزشی که تفاوت زیادی با اسپانسرینگ دارد سال‌ها است که در دنیا توسط شرکت‌های بزرگ در باشگاه‌های بزرگ انجام می‌شود، مثال آن شرکت لاگارده و بسیاری دیگر از شرکت‌ها هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها تمام ظرفیت برند باشگاه را با توانمندی‌های فنی و تجاری خود می‌آمیزند تا درآمدزایی کنند و بخشی از درآمد را هم به واسطه سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهند بر می‌دارند، اسپانسر، اما معنی و رویکرد متفاوتی دارد، اسپانسر سفارش می‌دهد تا در قبال استفاده از بخشی از فضا‌های تبلیغاتی فیزیکی یا آفلاین، برند خود را برای مخاطبین توسعه دهد. آتیه داده پرداز، اما نقش کارگزار را دارد و ظرفیت‌های لازم را برای درآمدزایی‌های تازه برای باشگاه ایجاد می‌کند.

این شرکت زیر ساخت‌های عظیمی در ارائه خدمات فنی دارد و امتحان خود را در دادن سرویس به بیش از ۲۰ بانک پس داده است. پس می‌تواند جامعه بزرگ هواداری پرسپولیس را سرویس دهی کند و خدمات ارائه دهد.

مهمترین فعالیتی که باشگاه پرسپولیس در استفاده از ظرفیت‌های این شرکت داشته چیست؟

مجموعه فعالیت‌های کارگزاری بسیار گسترده است، از تولید محتوا بگیرید تا توسعه نرم افزار‌ها و اپلیکیشن‌های هواداری. از ارائه شبکه تخفیف بگیرید تا قرارداد با سازمان‌های بزرگ جهت ارائه خدمت به باشگاه و هواداران. اما در حال حاضر ساخت و راه‌اندازی اپلیکیشن رسمی باشگاه در کمتر از ۲ مهمترین دستاورد این همکاری است. اپلیکیشنی که در ابتدای راه قرار دارد و قرار است در طی یک پروسه بلند مدت و فازبندی شده خدمات به هواداران ارائه دهد.

چه خدماتی؟

هرجور خدمتی که تصور کنید. از خدمات فرمال اپراتوری مثل خرید شارژ و اینترنت گرفته تا خدمات پیشرفته‌تر مثل VOD یا پخش فیلم و سریال ایرانی، خارجی و یا محتوای سمعی و بصری تولید شده ورزشی و خدمات جامع بانکی یا امکان سفارش خرید اقلام روزمره در قالب فروشگاه و غیره.

این خدمات سطح تماس تجاری ما را با ارائه دهندگان سرویس و کالا افزایش داده و جامعه هواداری می‌توانند در یک فضای خوب نسبت به تأمین نیاز‌های خود اقدام کنند و نفع آن برای باشگاه محبوبشان محفوظ باشد. متوجه باشید که دادن سرویس به چند میلیون کاربر کار ساده‌ای نیست و بر آمدن از پس تهدید‌ها در این مقیاس گسترده از عهده شرکت‌های بزرگ و با پشتوانه عظیم فنی بر می‌آید. البته که به سرانجام رسیدن چنین پروژه‌ای نیاز به همراهی، همدلی تمام ارکان باشگاه و اعتماد هواداران میلیونی پرسپولیس دارد.

باید توجه داشت که این یک معامله برد برد است میان باشگاه و هواداران چرا که دیگر قرار نیست هوادار به تنهایی بار کمک دادن به باشگاه را به دوش بکشد بلکه باشگاه نیز وظیفه خواهد داشت خدماتی را به هوادارانش ارائه دهد.

خیلی از هواداران نگران عایدی این طرح‌ها و سرنوشت درآمد‌ها هستند.

اتفاقاً اینجا دقیقا جایی است که نباید نگرانی‌هایی از این دست وجود داشته باشد. ریال به ریال درآمد حاصل از این همکماری‌های آنلاین و آفلاین مستقیم به جیب باشگاه می‌رود و هیچ باشگاه دیگری هم در این وسط حضور ندارد تا نگرانی در مورد نحوه تقسیم پول وجود داشته باشد. البته بدیهی است که درصد کمی از درآمد به کارگزار بابت هزینه‌های نیروی انسانی، بازاریابی و تبلیغات، تولید محتوا و توسعه و زیرساخت فنی تعلق می‌یابد که تمام آن به صورت شفاف در قرارداد تصریح شده است.

خوبی قرارداد داشتن با یک شرکت سهامی عام این است که تمام حساب و کتاب‌ها بصورت شفاف صورت می‌گیرد، اما پیش از این شرکت‌های کوچک و بعضا کاغذی در ارائه خدمت در فوتبال حضور داشتند و هنوز هم دارند.

این چند وقت هجمه‌های زیادی برای لطمه زدن به وجه این کار بزرگ اقتصادی انجام شد و حتی برخی سیاستگذاری و هدایت اینستاگرام باشگاه را هم به این شرکت ربط دادند.

سیاستگذاری و اختیار اینستاگرام باشگاه صد درصد در اختیار باشگاه پرسپولیس است و این شرکت فقط در تهیه و تولید محتوای فاخر در شأن میلیون‌ها دنبال‌کننده این صفحه و اپلیکیشن باشگاه ما را همراهی و کمک می‌کنند. قطعا همکاری آن‌ها فقط در سطح استفاده از تجربیاتشان برای تبدیل محتوای خام به یک محتوای تجاری و جذاب خواهد بود.

این شرکت برای تولید محتوا اقدام به ساخت استودیو و به کارگیری نیرو‌های توانمند تولید محتوا کرده است و شایسته نیست که بعد از این همه هزینه که برای اهمیت دادن به هوادار برای تولید محتوای با کیفیت پرداخت می‌شود این همه توهین و ناسزا به این دوستان داده شود.

این شرکت تمام توان فنی و نیروی انسانی ماهر خود را به کار گرفته و فضای بزرگی را برای کار روی طرح تجاری‌سازی پرسپولیس ایجاد کرده است. نباید کاری کرد که شرکت‌های بزرگ جرأت نکنند برای کمک به ورزش کشور ورود کنند.

ما برای خصوصی شدن ابتدا می‌بایست از مرحله تجاری‌سازی عبور کنیم تا ارزش واقعی برند پرسپولیس برای متقاضیان عیان گردد. نباید به سمتی برویم که انبوهی از بدهی‌ها را به نفر بعدی که سکان‌دار مدیریت می‌گردد انتقال دهیم.

کار بزرگ عزم بزرگ می‌طلبد و این مهم بدون همراهی و همدلی هوادار ممکن نیست.

از دیگر زمینه‌های درآمدی باشگاه سامانه ۳۰۳۰ بود. آیا همچنان به روش‌هایی از این دست معتقد هستید.

در مقاطع مهمی سامانه‌های هواداری اپراتوری مخصوصاً از سوی شرکت معظم ایرانسل درآمدزایی خوبی را برای باشگاه رقم زد.

این شرکت در قالب پیش پرداخت مبالغی را به باشگاه در قالب قرض‌الحسنه می‌داد و پس از حصول درآمد از سامانه‌های هواداری آنرا مستهلک می‌نمود، اما همانطور که می‌دانید موضوع خدمات ارزش افزوده در یکسال اخیر مورد نظر وزارت محترم ارتباطات نبوده و روش ثبت‌نام در این سرویس‌ها تغییر یافت. این امر منجر به ریزش شدید مخاطبان شد و عملا امکان درآمدزایی از طریق آن تقریبا مختل گردید.

بدیهی است پتانسیل هواداری وجود دارد و هوداران زیادی علاقمند به کمک به باشگاه هستند برای این امر همچنان امکان ۳۰۳۰ با کمک ایرانسل، همراه اول و رایتل فراهم است، اما در شیوه‌های جدید از طریق آپ و سایر روش‌هایی که به هواداران ارائه می‌گردد می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

همچنین موضوع کارت هواداری با همکاری سه جانبه باشگاه، کارگزار و یک بانک به زودی دنبال می‌گردد و هواداران خواهند توانست تا ضمن استفاده از خدمات بانکی ویژه هواداری نسبت به استفاده از شبکه تخفیف اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: پرداخت بخشی از قرارداد اوساگونا توسط باشگاه پرسپولیس

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرسپولیس پرسپولیس لیگ برتر فوتبال باشگاه پرسپولیس تولید محتوا شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود

امتداد - اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در هفته جاری در نشست مشترکی با رئیس کل بانک مرکزی، عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنند.    

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلسات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری برگزار می‌شود. دستور جلسات این کمیسیون به شرح زیر است:

 

یکشنبه

بررسی طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

الف: ارائه گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در ارتباط با آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص اجرای حکم قانونی موضوع بند الف ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

ب: بررسی گزارش لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی اعاده شده از شورای محترم نگهبان

گزارش مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

دوشنبه

نشست کمیسیون با سازمان توسعه تجارت و نیز بازدید از نمایشگاه اکسپو

سه‌شنبه

بررسی گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ و برنامه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به همراه بررسی گزارش آثار سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی

چهارشنبه

جلسه هیئت رئیسه کمیسیون در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی./

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • دو غایب بزرگ سپاهان در بازی حساس با پرسپولیس
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال