Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتالانتا یکی از شخصیت های ورزشی بزرگ در دوران اساطیری یونان بود که قسم خورده بود تا پایان عمرش باکره باقی بماند. روزی او با چند سناتور قرار گذاشت؛ قراری مبنی بر این که اگر کسی بتوانند وی را در مسابقه دو شکست دهند، قسمش را می شکند و با برنده ازدواج می کند. اما اگر آتالانتا پیروز شد، طرف مقابل باید کشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گذشت تا روزی که هیپومنوس، نوه‌ی پوزیدون برای این کار پا پیش گذاشت ...

طرفداری- آتالانتا یکی از آن باشگاه هایی است که حتما باید از لوگوی آن پرده برداری شود تا شما متوجه رمز و رازی که پشت تصویر و رنگ آن است، بشوید. ماجرایی که پشت این لوگو وجود دارد، به بیش از 2000 سال قبل بر می گردد. آنها در مدت تاسیس شان توانسته اند با حفظ شکل ظاهر اصلی لوگو، آنرا طوری تنظیم کنند که با هر دوره ای متناسب باشد. 

در ابتدای قرن 20 میلادی، یونان باستان، لاتین، علوم، فلسفه و تاریخ از جمله درس هایی بودند که در مدرسه لیچئو کلاسیکو پائولو سارپی برگامو تدریس می شدند. آنطور که نقل شده، یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در آنجا رخ داد، این بود که چند دانش آموز سوئیسی، در باشگاه بدنسازی مدرسه بحث می کردند و از وضعیت ورزشی شهر ناراضی بودند. به همین دلیل، تصمیم گرفتند برای خودشان یک باشگاه تاسیس کنند. با توجه به درس هایی که پیش از این در مورد یونان باستان خوانده بودند، تصمیم گرفتند که باشگاه‌شان را با اقتباسی از شخصیت "آتالانتا" بنا کنند. 

آتالانتا یکی از شخصیت های ورزشی بزرگ در دوران اساطیری یونان بود که قسم خورده بود تا پایان عمرش باکره باقی بماند. روزی او با چند سناتور قرار گذاشت؛ قراری مبنی بر این که اگر کسی بتوانند وی را در مسابقه دو شکست دهند، قسمش را می شکند و با برنده ازدواج می کند. اما اگر آتالانتا پیروز شد، طرف مقابل باید کشته می شد. گذشت تا روزی که هیپومنوس، نوه‌ی پوزیدون برای این کار پا پیش گذاشت. او برای پیدا کردن راه چاره، به نزد آفرودیت (الهه عشق یونان باستان) رفت. هیپومنوس 3 سیب طلایی از آفرودیت گرفت و در طول مسابقه اش با آتالانتا، مدام آنها را سر راه او می انداخت تا او بایستد و مشغول برداشتن سیب شود. اینگونه بود که هیپومینوس توانست از دختر مورد علاقه اش جلو بزند و با پیروزی در مسابقه، موفق شود تا با آتالانتا ازدواج کند. 

اما با وجود اینها، تا چندین دهه بعد از تاسیس باشگاه، خبری از چهره آتالانتا روی لوگوی باشگاه نبود، ولی نام او همواره و از همان ابتدا بر سر در باشگاه شهر برگامو نقش بسته است. به همین دلیل است که لقب این باشگاه La Dea، به معنای الهه است. سوئیسی ها تصمیم گرفتند که کار باشگاه خود را با کیت راه راه آبی-سفید آغاز کنند. به همین دلیل، در اولین لوگوی خود از این ترکیب رنگ استفاده کردند. اما پس از ادغام این تیم با باشگاه برگاماسکا، پیراهن های باشگاه، تبدیل به چیزی شبیه به نسخه امروزی شان شدند، راه راه آبی-مشکی.

سال ها طول کشید تا آتالانتا بتواند خودش را به عنوان یک تیم قدرتمند در فوتبال ایتالیا مطرح کند. کسی که توانست تا حدود زیادی در این مسیر به الهه فوتبال ایتالیا کمک کند،آنجلو دومنجینی بود. وی توانست با هتریک مقابل تورینو در فینال کوپا ایتالیا 1963، برای نخستین بار جام را به برگامو بیاورد. این فتح الفتوح باعث شد تا آتالانتا در فصل 1963/64، اولین حضورش در جام برندگان اروپا را تجربه کند. 

این موفقیت تاریخی، تاثیرش را روی لوگوی باشگاه هم گذاشت. مدیران تیم تصمیم گرفتند که نقش الهه یونانی را هم وارد لوگوی باشگاه آتالنتا کنند. حالا سمت چپ لوگو خط های آبی و مشکی دیده می شود و در سمت راست، "آتالانتا" در حال دویدن. 

سال ها گذشت و روند آتالانتا کاملا نزولی شد. آنها تبدیل به آسانسور فوتبال ایتالیا شده بودند و مدام میان سری آ و سری بی در حال رفت و آمد بودند. فاجعه وقتی تکمیل شده که در سال 1981، سقوط الهه به سری سی قطعی شد. اما آنها تنها 3 سال زمان نیاز داشتند که به بالاترین سطح فوتبال ایتالیا برگردند. بازگشتی که با تغییر دوباره لوگوی باشگاه همراه بود. نماد تیم اینبار طراحی بسیار مختصر تری پیدا کرده بود: سر آتالانتا در پس زمینه ای آبی-مشکی و البته قالب دایره ای شکل. تغییرات گسترده بود، اما خطوط راه راه باز هم به نوعی در لوگو به نمایش گداشته شدند. خط های عمودی 21 ساله تاریخی اینبار افقی شدند تا نمادی از سرعت "آتالانتا" هنگام دویدن شوند. 

تغییر لوگو اینبار برای باشگاه شهر برگامو خوش یمن بود. آنها توانستند 3 فصل پیاپی در سری آ بمانند و در چهارمین فصل، علی رغم سقوط به سری بی، به فینال کوپا ایتالیا راه پیدا کنند. جایی که مغلوپ ناپولیِ مارادونا شدند. قهرمانی ناپولی در سری آ سبب شد که این اجازه به آتالانتا داده شود تا برای دومین بار به جام برندگان اروپا راه پیدا کند. الهه فوتبال ایتالیا اینبار بسیار بهتر از دفعه قبلی حضورش در این رقابت ها عمل کرد؛ آنها 21 سال پیش در همان دور نخست از تورنمنت کنار رفتند، اما اینبار به لطف پیروزی های خانگی شان توانستند به مرحله نیمه نهایی جام برندگان راه پیدا کنند. در نیمه نهایی اما مچلین بلژیک مانع پیشروی تیم ایتالیایی شد. 

اما غیبت آتالانتا در مسابقات قاره ای، تنها 1 فصل به طول انجامید، آنها در فصول 1989/90 و 1990/91 توانستند در جام یوفا حاضر شوند. پس از موفقیت باشگاه، قرار بر این شد که دوباره لوگوی الهه یونانی تغییر کند. اسم آتاتلانتا به بالای لوگو اضافه و برای نخستین سال تاسیس باشگاه هم وارد لوگو شد. لوگویی که آتالانتا اکنون توانسته با آن بهترین فصل تاریخ خود را تجربه کند. 

باشگاهی که روزی چند دانش آموز سوئیسی آنرا در شهر کوچک برگامو بنا کردند، اکنون تبدیل به یکی از جذاب ترین تیم های اروپا شده است. گاسپرینی توانسته با تیم درنده اش، در معتبرترین مسابقات باشگاهی جهان خوش بدرخشد و باعث زنده شدن نام الهه ورزشکار یونانی شود.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتبال ایتالیا تصمیم گرفتند لوگوی باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف شمشیر کمیاب هزار ساله

محققان دریافتند که شمشیر کمیاب هزار ساله‌ای که در اسپانیا کشف شده است، به دوران اسلامی این کشور تعلق دارد.

به گزارش ایسنا، نتایج تحقیقات جدید نشان داد که یک شمشیر کمیاب که لقب «اکس‌کالیبور» به آن داده شده است و در «والنسیا»، شهری واقع در اسپانیا کشف شده است، در حقیقت یک هزار سال قدمت دارد و این یعنی؛ این شمشیر آخرین‌بار زمانی از قبضه خارج شده است که بخش زیادی از اسپانیا تحت حکمرانی مسلمانان بوده است.

«لایوساینس» در این‌باره نوشت، این شمشیر آهنین ۴۶ سانتی‌متری در سال ۱۹۹۴ درحالی داخل یک گور پیدا شد که به صورت عمودی در آن قرار داده شده بود و به همین دلیل به یاد شمشیر افسانه‌ای پادشاه «آرتور» لقب «اکس‌کالیبور» به این شمشیر داده شد. بر اساس داستان‌های قرون‌ وسطایی، پادشاه «آرتور» این شمشیر را که به صورت عمودی داخل یک سنگ بود از آن بیرون کشید و به تاج و تخت بریتانیا رسید.

شمشیر والنسیا در خانه‌ای متعلق به دوران اسلامی پیدا شد. مقامات شهر والنسیا در بیانیه‌ای اعلام کردند که دسته شمشیر با صفحات برنز تزئین شده و دارای انحناهایی است که کار با شمشیر را راحت‌تر می‌کند.

حتی با وجود اینکه شمشیر در یک محوطه متعلق به دوران اسلامی کشف شده است، یک ویژگی آن تعیین قدمت را دشوار می‌کرد؛ خمیدگی شمشیر کمی به سمت نوک شمشیر است که این ویژگی در شمشیرهای ساخته شده توسط «ویزیگوت‌»ها که از سال ۴۱۸ تا ۷۱۱ میلادی بر اسپانیا حکومت می‌کردند نیز دیده می‌شود. در نتیجه این ابهام مطرح شده بود که آیا این شمشیر مربوط به دوران ویزیگوتی است یا اسلامی؟!

برای پاسخ دادن به این سوال، یک باستان‌شناس از «دانشگاه گرانادا» تحقیقاتی را برای تعیین قدمت این شمشیر آغاز کرد و با بررسی فلزکاری و رسوب به جای مانده در آن، به این نتیجه رسید که قدمت این شمشیر به قرن دهم میلادی بازمی‌گردد. همچنین مشخص شد که اندازه شمشیر برای اینکه توسط یک سوارکار مورد استفاده قرار بگیرد، تعیین شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتالانتا دارنده پرچالش‌ترین تقویم حال حاضر فوتبال اروپا
  • جشن تکلیف ۲۰۰۰ دختر افغانستانی (عکس)
  • عکس/ جشن تکلیف ۲۰۰۰ دختر افغانستانی
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله
  • تاریخچه: تیمی که استقلال را دو رقمی کرده!
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • (عکس) تغییر رسمی لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال
  • تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال + عکس
  • تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال
  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند