Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:06:05 GMT

اتحادیه اروپا منع سفر به حوزه شنگن را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۲۴۸۱

اتحادیه اروپا منع سفر به حوزه شنگن را بررسی می‌کند

«اورسولا فون‌درلاین» در کنفرانس مطبوعاتی ویدیویی از بروکسل افزود که اگر این طرح به تایید سران ۲۷ کشور اروپایی برسد، تنها سفرهای ضروری به حوزه شنگن امکانپذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد که هرچه افراد، کمتر تردد کنند، بیشتر می توان جلوی گسترش ویروس کرونا را گرفت.

رییس کمیسیون اروپا گفت: به نظر ما ترددهای غیرضروری باید کاهش یابد تا جلوی ورود یا خروج کرونا از اتحادیه اروپا گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا که در حوزه شنگن قرار دارند مشمول این طرح نخواهند شد. انگلیس نیز که ژانویه گذشته اتحادیه اروپا را ترک کرد از اجرای این طرح مستثنی خواهد بود.

فون‌درلاین توضیح داد که بر اساس طرح یاد شده مسافران از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا تنها در صورتی اجازه ورود به حوزه شنگن را خواهند داشت که ساکن و یا دارای خانواده در این منطقه، دیپلمات، پزشک یا پرستار باشند. 

به گفته او، تبادل کالا نیز از این طرح مستثنی خواهد بود.

رییس کمیسیون اروپا عنوان کرد این طرح را به سران اتحادیه و دولت‌ها برای اجرا پیشنهاد کرده است.

شمار ابتلا و جان‌باختگان ناشی از کرونا در قاره سبز بسرعت در حال افزایش است.

شمار جان‌باختگان کرونا در ایتالیا به ۲ هزار و ۱۵۸ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مبتلایان نیز به ۲۷ هزار و ۹۸۰ نفر رسیده است.

«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا سه‌شنبه گذشته با توجه به سرعت شیوع کرونا، حوزه محدودیت کنترل این ویروس کشنده را به سراسر ایتالیا گسترش داد.   

اسپانیا دیگر کشوری است که تعداد مبتلایان کرونا در آن بسرعت در حال افزایش است. بیش از ۹ هزار و ۴۲۸ نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۳۴۲ نفر نیز جان باخته‌اند.  

در انگلیس از یک هزار و ۵۴۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا، تاکنون ۵۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اورسولا فون در لاین اتحادیه اروپا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا ایتالیا ایتالیا ایتالیا ویروس کرونا اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا ویروس کرونا حوزه شنگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد