Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:38:48 GMT

با خیال راحت آب بنوشید؛ کرونایی در کار نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۲۶۵۹

با خیال راحت آب بنوشید؛ کرونایی در کار نیست

ویروس مرموز کرونا این روزها در همه مکانها جا خوش کرده و مشکلات متعددی را برای شهروندان به وجود آورده است اما بسیاری سوال می کنند که سرایت ویروس کرونا از طریق آب نیز امکانپذیر نیست که خوشبختانه پاسخ منفی است.

میثم جعفر زاده، مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ویروس کرونا تحت هیچ شرایطی در شبکه آبرسانی  زنده نمی ماند، اظهار کرد: مردم نگران سرایت این ویروس از طریق آب نباشند؛ چرا که با وجود عملیات گندزدایی در فرایند تصفیه آب و کلر باقی مانده در آب هیچ گونه ویروسی در آن زنده نمی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حسب توصیه های سازمان بهداشت جهانی نیز موضوع کرونا در شبکه آب شرب مطرح نیست.
او با بیان اینکه در پسماند فاضلاب هم این ویروس وجود ندارد، گفت: با توجه به فرآیند تصفیه در تصفیه خانه های فاضلاب، احتمال زنده بودن و تکثیر این ویروس در پسماند نیز وجود ندارد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با بیان اینکه هیچ کدام از استانهای کشور نباید نگران این مساله باشند، گفت: آبی که در کشور توزیع می شود کیفیت خوبی دارد و مردم با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند.
جعفرزاده با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در این روزها، اظهار کرد: با توجه به اینکه اولین توصیه پیشگیرانه مبارزه با کرونا، شست وشو با آب است، رعایت و مدیریت مصرف آب بسیار مهم و قابل توجه است. نکته بعدی نیز این است که در شرایط فعلی و علیرغم محدودیتها، کلیه پرسنل حوزه آب، از سدها تا شبکه توزیع آب با دقت تمام مشغول انجام وظیفه هستند تا در شرایط خاص این روزها خللی در تامین و توزیع آب شرب برای مردم ایجاد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • اشتوتگارت 3-1 بایرن: خیال رئال راحت باشد!‏
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • خیال نکونام بابت خط دفاعی راحت شد (عکس)
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • یک برزیلی دیگر آمد، خیال پائز راحت شد
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!