Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@13:39:04 GMT

مواظبت از سیستم ایمنی روان در مقابل کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۱۰۹۶

مواظبت از سیستم ایمنی روان در مقابل کرونا

در ادامه این مطلب آمده است: پسر دایی یکی از دوستان که جوان هم بوده، نگران از بیماری کرونا فکر می‌کند به کرونا مبتلا شده و به بیمارستان مراجعه و آزمایش کرونا داده و سپس با فکر کرونا به قرنطینه خانگی رفت، متاسفانه وی چند روز بعد در قرنطینه سکته کرد و درگذشت، هم اکنون جواب آزمایش کرنای وی منفی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استرس کرونا این روزها دست از سر ما بر نمی‌دارد، در انبوهی از اطلاعات و اخبار و حوادث مربوط به کرونا گرفتار شده ایم بطوریکه خیلی از مردم در حال گذراندن یک زندگی کرونایی هستند، آنچه روشن است اینکه در مقابل کرونا باید با جدیت تمام موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت کنیم و از حضور در مکانها و انجام کارهایی که ممکن است کرونا را به همراه داشته باشد، خودداری کنیم اما نباید اجازه دهیم تا استرس کرونا زندگی ما را فلج و از درون ایمنی ما را تضعیف کند.

روانشناسان اجتماعی معتقدند که هرچه آوردن اطلاعات به ذهن آسانتر باشد، اثر آن بر زندگی و تصمیم گیری های ما بیشتر هست (گمانه زنی دسترسی پذیری)، علاوه بر آن هرچه اطلاعات بیشتری را بتوانیم به ذهن بیاوریم، این دسترسی پذیری راحت تر انجام می گیرد. به نظر می رسد که ما اکنون در معرض حجم انبوهی از اطلاعات مربوط به کرونا قرار گرفته ایم که به راحتی به ذهن می آیند و سطح دسترسی پذیری به آنها را بالا برده، در نتیجه زندگی ما به سرعت تحت تاثیر افکار مربوط به کرونا قرار گرفته است.

به علاوه این مهم به دسترسی پذیری فزاینده حاصل از قرار گرفتن در معرض محرک ها و رویدادهای خاص نیز، بستگی دارد (راه اندازی).

مثال مشخص این موضوع مربوط به آنچه "نشانگان دانشجوی پزشکی" می گویند، هست. در جریان سال اول دانشکده پزشکی بسیاری از دانشجویان بعد از آشنایی مختصری که با بیماری ها و نشانه های آن پیدا می کنند، وضعیتی را تجربه می کنند که حاکی از نگرانی ابتلا به بیماری های شدید خودشان یا دیگران هست، بطوریکه با یک سردرد خفیف ممکن است خیال کنند که یک غده مغزی در سر دارند یا با یک گلو درد خفیف احتمال بیماری کشنده و کمیابی را برای خود می‌دهند.

روانشناسان اجتماعی معتقدند که این دانشجویان بدلیل اینکه بطور مرتب در کلاسهای خود درباره بیماریهای مختلف در حال مطالعه و یادگیری اطلاعات هستند، در نتیجه اطلاعات پزشکی از لحاظ دسترس پذیری افزایش می یابد که منجر به این می شود که با کوچکترین نشانه، مقدار زیادی از اطلاعات به آسانی به ذهن آنها هجوم آورده و بدترین شکل بیماری را در ذهن خود مجسم کنند.

دسترس پذیری و راه اندازی در عمل هم برای ما زیاد پیش آمده است، همانند لحظاتی که پس از دیدن فیلم‌های ترسناک با دیدن سایه ها و یا شنیدن صداهای معمولی، آسانتر می ترسیم، برای اینکه افکار مربوط به رویدادهای ترس آفرین و خاطرات زمانهایی که ترسناک بوده اند، به وسیله محتوای فیلم راه اندازی و در دسترس آسانتر قرار گرفته اند.

بنظر می‌رسد که این روزها استرس ناشی از کرونا با کمک حجم انبوهی از اطلاعات و دسترس پذیری آن در افکار و ذهن ما به راحتی راه اندازی شده است و برای همین باید اجازه ندهیم تا بر ذهن و روان ما اثر مخربی بگذارند. ضمن اینکه بار دیگر تاکید می شود که با جدیت موارد بهداشتی و ایمنی مقابله با کرونا را بدقت انجام دهیم، اما جلوی اضطراب ناشی از بیماری کرونا نیز مقاومت کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری استرس بیمارستان تصمیم گیری های سیستم ایمنی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دسترسی پذیری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی

زهرا مینویی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر نوشت: در روز‌های اخیر دوستان بسیاری نگران اخبار مربوط به وضعیت سلامت ⁧ترانه علیدوستی⁩ هستند، برغم عدم تمایل موکلم به انتشار اخبار وضعیت جسمانی‌اش که طبیعتا مربوط به حریم شخصی و خصوصی ایشان است برای رفع این نگرانی، لازم به توضیح است؛ خانم ⁧ترانه علیدوستی⁩ از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. خانم علیدوستی در حال حاضر و پس از طی دوره‌های طولانی درمان، در مسیر بهبود نسبی هستند.

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید