Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی / وزیر آموزش و پرورش گفت: با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا این وزارتخانه می‌تواند تقویم زمانی مدارس را جابه‌جا کرده و اختیاراتی را به شورای آموزش‌وپرورش استان‌ها بدهد تا بین 4 تا 6 هفته پس از بازگشایی مدارس سال تحصیلی را ادامه دهند. همچنین کنکور هم 20 روز پس از پایان امتحانات نهایی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی با حضور در هنرستان دخترانه آل یاسین و بازدید از کارگاه تولید ماسک‌های تنفسی این هنرستان گفت: از مأموریت‌های وزارت آموزش‌وپرورش این است که در شرایط سخت و نیازهای فوری در کنار جامعه باشد، بنابراین در شرایط فعلی ما به کمک جامعه آمده‌ایم و 130 هنرستان روزانه بین 130 تا 140 هزار ماسک تولید می‌کنند و در اختیار سازمان‌های قانونی مرتبط قرار می‌دهند و تا هرزمانی که کشور به شرایط عدم نیاز ماسک برسد ما این کار را ادامه می‌دهیم. او با اشاره به تعطیلی مدارس به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و جبران این تعطیلات در سال تحصیلی جاری گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور رئیس جمهوری تشکیل‌شده همین مبحث مطرح‌شده است و برای ما مهم است این تعطیلات، سال تحصیلی آینده را تحت تأثیرقرار ندهد. در مورد بازگشایی مدارس ستاد ملی مبارزه با کرونا هر زمان که مشخص کند مدارس بازخواهد شد و ما متناسب با زمان از دست رفته اقدام خواهیم کرد، البته مدارس ما از طریق فضای مجازی، آموزش‌های تلویزیونی و... به جبران این زمان اقدام می‌کنند لذا با احتساب آموزش‌های مجازی که داده می‌شود زمان از دست‌ رفته را به دست خواهیم آورد. وی در مورد اختصاص اینترنت رایگان به دانش‌آموزان گفت: در روزهای اخیر بخشی از حجم اینترنت رایگان از طریق وزارت ارتباطات برای تلفن‌های ثابت انجام شد و با توجه به اینکه معلمان در شبکه‌های اجتماعی در تلاش برای آموزش مجازی دانش‌آموزان هستند، درخواست اینترنت رایگان بیشتری برای همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان کرده‌ایم که در مورد این موضوع توافق کلی شده است و در اسرع وقت اطلاع‌رسانی‌های لازم را خواهیم کرد.
تقدیر وزیر آموزش و پرورش  از تلاش معلم بازنشسته آستارایی  
وزیر آموزش‌ و‌ پرورش در تماس تلفنی با معلم آستارایی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های این معلم جهت استمرار فعالیت‌های یادگیری در ایام تعطیلی مدارس، تأکید کرد: کسی که در مسیر عشق معلمی و خدمت به دانش‌آموزان قدم برمی‌دارد؛ اگر سرزنشی شود، نباید اهمیت داشته باشد. به‌ گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، محسن حاجی میرزایی در این تماس تلفنی با معلم آستارایی، گفت: از اینکه می‌بینم شما با احساس مسئولیت تلاش می‌کنید تا با دانش‌آموزانتان با فناوری‌های جدید در دوره‌ای که نمی‌توانند در مدرسه حضورداشته باشند ارتباط برقرار می‌کنید و به آنها آموزش می‌دهید، احساس افتخار می‌کنم. وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه شما معلمی هستید که با گذشت 17 سال از بازنشستگی با اشتیاق به‌ کار خود ادامه می‌دهید، گفت: باید به این کار خود افتخار کنید؛ همان‌طور که ما و همه فرهنگیان به شما افتخار می‌کنیم چراکه تلاش می‌کنید تا هرچه بهتر و مناسب‌تر با دانش‌آموزانتان ارتباط برقرار کنید. حاجی میرزایی اشاره کرد: اگر کسی که در مسیر عشق معلمی و خدمت به دانش‌آموزان کشور قدم برمی‌دارد مورد کم لطفی برخی افراد قرار می‌گیرد؛ نباید به آن اهمیت دهد چراکه مهم این است که شما کار بزرگی را انجام می‌دهید و قطعاً جامعه قدردان زحمات همه معلمان در سراسرکشور خواهد بود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانش آموزان وزیر آموزش سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد (مرکز استان خراسان‌شمالی) با حضور مجتبی کامکار رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی، محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد، بخشداران، موسی علی‌نیا رئیس آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضای شورا با محور سمای بجنورد  به میزبانی مجموعه فرهنگی آموزشی مدارس واحد بجنورد برگزار شد.

رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در این نشست درباره فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی انجام شده در مدارس این استان، بر لزوم ارتقای سطح دانش و تربیت دانش‌آموزان با توجه به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگو‌های تربیتی بومی منطبق با شرایط استان و تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب تأکید کرد.

کامکار درراستای گسترش همکاری هرچه بیشتر با آموزش و پرورش و معرفی سما به عنوان حوزه امتحانات اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های مختلف ارائه کرد و افزود: اساس توسعه یک کشور با آموزش و پژوهش است که آن هم برعهده معلم است.

 رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه برتری افراد و شخصیت و نوع نگاه انسان‌ها در راستای دانایی و آگاهی وکسب دانش آنان شکل می‌گیرد، ادامه داد: نقش استادان و معلمان در تربیت پرورش و آموزش افراد خلاق و نخبه جامعه تعیین‌کننده بوده است.

رئیس آموزش و پرورش بجنورد هم در این دیدار پیرامون برگزاری آزمون‌های نهایی و اهمیت برگزاری این آزمون‌ها در شرایط و مکان مناسب سخنانی ارائه داد.

محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد هم به همکاری بیشتر بسیج و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و نقش مهم ارگان آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت